Permalänk
Medlem

Spraya Louqe Riser Cable?

Ogenomtänkt eller enkelt?
Till mitt kommande svart och vita bygge i Louqe Ghost stör det mig något enormt att riser-kabeln är blå! Därför har jag funderat på om det är så enkelt som att linda in PCIe-kontakterna i maskeringstejp och helt enkelt spraya de blå kablarna till halvblankt svart?

Vad behöver jag tänka på? Behöver färgen vara av ett visst fabrikat för att klara av lite värme inuti ett SFF-chassi?

Permalänk
Medlem

Hade inte lackat de om jag va du, tror att färgen allt för lätt torkar o flagnar av, inte så nice.
Syns ens riasern i din burk så de är värt att snacka om, i min syns de inte iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brunsas:

Hade inte lackat de om jag va du, tror att färgen allt för lätt torkar o flagnar av, inte så nice.
Syns ens riasern i din burk så de är värt att snacka om, i min syns de inte iallafall.

Hm, du kan ha en poäng där! Finns det inga små kabelstrumpor som man kan klippa önskad längd på och trä över?
Alltså, nej den kommer väl inte synas utåt sett egentligen. Men jag är lite pedant, så om det går att ordna så kommer jag att göra det

Permalänk
Proffsmobbare

Det låter som att plastidip kan vara rätt val här, det är väl relativt elastiskt?

Jag har själv en Cobalt riser-kabel och den är väldigt ömtålig, speciellt nära lödpunkterna på kretskortet. Om det går att undvika tejp eller annan form av mer strikt täckmaterial tror jag att det vore lämpligast.

Lycka till!

Permalänk
Medlem