Köpes billig & enkel gaminglaptop

Permalänk

Köpes billig & enkel gaminglaptop

Tja,

Tänkte kolla ifall någon av er har en enkel gaminglaptop med t.ex ett GTX 1650.

Är ute efter en dator som man kan ladda genom USB-C då jag har en LG 35WN75 med USB-C laddning.

Även att den helst är TKL då jag bryr mig mycket om designen.

Så inget för galet. Exempel kan vara typ MSI Prestige 15.

Kan även tänka mig en HP Omen med t.ex en GTX 1660Ti. Egentligen en dator som jag kan koppla USB-C kabel till, och att den är lätt att bära då pluggar.

Priset ska helst ligga på max 8000kr.

Läs hela annonsen här

Skrev fel.
Permalänk
Medlem

för tydlighetens skull menar du väl en bärbar dator?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk

Ja

Skrivet av Savage_Gray:

för tydlighetens skull menar du väl en bärbar dator?

Ja, får förtydliga det. Tack!

Permalänk
Avstängd

Hej
Jag har acer bärbara
I5 10210u
8gb ddr4
Geforce mx250
Nvme m2 ssd 500 gb
Finns i Stockholm

Visa signatur

Intel Core i9 9900K .Asus Prime Z390-P.
Intel Core i9 7900X 3,3GHz .Asus Prime X299-A (Hackintosh)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ApolloBeached:

Tja,

Tänkte kolla ifall någon av er har en enkel gaminglaptop med t.ex ett GTX 1650.

Är ute efter en dator som man kan ladda genom USB-C då jag har en LG 35WN75 med USB-C laddning.

Även att den helst är TKL då jag bryr mig mycket om designen.

Så inget för galet. Exempel kan vara typ MSI Prestige 15.

Kan även tänka mig en HP Omen med t.ex en GTX 1660Ti. Egentligen en dator som jag kan koppla USB-C kabel till, och att den är lätt att bära då pluggar.

Priset ska helst ligga på max 8000kr.

Läs hela annonsen här

Har en HP Omen 15 av 2020 årsmodell.
Den har en 4600H, 1660TI, 16 GB ram (Uppgraderade från 8GB) 512 GB NVME disk samt en extra 1TB som jag stoppade in (Även den NVME).
Använts runt ~40h sedan jag skaffade den.

Köpte den i år och nypriset låg på ~12 000:-, men jag uppgraderade RAMen och en till NVME.
Jag skulle vara nöjd med 8K för den, finns också i Stockholm.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

Intressant

Skrivet av Lodisen:

Har en HP Omen 15 av 2020 årsmodell.
Den har en 4600H, 1660TI, 16 GB ram (Uppgraderade från 8GB) 512 GB NVME disk samt en extra 1TB som jag stoppade in (Även den NVME).
Använts runt ~40h sedan jag skaffade den.

Köpte den i år och nypriset låg på ~12 000:-, men jag uppgraderade RAMen och en till NVME.
Jag skulle vara nöjd med 8K för den, finns också i Stockholm.

Det lät intressant. Vill dock vänta lite och se ifall fler skriver innan jag bestämmer mig

Permalänk

MX250

Skrivet av sali2003:

Hej
Jag har acer bärbara
I5 10210u
8gb ddr4
Geforce mx250
Nvme m2 ssd 500 gb
Finns i Stockholm

Tack, men då jag vill köra lite mer krävande spel så kommer inte MX250 att passa det jag är ute efter

Permalänk
Medlem

Jag har en HP Omen som fungerar fint med GTX 1060 på 6 GB, Intel Core I7 8750H, 16 GB RAM, 250 GB SSD + 1 TB mekanisk hårddisk, G Synch, etc. Samma som på denna länk för mer info: https://www.billigteknik.se/dator-med-stor-skarm/23238-hp-ome...

Kanske lite större och otympligare än vad du tänkt dig, men finns i Stockholm för upphämtning/avlämning och kan bli din betydligt billigare än för 8 000 kr - jag är bara glad om den kan komma till användning och om det är en smidig affär. Kan det vara något?

Edit: Läste just länken jag skrev lite närmare och insåg att det inte är exakt samma dator då min inte har någon optisk enhet men eh... Nära nog? Har du frågor om den får du så klart höra av dig

Permalänk
Skrivet av Herr K:

Jag har en HP Omen som fungerar fint med GTX 1060 på 6 GB, Intel Core I7 8750H, 16 GB RAM, 250 GB SSD + 1 TB mekanisk hårddisk, G Synch, etc. Samma som på denna länk för mer info: https://www.billigteknik.se/dator-med-stor-skarm/23238-hp-ome...

Kanske lite större och otympligare än vad du tänkt dig, men finns i Stockholm för upphämtning/avlämning och kan bli din betydligt billigare än för 8 000 kr - jag är bara glad om den kan komma till användning och om det är en smidig affär. Kan det vara något?

Edit: Läste just länken jag skrev lite närmare och insåg att det inte är exakt samma dator då min inte har någon optisk enhet men eh... Nära nog? Har du frågor om den får du så klart höra av dig

Fick du datorn såld? Om inte vad hade du tänkt för den? Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av winterkyla:

Fick du datorn såld? Om inte vad hade du tänkt för den? Mvh

Tyvärr, den finns inte kvar längre. Lycka till,