Starfield – den stora tråden

Permalänk
Relik 📜

Starfield – den stora tråden

Dags för en tråd! Vad är Starfield kanske någon frågar sig? Jo, det är nästa stora titel från Bethesda! Det handlar om ett helt nytt IP, alltså inget Fallout- eller Elder Scrolls-relaterat.

Lanseringen är spikad till 22-11-11, vilket kanske känns lite bekant. Skyrim släpptes 11-11-11.

För den som missat, här är första riktiga trailern. Den säger inte mycket, ska erkännas.

Jag hoppas verkligen Starfield blir bra. Det är ju spelet Todd säger han velat göra i 25 år. Jag vill ha ett riktigt härligt rymd-RPG! Please!

Vad säger ni andra?

Läs hela artikeln här

Lade till länk till SweClockers nyhet // Jacob
Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Sötast

Let's hope!
(Kanske över 60fps funkar nu också? )

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Allexz:

Let's hope!
(Kanske över 60fps funkar nu också? )

Såååååja, nu lugnar vi oss med förväntningarna!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Forumledare

Håller med föregående talare att detta behöver bli bra!

I min personliga utopi så kommer detta att blir bra, man har ju gjort så mycket fel förr så att där bör inte finnas mer att lära från boken ”How NOT to do”

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Dämpar mina förväntningar och förväntar inget tills spelet är släppt och fått reviews.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot att se mer av spelet. Reagerade även jag på att lanseringen är 11 november, 11 år efter Skyrim och Minecraft på dagen. 11-11-11, sedan 11 år senare. Läser kanske in för mycket i det.

Räknar med att detta spel kommer ut innan Star Citizen.

Edit: Wikipedia säger 18 november 2011, men tanken var just att lansera 11 november: https://www.shacknews.com/article/68054/minecraft-release-dat...

Permalänk
Medlem

Är det bara Xbox eller PC också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Är det bara Xbox eller PC också?

PC är i princip synonymt med Xbox nuförtiden, verkar det som. I alla fall när det gäller Game pass. Vet inte om jag såg någonting som kommer till Xbox men inte till PC. Så ja, det kommer till PC också.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Det var väl fan att man återigen lät ens förväntningar dra iväg, men några gameplay-snuttar eller lite mer matnyttigt att ta på vad gäller storyn kändes inte som för mycket begärt. Här fick vi ju mest en förlängd teaser, konstaterad Xbox-exklusivitet och ett releasedatum som låg sorgligt långt fram. Jag tror och hoppas på spelet, men presentationen var ju en hutlös bevikelse.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Creation Engine 2 ska ju bli intressant att se vad den erbjuder.

Det känns som att Starfield blir den första stora titeln på den motorn.

Phil Spencer bekräftar ju även att Elder Scrolls VI är under utveckling ca 1h 14m efter att Todd börjar prata, så det vore kul med något showcase av vad den nya motorn klarar snart.

Permalänk
Medlem

Spännande!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Nytt spel från Bethesda... mina förväntningar är ärligt talat i botten. Men så är jag ju lite av en skeptiker också

Visa signatur

---

Permalänk
Hedersmedlem

Cool trailer. Men den säger ju inte så mycket om själva spelet.

Väntar nog med att bli upphetsad innan spelet faktiskt kommer ut, med tanke på många fall med spel som hypats innan release och sedan visat sig var mycket sämre än förväntat.

Permalänk

Kan bli bra. Kan bli ... ngt annat.
Och förstås inte till Playstation. Kan vara slump och det inte planerades från början, men MS påstog ju att PS titlar skulle inte drabbas av uppköpet.

Visa signatur

--------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Obiwannabekenobi:

Kan bli bra. Kan bli ... ngt annat.
Och förstås inte till Playstation. Kan vara slump och det inte planerades från början, men MS påstog ju att PS titlar skulle inte drabbas av uppköpet.

Njae, det var väl sagt att MS skulle hedra de tidsexklusiva PS-deals som Zenimax/Bethesda Softworks redan gjort innan uppköpet, som i fallet Ghostwire: Tokyo.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag vill ha ett riktigt härligt rymd-RPG! Please!

