3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Går dom med hög lvl före andra som redan står i kö sen länge på 3080 beställningar hos webhallen?

Nej, det tror jag inte. Jag har level 23 och väntar fortfarande på mitt kort som jag beställde i oktober.

Permalänk
Skrivet av anon333222:

Måste ju vara mindre trasigt än Proshopssystem där man får slåss med botar/scriptkids för att försöka få ett kort. Någonstans så är det väl bara rätt att man premierar de kunder som handlar mycket och därför får förtur/mer rabatter. Klart att jag hade hoppas att 3080 hade varit tillgänglig för mig som bara ligger 1500 poäng från lvl 17. Men nu är det som det är och man får vara nöjd ändå.

Hellre att man koppla till personnummer då alla har möjlighet att åtminstone köpa ett.

Gällande bots/scripts, @Webhallen och flera bör införa bot screening (det går att fixa till en viss nivå).

Permalänk
Medlem
Skrivet av doedsjollan:

Ingen rolig läsning det där. 34 kort på 9 månader

Yup, väldigt trist. Ska man dock vara helt korrekt så är det 34 kort på 4 månader eftersom det var först 5 månader efter köpet som jag började begära köplacering. Forf riktigt segt ändå.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Är själv lvl 20, på väg till 21 och tycker i för sig att det är bra att det finns vissa förmåner om man varit en trogen kund genom åren.
Normalt sett ger det det inte speciellt många förmåner (OK, man kan reservera i butik längre, fraktrabatt etc) att vara på den nivån förutom julkort från Webhallen😊.

...och som sagt var, man kan få achievements på många sätt, måste bara anstränga sig lite...

Jag har dock inte köpt eller bokat något kort, för det första kan jag inte sitta och passa datorn hela tiden tills något dyker upp och för det andra tycker jag inte att dagens priser kan rättfärdigas även om produkten finns i lager, då jag har ett strix 2080 super, som funkar alldeles utmärkt i 1440p/ultra (inköpt på Webhallen så klart.)

Väntar in 4000-serien... (eller ett eventuellt prisfall framöver).

Permalänk
Medlem

Hade visst missat att webhallen hade återbetalat mig för mitt 3080 TUF OC och jag hade fått en förfrågan om att betala igen i onsdags :< Skulle nog ha haft kortet i handen nu till helgen om jag inte missat det.

Skulle rekommendera er andra att hålla ögonen öppna för det

Permalänk

Såg en mining rigg på tradera igår med 13 kort... 160k kostade den dock. Så förhoppningsvis spricker bubblan snart. Iaf med eth... Hoppas dom inte hittar nått nytt att hoppa på omgående bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredrik Vikström:

Såg en mining rigg på tradera igår med 13 kort... 160k kostade den dock. Så förhoppningsvis spricker bubblan snart. Iaf med eth... Hoppas dom inte hittar nått nytt att hoppa på omgående bara.

För att det ska ske behövs det nog att regeringar runt om i världen kraft-samlar sig mot kryptos tillsammans och/eller att eth går bort från mining. Tills dess tror jag inte något radikalt kommer hända.

Permalänk
Medlem

Någon som fått strix 3080 från webhallen ? Ingen uppdatering gällande kön ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

För att det ska ske behövs det nog att regeringar runt om i världen kraft-samlar sig mot kryptos tillsammans och/eller att eth går bort från mining. Tills dess tror jag inte något radikalt kommer hända.

Eth går ifrån pow under 2022, fram tills dess håller jag ut med mitt 6800xt.

Förutom att vara ängsliga, så verkar många gamers även vara tvungna att få bekräftelse att kortet de köper är det rätta och mest prisvärda för stunden. I februari hördes röster om att 3070 för 6500:- var rena rånet då de egentligen skulle kosta 5000:-

Köp ett kort som pallar ditt/dina spel i den upplösningen som du spelar i (gissar att få spelar över 1440p) och var nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Nej, det tror jag inte. Jag har level 23 och väntar fortfarande på mitt kort som jag beställde i oktober.

Och jag lvl 24 och väntar på Tuf non-oc från releasedagen.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk

Jag tror helt ärligt att vara snabb med och bbeställa de som kommer in i lager på inet... går snabbare än o ha kvar sin köplats..

Permalänk
Medlem

NU återlanserar alla OEM Nvidia GT730 med DDR3, ett kort som är sämre än IGP i Ryzen 3 3200, för dom cpu som saknar IGP får man förmoda. Då är det kris, när man inte ens bryr sig att prångla ut 1050Ti igen som trots allt går att spela på.

Samtidigt växer miningkapaciteten i världen med ~100 Terahash i månaden, så visst görs det kort, många.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400

Permalänk
Medlem

Fick tag i ett 3080Ti men ska avboka det.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av [Qvist]:

Om dom inte går åt på några dagar så sänker dom säkert nivån. Jag är lvl 18 och kan beställa så det är säkert black nivå som behövs.

Om någon här är för låg lvl och bor i närheten av en Webhallen butik och är intresserad av ett kort så kan jag lägga en beställning som du får hämta och betala för i butiken.

Vill höja varningens finger för detta, upptäcks det är det ett bra sätt att få sitt konto spärrat hos oss.

Skrivet av Ragnvlad:

Finns nog många som har hög level fast ändå säljer vidare. Kommer aldrig gynna såna där system. Har aldrig handlat en pryl från Webhallen.

