Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

War of the arrows - Suverän koreansk pilbåge-action. Välgjord och spännande med bra karaktärer. Storyn är egnetligen supertunn & kort men det gör inget. 8/10

Insidious - Skräckis med demoner, spöken och annat skit. Spännande och med många skräck-moments. Perfekt att se själv i mörkret under en film mitt i natten i ett gammalt knarrande hus. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Ingen film, men miniserien Mare of Easttown.
Riktigt bra serie med den superbt bra Kate Winslet!
https://www.imdb.com/title/tt10155688/?ref_=nv_sr_srsg_0

5/5

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Cruella. Inga större förhoppningar men den första halvan var okej. Hade fått väl godkänt om de fortsatt karaktärskurvan och låtit henne balla ur och dras åt det håll som hon porträtteras i 101 dalmatiner. Kändes som 3h men var 2h19m.

Permalänk
Medlem

Blue Collar https://m.imdb.com/title/tt0077248/?ref_=nv_sr_srsg_0

7/10 bananer, oväntat bra film faktiskt.
Jag har inte sett richard pryor i en sån roll tidigare, värt att se bara för det.

Permalänk
Medlem

A bittersweet life - Koreansk gangster-action. En gangster blir oskyldigt straffad och hämnas hårt. Mycket blod och våld i en härlig röra. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tropic thunder - Komedi om nissar som ska göra en vietnamkrigsfilm med många stora filmstjärnor. Hysteriskt rolig emellanåt. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Tropical thunder - Komedi om nissar som ska göra en vietnamkrigsfilm med många stora filmstjärnor. Hysteriskt rolig emellanåt. 7/10

Du menar Tropic Thunder?
Riktigt rolig film det där

"I know who I am! I'm a dude playing the dude, disguised as another dude!"

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tenebrae
https://www.imdb.com/title/tt0084777/
Såg av en slump att en gammal Dario Argento film ploppat upp på Netflix, kunde inte undivka att kolla om den. Observera att den heter "Unsane" vilket är ett ovanligt alternativt namn som Netflix inte borde använt. Bara italienska som språk vilket är lite synd, jag föredrar engelska versionen. Kan gissa att den kommer från Netflix Italien. Filmen har bra kvalite och verkar vara ocensurerad på Netflix.

En klassisk giallo från 1982, den här utan övernaturliga inslag. En av Argentos bättre filmer, den och Inferno är mina favoriter. Absolut inte en film för alla, en hel del blodiga sekvenser, udda händelser och en del ologik.

Tycker det är bra att Netflix börjar plocka in gamla filmer, inte bara klassiker utan även mer obskyra filmer. Såg att Netflix faktiskt också har en Fulci film. Det är en ovanlig och tidig film från 72, en västern som heter Challenge to White Fang. Blir att kolla den ikväll, har inte sett den tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Tenebrae
https://www.imdb.com/title/tt0084777/
Såg av en slump att en gammal Dario Argento film ploppat upp på Netflix, kunde inte undivka att kolla om den. Observera att den heter "Unsane" vilket är ett ovanligt alternativt namn som Netflix inte borde använt. Bara italienska som språk vilket är lite synd, jag föredrar engelska versionen. Kan gissa att den kommer från Netflix Italien. Filmen har bra kvalite och verkar vara ocensurerad på Netflix.

En klassisk giallo från 1982, den här utan övernaturliga inslag. En av Argentos bättre filmer, den och Inferno är mina favoriter. Absolut inte en film för alla, en hel del blodiga sekvenser, udda händelser och en del ologik.

Tycker det är bra att Netflix börjar plocka in gamla filmer, inte bara klassiker utan även mer obskyra filmer. Såg att Netflix faktiskt också har en Fulci film. Det är en ovanlig och tidig film från 72, en västern som heter Challenge to White Fang. Blir att kolla den ikväll, har inte sett den tidigare.

Har alltid tänkt på Lucio när jag sett ditt användarnamn, men tänkt att det inte vart någon koppling 😅

Snart 20år sedan jag såg något från Lucio eller Dario, kanske dags snart att damma av lite gamla klassiker, speciellt om dom dyker om på Netflix.

