Rollspelet Elden Ring släpps januari 2022

Permalänk
Melding Plague

Rollspelet Elden Ring släpps januari 2022

Frukten av samarbetet mellan erkänd fantasy-författare och spelstudion bakom Dark Souls får trailer och lanseringsdatum.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Fantastisk miljö och spännande karaktärer/monster.

Men, päls och hår? Kroppsanimationerna... Såg ut som en urgammal motor boostad med texturer från enastående artister.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Inte snart nog, spelhösten är fortfarande relativt torr med endast battlefield som kan va hit eller miss.

Permalänk
Medlem

"Med på Elden Ring-tåget är även författaren George R. R. Martin, med Sagan om is och eld i bagaget – förlagan till kritikerrosade TV-serien Game of Thrones."
Jag vet inte om bokserien är i bagaget än, då han fortfarande har kvar två böcker att slutföra i bokserien. Men nej, jag är inte bitter.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk

OFATTBART TAGGAD! Även om många av texturerna såg förjävliga ut...

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

HYPE!

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Fantastisk miljö och spännande karaktärer/monster.

Men, päls och hår? Kroppsanimationerna... Såg ut som en urgammal motor boostad med texturer från enastående artister.

Fick samma känsla, lite som Skyrim med mods, kan se bra ut om du inte börjar titta på animationer och detaljer. En "sminkad gris" beskriver nog det hela (om man är lite elak). Med detta sagt så kan ju spelet som helhet vara riktigt bra och designen i sig är det inget fel på, hade det släppts för ett år sedan innan SeriesX/PS5 så hade det nog känts mer acceptabelt, men nya generationen har höjt ribban för mig.

Permalänk
Medlem

Tycker ärligt talat det är lite B att de även släpper det till gamla ps4 och Xbox. Känns som att uråldrig hårdvara håller de grafiska lösningarna borta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Tycker ärligt talat det är lite B att de även släpper det till gamla ps4 och Xbox. Känns som att uråldrig hårdvara håller de grafiska lösningarna borta.

Iom detta kan man ju knappast låta motor med mera vara mer modern än typ "2013" då hårdvaran måste kunna stödja alla funktioner.
Ser fram emot när dem släpper PS4 och Xbox (vad den nu hette last gen).

Sen vet jag inte om jag kommer tycka om spelet. Folk säger Dark souls och jag tycker verkligen inte om den genren av spel.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Är mycket taggad inför detta. Är rätt ny till deras spel då det första jag spelade igenom var Demon's Souls på PS5 förra året men fastnade rejält direkt.

Visst är det så att grafiken inte direkt är next gen men det kan jag ta om de bara fått till resten. Speciellt som de spel från dem jag sett inte var speciellt snygga de heller, DS på PS5 undantaget. Jag är också glad att vapendesignen ser ut att vara närmare de realistiska i DS snarare än spektaklen i Bloodborne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Är mycket taggad inför detta. Är rätt ny till deras spel då det första jag spelade igenom var Demon's Souls på PS5 förra året men fastnade rejält direkt.

Visst är det så att grafiken inte direkt är next gen men det kan jag ta om de bara fått till resten. Speciellt som de spel från dem jag sett inte var speciellt snygga de heller, DS på PS5 undantaget. Jag är också glad att vapendesignen ser ut att vara närmare de realistiska i DS snarare än spektaklen i Bloodborne.

Jo jag är också väldigt taggad trots min kommentar här ovan.. jag hoppas att det är lite fashion souls över det hela också. Så att det inte är samma rustning hela vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Fantastisk miljö och spännande karaktärer/monster.

Men, päls och hår? Kroppsanimationerna... Såg ut som en urgammal motor boostad med texturer från enastående artister.

Det är säkerligen samma gamla motor, och päls och hår påminde väldigt mycket om bloodborne. Tänkte samma sak när jag såg trailern, kommer nog älska spelet ändå- vissa spel klarar sig väldigt bra utan next-gen grafik.

Skrivet av E.Erlandsson:

OFATTBART TAGGAD! Även om många av texturerna såg förjävliga ut...

Samma.

Skrivet av Evil Peter:

Är mycket taggad inför detta. Är rätt ny till deras spel då det första jag spelade igenom var Demon's Souls på PS5 förra året men fastnade rejält direkt.

Visst är det så att grafiken inte direkt är next gen men det kan jag ta om de bara fått till resten. Speciellt som de spel från dem jag sett inte var speciellt snygga de heller, DS på PS5 undantaget. Jag är också glad att vapendesignen ser ut att vara närmare de realistiska i DS snarare än spektaklen i Bloodborne.

Dark Souls 3 är rätt snyggt, men deras grafik har aldrig varit cutting edge, men de har alltid varit bland de absolut bästa vad gäller stämning och designspråk IMO.

Oavsett är hela serien förmodligen den spelserie jag tycker mest om överhuvudtaget, så för mig kommer det nog inte spela någon enorm roll hur grafiken är, bara de fortsätter göra samma jobb med gameplay.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Såg inget vidare ut gillar rollspel men har väldigt svårt för japanska varianter så känns som ett spel att ignorera helt enkelt men man får vänta in recensioner för att se utifall det är nåt, videon blev man inte sugen av direkt.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Kanske blir ett köp om fem år när Bluepoint gör en remake enbart till PS5/XSX. Nu ser det gammalt ut fast det inte ens är släppt. Vet inte hur mycket dom hinner göra på ett halvår för att det ska se bättre ut.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD, 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita
Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Jag är också sjukt taggad, seriöst enda spelet jag ser fram emot. Dock tycker jag trailern var ganska meh. Känns som det blir mer fokus på flashiga strider för varje släpp vilket är ganska trist imo. Jag gillade (och klarade) både Bloodborne och Sekiro men skulle helst vilja ha en tillbakagång till mer "tyngre" och taktiska strider än reaktionspromptande-anime-akrobatik, speciellt när det gäller ett spel i fantasy miljö med tunga rustningar.

