3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Choppe:

Som sagt så krävs det troligen level 17 eller över eftersom det inte är köpbart för mig som är level 16.

Är på lvl16 med, men kommer bräcka lvl17 så fort jag betalar för det där 3090 Strix OC på väg till butik. Skiljer 10500 mot 3090-kortet. Det lutar mot 3090kort. Den kommer paras med ett vitt 4000D airflow och vita Masterfans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Är på lvl16 med, men kommer bräcka lvl17 så fort jag betalar för det där 3090 Strix OC på väg till butik. Skiljer 10500 mot 3090-kortet. Det lutar mot 3090kort. Den kommer paras med ett vitt 4000D airflow och vita Masterfans.

Hmmm, lite surt men fint bygge!

Permalänk
Medlem

Helt sjuk tycker jag att webbis kan kräva en sådan hög medlemsnivå för korten.
Men men de går väl åt tillslut antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Bör du inte spara mer pengar om du går på ett 3080ti? Eller var det en gammal bokning som kom in nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Meningen är ju att deras mest lojala kunder ska ha gott om tid på sig att köpa ett 3080 om dom vill utan att oroa sig för bottar/scalpers. Självklart kommer korten gå åt oavsett medlemsnivå.

Permalänk
Medlem

Tjena, tänk även att om ni har köpt ett grafikkort i RTX 3000 sortimentet kommer eran bokning att avbeställas. Så tänk på det innan ni gör era beslut.

För er info så gick det att beställa som lvl 20, men blev avbeställt ca 5 min efteråt då jag redan fått mitt 3080!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ravnit:

Hellre det än att skalpers köper upp korten och lägger upp på Tradera. Förmodligen inga LHR-kort, steget för från ett 3070 8GB som jag gav 8500 för är för litet mot ett 3080 10GB för 14500 (som ändå kanske riskerar att få slut på minne när spel med stora texturer kommer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Om dom inte går åt på några dagar så sänker dom säkert nivån. Jag är lvl 18 och kan beställa så det är säkert black nivå som behövs.

Om någon här är för låg lvl och bor i närheten av en Webhallen butik och är intresserad av ett kort så kan jag lägga en beställning som du får hämta och betala för i butiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pingvin1n:

Beställt varifrån och datum?

Komplett beställt på releasen

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Hellre det än att skalpers köper upp korten och lägger upp på Tradera. Förmodligen inga LHR-kort, steget för från ett 3070 8GB som jag gav 8500 för är för litet mot ett 3080 10GB för 14500 (som ändå kanske riskerar att få slut på minne när spel med stora texturer kommer).

Finns nog många som har hög level fast ändå säljer vidare. Kommer aldrig gynna såna där system. Har aldrig handlat en pryl från Webhallen.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ravnit:

Bör du inte spara mer pengar om du går på ett 3080ti? Eller var det en gammal bokning som kom in nu?

Jag hade sjukt flyt bara. Igår kom det ett vitt Strix 3090 OC för 25K och då är det helt omotiverat att ha ett 3080Ti för 21,5K och alla begränsningar. Tycker personligen att 3080Ti inte är värd mer än 15K då man har begränsningar mot ETH. Inte för att jag mine:ar, utan att kortets andrahandsvärde påverkas negativ då det blir färre som är intresserad av kortet.

Permalänk

Man känner sig nästan elak att skriva i denna tråd, men min väntan är över!
Har haft en beställning liggande på ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX OC hos Inet sedan Januari.
Fick i veckan erbjudande om jag ville ha en vit variant istället. I mitt fall har det verkligen ingen betydelse vilken färg jag får, så stort tack och bock Inet, omgående leverans.

Idag är det installerat och klart.
Får se om man nu lyckas vänja sig av med att gå in i denna tråd. Fortsatt lycka till er alla.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dudemeister:

Man känner sig nästan elak att skriva i denna tråd, men min väntan är över!
Har haft en beställning liggande på ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX OC hos Inet sedan Januari.
Fick i veckan erbjudande om jag ville ha en vit variant istället. I mitt fall har det verkligen ingen betydelse vilken färg jag får, så stort tack och bock Inet, omgående leverans.

Idag är det installerat och klart.
Får se om man nu lyckas vänja sig av med att gå in i denna tråd. Fortsatt lycka till er alla.

