Letar nytt bilspel i stil med Racedriver GRID

Permalänk
Medlem

Letar nytt bilspel i stil med Racedriver GRID

Jag blev sugen på att lira något nytt bilspel (till PC) i stil med Racedriver GRID, men det visade sig inte vara helt enkelt.
Jag har Forza Horizon och Project Cars, skall tilläggas.
Försökte få Racedriver GRID att starta, men spelet hänger sig i laddskärmen.

Finns det några uppföljare som är bra, eller har ni några andra förslag?

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 Mobo Asus Rog Strix Z490 F Gaming CPU i9 10850K 5,2 Ghz Acer Predator 4K UHD 31,5" IPS 144Hz 3840X2160
Ram minne Patriot Viper 4400 Mhz
Nätagg. Cobra Power RX 1000 AE B, 1000W 80+ Gold
GPU PNY RTX 3090 24 GB

Permalänk
Medlem

Wreckfest?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tycker det är rätt svårt att hitta något liknande, på grund av grids fantastiska kampanj. Jag hade föreslagit forza horizon sj, men det har du redan hittat

Har du provat grid 2? Imo är det inte alls lika bra som 1an, framförallt då de klippte bort cockpit-viewen(som jag tror att de lade till i efterhand lite halvfult), men det är fortfarande ett underhållande spel med liknande upplägg

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Wreckfest?

Wreckfest känner jag inte till, får kolla upp det.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 Mobo Asus Rog Strix Z490 F Gaming CPU i9 10850K 5,2 Ghz Acer Predator 4K UHD 31,5" IPS 144Hz 3840X2160
Ram minne Patriot Viper 4400 Mhz
Nätagg. Cobra Power RX 1000 AE B, 1000W 80+ Gold
GPU PNY RTX 3090 24 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Tycker det är rätt svårt att hitta något liknande, på grund av grids fantastiska kampanj. Jag hade föreslagit forza horizon sj, men det har du redan hittat

Har du provat grid 2? Imo är det inte alls lika bra som 1an, framförallt då de klippte bort cockpit-viewen(som jag tror att de lade till i efterhand lite halvfult), men det är fortfarande ett underhållande spel med liknande upplägg

Japp, har testat Grid 2, det var innan de la till cockpit-view, så jag blev irriterad och avinstallerade det.

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 Mobo Asus Rog Strix Z490 F Gaming CPU i9 10850K 5,2 Ghz Acer Predator 4K UHD 31,5" IPS 144Hz 3840X2160
Ram minne Patriot Viper 4400 Mhz
Nätagg. Cobra Power RX 1000 AE B, 1000W 80+ Gold
GPU PNY RTX 3090 24 GB

Permalänk
Medlem

Hur är det med Assetto Corsa Ultimate Edition (med mods)?
Kollade lite mer videos idag och då var det Assetto Corsa jag fastnade för, men de talade om att det måste typ moddas rätt hårt, men efter det så skall de vara riktigt vasst än idag.
Synd i så fall att uppföljaren lär dröja till 2024?!

Visa signatur

Chassi Fractal Design Define R3 Mobo Asus Rog Strix Z490 F Gaming CPU i9 10850K 5,2 Ghz Acer Predator 4K UHD 31,5" IPS 144Hz 3840X2160
Ram minne Patriot Viper 4400 Mhz
Nätagg. Cobra Power RX 1000 AE B, 1000W 80+ Gold
GPU PNY RTX 3090 24 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oddyman:

Hur är det med Assetto Corsa Ultimate Edition (med mods)?
Kollade lite mer videos idag och då var det Assetto Corsa jag fastnade för, men de talade om att det måste typ moddas rätt hårt, men efter det så skall de vara riktigt vasst än idag.
Synd i så fall att uppföljaren lär dröja till 2024?!

Assetto är rätt grymt, men är det verkligen likt de andra spelen? Jag har inte kört Racedriver GRID själv. Assetto känns rätt realism-fokuserat. Kampanjen är rätt sisådär men jag gillar det för att köra enstaka race och så. Körde helt utan moddar när jag la mest tid på det. Med moddar kan man få till en del saker som kanske borde ha varit med från början, som dag/natt-cykel och ett bättre vädersystem inkl regn.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag spelade GRID för något år sedan och det fungerade. Man var däremot tvungen att pilla i någon config för att få till 1440p. Har du steamversionen?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har du tästat med uppdateringarna/patch till spelet? 1.3 verkar vara senaste.
Eller det kanske fins någon mod till/för spelet så det går bättre på nyare grejer.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag har inte kört själv, men kanske Need for speed Shift 1 & 2 kommer halvnära?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.