Men förhoppningsvis har de väl åtminstone prioriterat världskartan iom att den ska va openworld. Blir det äntligen en värld i klass med Lordran?

Permalänk
Inaktiv

Då jag kommenterade igår och fortfarande tycker samma sak: #19118793

"Gillar vad jag ser, kul att äntligen får se något mer gameplay-aktigt, även om det var för mycket fokus på knepiga monster de tagit fram. Men samtidigt borde GRRM fokusera på att få klart sista Song of Fire and Ice-boken. Tiden är inte på hans sida.

Hoppas på bra pris på Sekiro, varit sugen på att köpa sen lanseringen men ville vänta ett lite lägre pris men fastnat på samma pris på Steam.

Sedan hade jag gärna sett en remaster av 3D Dot Game Heroes, underskattat FROM-spel.

Edit: Och förstås ett slut på vår Bloodborne Limbo. Enhancements eller remaster. Vi behöver en officiell bättre version! Hade nästan hellre haft det än Elden Ring ärligt talat. Men som alltid, "Why not both?" "

Bring it on FROM.
Sedan ser jag gärna att man skippar förra generationens konsoller med spel som släpps 2022. xCloud och PS Now kan fungera för de som inte vill uppgradera, men att vi slipper begränsas av urgamla konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Iom detta kan man ju knappast låta motor med mera vara mer modern än typ "2013" då hårdvaran måste kunna stödja alla funktioner.

Trams, så är det verkligen inte, spelet måste dock designas med begränsingar eftersom man får anpassa sig efter långsam HDD-lagring och att det ska rulla på väldigt långsamma CPU-kärnor. Men det har inget med åldern på spelmotorn eller dess "funktioner" att göra för det är inget problem att skala på och av många av dessa (speciellt dom med mer grafisk karraktär). Många spelmoterar är idag är väldigt skalbara.

Med det sagt, så ser inte spelmotorn allt för uppdaterad ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Trams, så är det verkligen inte, spelet måste dock designas med begränsingar eftersom man får anpassa sig efter långsam HDD-lagring och att det ska rulla på väldigt långsamma CPU-kärnor. Men det har inget med åldern på spelmotorn eller dess "funktioner" att göra för det är inget problem att skala på och av många av dessa (speciellt dom med mer grafisk karraktär). Många spelmoterar är idag är väldigt skalbara.

Med det sagt, så ser inte spelmotorn allt för uppdaterad ut.

Det var såklart inte så att jag menade det seriöst. Det är precis som du säger, det kommer vara optimerat för slöa maskiner även om det kanske kommer rulla bra på modern hårdvara också.
Och det var även en pik på att spelmotorn såg ut som 2013++.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN!!

Fy satan vad jag är hype på detta! FromSoftware har utan tvekan tillverkat de bästa spelen de senaste åren. Alla Souls, Bloodborne, Sekiro och nu detta. Nytt kungarike, ny förbannelse och nya fiender. Same same but different? Absolut, skulle inte vilja ha det annorlunda heller. Hellre ett väl genomtänkt spel med fantastiskt gameplay än några extra polygoner och microtransactions alla dagar i veckan.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Såg intressant ut, grafiken till trots. Hoppas bara att det inte är en kass portning som äter prestanda. Ja, jag tittar på DIG Shadow of Mordor!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Det ser intressant ut, bara det faktiskt blir mer av ett spel än en interaktiv film.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Ser ju tjusigt ut men vafan, Martin verkar göra allt han kan för att slippa skriva klart A Song of Ice and Fire...

Permalänk
Medlem

TAKE MAH MONEY!
Well de jag har kvar efter inköpet av mitt 3080. Återhämtar mig fortfarande från den lyxkonsumtionen även om jag fick det till bättre pris än vad man får idag

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Spännande med riktig coop. Kommer nog bli kul!

Permalänk
Medlem

Det här verkar skoj. Jag gillar att det inte verkar vara lika mörkt som i dark souls spelen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jensa86:

Ser ju tjusigt ut men vafan, Martin verkar göra allt han kan för att slippa skriva klart A Song of Ice and Fire...

Kanske detta som är avslutningen.

Permalänk
Testpilot

Jag är nog den enda som INTE hoppas på Souls-liknande spel haha... Spelat igenom Bloodborne, men kan för mitt liv inte spela souls-spelen längre än 30 minuter innan jag blir gråhårig av tristess.

Och ja, jag är redo att bli lynchad. Jag har förberett högafflar och facklor i skåpet om eran höger

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Testpilot
Skrivet av jensa86:

Ser ju tjusigt ut men vafan, Martin verkar göra allt han kan för att slippa skriva klart A Song of Ice and Fire...

Skulle också känna samma sak efter hur TV-serien slutade, sista säsongen totalt slaktade allt arv bok-serien hade till sitt namn ärligt talat... Kan tänka mig att i Martin's fall är det som att se sitt barn begå sepukku utan att kunna göra något åt saken.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Snyggt var det ju definitivt inte, men jag kommer hålla ögonen på det. Blir intressant att se hur deras koncept fungerar i en öppen värld.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Jag är nog den enda som INTE hoppas på Souls-liknande spel haha... Spelat igenom Bloodborne, men kan för mitt liv inte spela souls-spelen längre än 30 minuter innan jag blir gråhårig av tristess.

Och ja, jag är redo att bli lynchad. Jag har förberett högafflar och facklor i skåpet om eran höger

Har du provat Sekiro? Väldigt annorlunda från Dark Souls och till och med Bloodborne.