Det tycker jag inte att du ska känna. Är glad över att du lyckades få ditt kort till slut, ett halvår senare. Förhoppningsvis slipper man uppleva bristen på komponenter av den här magnituden i framtiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av [Qvist]:

Om dom inte går åt på några dagar så sänker dom säkert nivån. Jag är lvl 18 och kan beställa så det är säkert black nivå som behövs.

Om någon här är för låg lvl och bor i närheten av en Webhallen butik och är intresserad av ett kort så kan jag lägga en beställning som du får hämta och betala för i butiken.

Finns 5 kort kvar bara. Så det gäller att skynda sig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ragnvlad:

Finns nog många som har hög level fast ändå säljer vidare. Kommer aldrig gynna såna där system. Har aldrig handlat en pryl från Webhallen.

jag har fått exceptionell service från @Webhallen. @Inet däremot. Blir inga fler beställningar i framtiden om de har samma pris som Webhallen.

Permalänk
Skrivet av [Qvist]:

Kan du beställa åt mig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Funkar det verkligen?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rolfenstein:

Funkar det verkligen?

Har ju beställt en hel del smågrejer i jakt på Achievements and det var endast i Bergshamra som leg och det var betalning med faktura och därför ville de säkerställa att det var jag som tog ut ordern. När det gäller en beställning så får jag återkomma när jag plockar ut mitt 3090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ok112:

Ja det funkar schysst av honom! Tar han betala i butik kan vem som helst gå in o betala det sålänge dom har order nummer!

Väldigt snällt i så fall. Önskar man hade en vän med nivå 18 nu.

Permalänk
Skrivet av Ragnvlad:

Kommer från och med nu handla på andra ställen än @Webhallen när priset är likt pga. detta. Fullständigt trasigt system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Funkar det verkligen?

Så länge butiken hinner reservera ett kort så brukar det fungera.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av basickarl:

Kommer från och med nu handla på andra ställen än @Webhallen när priset är likt pga. detta. Fullständigt trasigt system.

Måste ju vara mindre trasigt än Proshopssystem där man får slåss med botar/scriptkids för att försöka få ett kort. Någonstans så är det väl bara rätt att man premierar de kunder som handlar mycket och därför får förtur/mer rabatter. Klart att jag hade hoppas att 3080 hade varit tillgänglig för mig som bara ligger 1500 poäng från lvl 17. Men nu är det som det är och man får vara nöjd ändå.

Permalänk
Medlem

Väldigt mycket ilska kring låsning av köp kopplat till medlemsnivå. Har inte så mycket emot det personligen. Hög level = fler förmåner och förtur till heta produkter. Görs av många olika branscher och ett sätt att premiera sina trogna kunder. Många butiker som har specialöppet med reor för medlemmar av vissa specifika förmånsnivåer, SF bio släpper biljetter före till guldmedlemmar osv osv.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag har säkert handlat sexsiffrigt på webhallen och är bara level 14. Sjukt vilket krav de hade på de kortet, och till saftigt pris dessutom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryssfemma:

Jag har säkert handlat sexsiffrigt på webhallen och är bara level 14. Sjukt vilket krav de hade på de kortet, och till saftigt pris dessutom.

Du får börja jobba på Achievements. Skitroligt. Blir en resa till en webhallenbutik i Linköping i sommar. Allt för att ta selfie-achievement som ger 25K poäng. Eller så köper man något för 25K, men det är inte lika roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Finns mycket XP/level att få på annat sätt än att spendera pengar. World of Webhallen, Achievements osv.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Vet inte om nån bryr sig forfarande men angående min beställning på RTX 3080 Tuf Gaming (non-oc).

2020-09-18 - Beställt (1 dag efter lanseringen)
2021-02-09 - Plats 77
2021-03-07 - Plats 76
2021-03-28 - Plats 62
2021-04-23 - Plats 53
2021-06-11 - Plats 43

Ingen rolig läsning det där. 34 kort på 9 månader

Permalänk

Tycker det är bra, fast jag har inget konto, bara rycker på axlarna och vänder mig till de andra butikerna.

Intressant hur många "gamer" kunder det finns som vill ha ett kort för ca 20k och hur få kort det verkar finnas, det måste ju vara väldigt begränsat båda det antalen. Tror helt klart det är miners som bara kollar på väldigt bra ROI som sög upp många av korten förut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Som skrivits kan man levla på andra sätt - är lvl 14,5 och har handlat för någonstans runt 40-50k genom åren...

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Går dom med hög lvl före andra som redan står i kö sen länge på 3080 beställningar hos webhallen?

Visa signatur

In science we trust!