Bästa musen på marknaden som inte behöver mjukvara?

Permalänk
Medlem

Bästa musen på marknaden som inte behöver mjukvara?

Tjena!
Har fått dåliga erfarenheter med min senaste mus och dess mjukvara.
Någon som har koll på bästa musen där ute som inte behöver mjukvara för att prestera?

Permalänk
Medlem

Har nog inte haft en enda mus som faktiskt behövt mjukvaran för att fungera.. Inte ens Razer kräver mjukvaran utan fungerar hur bra som helst utan.
Men vill du kunna justera färger, spela in macro osv så är ju såklart mjukvaran ett krav Logitech G Pro Wireless kan jag personligen rekommendera. Det är lätt den bästa musen jag kört med. Otroligt lätt och smidig trots trådlös.

Permalänk
Medlem

Xtrfy använder ingen mjukvara till deras grejer.

Permalänk
Medlem

Jag gillar Logitechs trådlösa möss. Har själv g900. Har bara använt mjukvaran till att sätta upp de inbyggda minnets profiler, fine tune på vad jag vill ha för dpi eller ändra vad push på sidohjulet gör. Sen har jag aldrig startat programmet igen.

Skulle ändra något för någon månad på nya datorn och hämtade deras nyare mjukvara är lite dummare men funkade ändå bra. Memory profiler eller vad den hette. Ghub har inte kvar de inställningarna i sig själv längre av någon anledning

Men behöver aldrigt haft mjukvaran om jag var nöjd med dpi valen i defualt profilen på musen.
När jag kör på latop så har jag inte mjukvaran heller, allt är sparat på musen

Permalänk
Medlem
Skrivet av klotim:

Tjena!
Har fått dåliga erfarenheter med min senaste mus och dess mjukvara.
Någon som har koll på bästa musen där ute som inte behöver mjukvara för att prestera?

Kör på ASUS möss numera.
Behöver bara mjukvaran för att göra inställningar.
När du är klar så sparas det i musen, trevligt.

Permalänk
Medlem

Jag kör "HyperX Pulsefire Haste" och det behövs ingen mjukvara men det underlättar för att ändra spec till det du föredrar, ändra RGB m.m och har man fler HyperX prylar så kan man styra dem från samma mjukvara.

Underbar mus förövrigt som väger nästan ingenting och glider underbart över "HyperX Fury S" mattan.
Det finns RGB på scrollen men den lyser inte som en överdriven julbelysning alternativt pridetåg.

Permalänk
Medlem

Typ inga möss behöver mjukvara för prestera optimalt.
Och alla möss har dpi intervall settings typ.

Mjukvara är för göra custom profiler, ställa in custom dpi eller macro osv. Dvs inget som alls behövs för prestera som det ska.

Logitech GPW superlight ex är en väldigt populär mus.
Nya SteelSeries Prime Wireless har också fått bra omdömme.

Men egentligen är det bara o välja då som sagt de inte direkt spelar någon roll idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Xtrfy använder ingen mjukvara till deras grejer.

Ska definitivt kolla in denna!

Permalänk
Medlem

Razer fungerar utan sin programvara så länge man nöjer sig med att bara ändra dpi settings och då även custom dpi settings dessa sparas i musen.
LOD settings/och få LED att vara avstängt däremot det sparas INTE och det tar tills programvaran laddas innan det ändras.

Logitech så funkar allt utom vissa LED settings utan prg, men det viktigaste funkar dvs LED avslaget funkar.

Steelseries är som Logitechs dvs allt utom vissa LED settings men av funkar bra.
Se bara upp med extermt dåligt lim som ej klarar av 20°+ och väldigt lite handsvett utana tt lösas up på några månader som steelseries tyvärr använder på en hel del av sina möss ed gummi ytor som är limmade.

Zowie har ingen programvara, heller hade i alla fall ingen innan BenQ köpte upp dom, efter köpet är jag mindre säker men tror inte dom har nåt.

DreamMachines har programvara men allt funkar efter inställningar.