Vad säger ni andra?

Jag säger att EA/Bioware har lämnat öppet mål genom hur tveksamt de förvaltat Mass Effect-franchisen. Nu kom visserligen den här teasern i höstas om att "Mass Effect will continue", men tror att det är rätt många som är beredda att ge Bethesda en chans att leverera ett riktigt rymd-RPG.

Bethesda kan ju även väva in starten i Skyrim genom att börja trailern med att visa "rymdslaget" jättarna kunde göra, sen bara klippa in en gubbe i rymddräkt som förklaring till hur man kom upp dit.

Permalänk
Medlem

Försiktigt positiv, hoppas bara att den "nya" Creation Engine 2 möjliggör ett hyffsat bugfritt och polerat spel vid release. Lyckligtvis lär det inte kosta mer än en månad Gamepass att spela igenom det, så ingen större monetär förlust om det blir en flopp.

Permalänk
Medlem

Tycker det är kul att Bethesda gör ett nytt RPG istället för bara Elder Scrolls och Fallout.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Försiktigt positiv, hoppas bara att den "nya" Creation Engine 2 möjliggör ett hyffsat bugfritt och polerat spel vid release. Lyckligtvis lär det inte kosta mer än en månad Gamepass att spela igenom det, så ingen större monetär förlust om det blir en flopp.

Jag tror inte motorn har så mycket med deras buggar att göra utan det är snarare Bethesdas ovilja att åtgärda dom som är problemet.
Det är pinsamt att moddare skall behöva patcha deras spel.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Jag tror inte motorn har så mycket med deras buggar att göra utan det är snarare Bethesdas ovilja att åtgärda dom som är problemet.
Det är pinsamt att moddare skall behöva patcha deras spel.

Redan på Oblivion-tiden så gick ju de allra flesta problem att fixa via konsolen, så det var knappt inte ens några buggar utan bara dålig kvalitetskontroll där t.ex. ingen verkade ha korrekturläst alla scripts ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Det är pinsamt att moddare skall behöva patcha deras spel.

Äkta sandbox-spel! ; )

Permalänk
Medlem

jag älskar rymden och scifi så jag är väldigt intresserad av det här spelet, tyckte det såg lite ut som star citizen i trailern.

hoppas vi får se lite gameplay inom snar framtid också.

men samtidigt är man lite skeptisk eftersom det är buggarnas härskare som gör spelet..
menmen hype tåget fortsätter!

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

star citizen

En direkt fördel med Starfield är ju att det kommer bli klart någon gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Äkta sandbox-spel! ; )

Vet inte om jag skulle sträcka mig så långt men visst man är ganska härdad vid det här laget.
Tycker dock andra utvecklare gör ett bättre jobb med att patcha.

Skrivet av Sveklockarn:

En direkt fördel med Starfield är ju att det kommer bli klart någon gång.

Nej men Bethesda kommer släppa det oavsett. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

Raketmotor - gillart!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Nej men Bethesda kommer släppa det oavsett. =P

Ofärdigt? Till skillnad från den brinnande sortergården från RSI då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Är det bara Xbox eller PC också?

Står Xbox Series X/S och PC.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Ofärdigt? Till skillnad från den brinnande sortergården från RSI då?

Yup. RSI kann ju glida på "early access" i all oändlighet om dom vill. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

jag älskar rymden och scifi så jag är väldigt intresserad av det här spelet, tyckte det såg lite ut som star citizen i trailern.

Skrivet av Sveklockarn:

En direkt fördel med Starfield är ju att det kommer bli klart någon gång.

Skrivet av Sveklockarn:

Ofärdigt? Till skillnad från den brinnande sortergården från RSI då?

Nu kändes visserligen Starfield-trailern rätt intetsägande, men detta är väl ett rollspel utifrån vad de skriver om det? Vet inte hur relevant jämförelsen med Star Citizen är då?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barak:

Yup. RSI kann ju glida på "early access" i all oändlighet om dom vill. =P

Nåja, till och med DayZ SA blev ju färdigt efter typ 7 års early access, så allt hopp är säkert inte ute.