Oavsett level och krav så screenas orders, har man köpt en del kort redan så kan man räkna med att få sin order bortplockad även om man är högsta nivå. Du har aldrig handlat hos oss och kommer inte handla hos oss för att vi premierar våra trognaste kunder, your loss kompis

Skrivet av Ryssfemma:

Någon som fått strix 3080 från webhallen ? Ingen uppdatering gällande kön ett tag.

STRIX OC och TUF OC är nu uppdaterade

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vill höja varningens finger för detta, upptäcks det är det ett bra sätt att få sitt konto spärrat hos oss.

Oavsett level och krav så screenas orders, har man köpt en del kort redan så kan man räkna med att få sin order bortplockad även om man är högsta nivå. Du har aldrig handlat hos oss och kommer inte handla hos oss för att vi premierar våra trognaste kunder, your loss kompis

/Patrik

Hej Patrik. Jag skickade ett pm till dig till config-kontot. Tror du att du kan kika på det? Eller vart ska jag vända mig?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Tack för update!

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte folk som klankar ner på att webhallen sätter levelkrav på att handla. Det blockar nog de flesta scalpers eftersom de tar avbokar konton som redan beställt.

Dessutom solklart sätt att premiera trogna kunder? Existerar överallt i samhället t.om på restauranger där man brukar få stammisrabatt?

Tackar ju de som handlat mest för förtroendet och visar att man faktiskt bryr sig.

Disclaimer: Ja jag är också lvl 20+ och förmodligen bränt över cirka 500k över 10 år... Och kan säga att det lätt blir lika mycket till kommande 10 år.

Disclaimer 2: väntar fortf på mitt 3080 tuf oc sen oktober och inte alls bitter utan har full förståelse över situationen inte är webhallens fel.

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ocr123:

Hej Patrik. Jag skickade ett pm till dig till config-kontot. Tror du att du kan kika på det? Eller vart ska jag vända mig?

.

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Attans, alltså 0 TUF non-oc sedan förra uppdateringen? (den här gången ser det ut att bara vara avbokningar av senare beställningar än första dagen).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack för info! Oavsett om detta stämmer eller ej, känner du att Webhallen har rätt till att sprida information om deras medlemmar på detta sätt på öppna forum?

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Tack för info! Oavsett om detta stämmer eller ej, känner du att Webhallen har rätt till att sprida information om deras medlemmar på detta sätt på öppna forum?

håller faktiskt lite med där.. lite uthägning även om beteendet är fel av dig (ifall detta stämmer..)

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det är väl bara schysst om någon med högre level erbjuder att köpa till någon som inte har leveln som krävs? Jag tycker det tyder på bra gemenskap.

Permalänk
Medlem

@webhallen Kan du uppdatera ASUS RTX 3090 TUF-NoN OC?
https://www.webhallen.com/se/product/323981-ASUS-TUF-GeForce-...

0 kort levererade sedan release?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Steffe:

Attans, alltså 0 TUF non-oc sedan förra uppdateringen? (den här gången ser det ut att bara vara avbokningar av senare beställningar än första dagen).

Torrt där tyvärr

Skrivet av ocr123:

Jag kanske var lite het på gröten där, har redigerat inlägget.

Skrivet av pine-orange:

Det är väl bara schysst om någon med högre level erbjuder att köpa till någon som inte har leveln som krävs? Jag tycker det tyder på bra gemenskap.

Men personen som hjälper den andra medlemmen har ingen aning om kortet hamnar på tradera eller en miningfarm sen.-

/Patrik

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Men då faller hela vitsen med högre level.
Jag köper i första hand av WH för att stiga i level och få bättre förmåner.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Jagers:

@webhallen Kan du uppdatera ASUS RTX 3090 TUF-NoN OC?
https://www.webhallen.com/se/product/323981-ASUS-TUF-GeForce-...

0 kort levererade sedan release?

Done, jodå det har kommit in kort, om än få. Snart är kön tömd

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om man bara får köpa ett kort oavsett tillverkare så ska man väll få bestämma själv vad man vill göra med sitt köp. Kasta den i sjön, minea, sälja vidare eller hjälpa en vän? Varför skulle Webhallen lägga sig i vad nån gör med sitt grafikkort? Hur skulle ens Webhallen upptäcka nått sånt. Som erat system ser ut nu kan vem som helst hämta ut en order som inte är betald, om den är betald så har man fullmakten med sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Sköter merparten av mina inköp hos Inet samt Komplett och är väldigt nöjd med deras service och utbud. Ser inte det positiva i att jag måste styra alla mina inköp till er för att jag skall få handla?! Dessutom är ni inte speciellt billiga heller. Så nä, ingen förlust för min del.

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, ASUS RTX-4070 DUAL 12G, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Skrivet av xSean145:

Om man bara får köpa ett kort oavsett tillverkare så ska man väll få bestämma själv vad man vill göra med sitt köp. Kasta den i sjön, minea, sälja vidare eller hjälpa en vän? Varför skulle Webhallen lägga sig i vad nån gör med sitt grafikkort? Hur skulle ens Webhallen upptäcka nått sånt. Som erat system ser ut nu kan vem som helst hämta ut en order som inte är betald, om den är betald så har man fullmakten med sig.

Kund A: Hej jag tänkte bygga en ny dator, behöver 8 delar totalt 40k.

Kund B: Hej jag vill ha ett gpu, köper åt min skalper polare.

Webhallen gör nog hellre Kund B besviken, de vill tjäna pengar och har rätt att sälja sina kort hur de vill...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Done, jodå det har kommit in kort, om än få. Snart är kön tömd

oh shiiit, kan meddela att texten är rätt så missvisande "uppdateras ej förns ny info finns" jag har suttit här och antagit att ni inte levererat ett enda kort