Permalänk

Såg Indiana Jones och Kristalldödskallens rike senast gillade den betydligt mer andra gången jag såg den sista var väl på bio. 7/10

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: LG C2 42Tum/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem

The Conjuring - Skräckis. Rätt bra med massor av jumpscares. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Två filmer jag såg för ett tag sen. The Witch och The lighthouse av Robert Eggers (Nykomling och redan hyllad) väldigt skicklig regissör. Båda filmerna var fängslande sevärt mystisk, klassas som skräck vilket jag inte tycker. Mer nervkittlande och obehagliga.
Han har även en ny film som han spelar in som heter The Northman. Handlar om en Viking som ska hämnas mordet på sin far.

Sedan har vi Ari Aster som regisserat Hereditary och Midsomar även dom riktigt bra filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Tropic thunder - Komedi om nissar som ska göra en vietnamkrigsfilm med många stora filmstjärnor. Hysteriskt rolig emellanåt. 7/10

Les Grossman....

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Les Grossman....

Best dancer ever.

The house that Jack built - Film om en seriemördare som är minst sagt skum. Man får följa honom genom ett gäng mord och på hans väg till helvetet. Det är en Von Trier film så ingen förklaring ges, inga motiv och ALLA är skumma och konstiga. 6/10

Rurorin Kenshin - The final - Tredje filmen i denna samurai serie. Väldigt välgjord med bra fighting scener, åtminstone i slutet. Lite överdrivet sentimental kanske men det är rätt vanligt med japanska anime-stylade filmer. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Cruella. Bitvis riktigt usel manus, men trots det ibland underhållande (får lite Michelle Pfeiffer Catwoman vibbar från Emma Stone), OK 70tals musik men som en tidigare redan skrivits så känns filmen riktigt lång.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Lego Master

X-Men Apocalypse (2016)

Well, meh. Den är lite all over the place, men en del kul scener och jag gillar verkligen Jennifer Lawrence som Mystique/Raven.
Nightcrawler är en annan favorit.
Jag försökte klura ut vem som spelar En Sabah Nur, men skulle nog aldrig gissat på Oscar Isaacs.

6/10, gör inget om man somnar lite mitt i för den är inte lättare att följa om man är vaken genom hela.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Horizon Line - 3/10. Kassa skådespelare, otroligt banal story med så många hål och icke trovärdig story att det får valfri Bond-rulle att se ut som en dokumentär.
Undvik!

The Dead Don't Die - 2/10. Trots många etablerade skådisar så var denna film en av de värsta sömnpiller jag någonsin sett. Snabbspolade igenom slutet för jag orkade inte utsätta mig själv för mer självplågeri.
Pinsamt kass!

Permalänk
Medlem

Äntligen klar med serien Vikings. Har motvilligt sett de 2-3 senaste säsongerna som varit skräp. Dock så tyckte jag att de 2 sista avsnitten i säsong 6 var bra för en gång skull.

3/5 blodörnar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Godzilla vs. Kong - 2/10. Totalt löjeväckande rakt igenom. Extremt banalt. Nonsens. Humorlöst dessutom.

Permalänk
Medlem

Smokey And The Bandit.

Missat denna klassiker och såg den nu i 4K. Jäkla trevlig film, lättsam och lite dråplig.

Visa signatur

Fractal Design North (Black Mesh): Ryzen 7 7800X3D / 32GB DDR5-6000Mhz / NVIDIA RTX 4090 / 1TB + 2TB Kingston Fury Renegade M.2 NVME SSD / 2TB + 4TB 870 (EVO SSD) / LG UltraGear 27GP850 Gaming 2560x1440 @ 180Hz G-SYNC

Permalänk
Medlem

The Ice Road

4/10

Reklamfilm för Kenworth-lastbilar där Liam Neeson spelar chaffis som blir tvungen att köra över frusna sjöar för att få fram utrustning för att rädda gruvarbetare som blivit fast

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

The Ice Road

4/10

Reklamfilm för Kenworth-lastbilar där Liam Neeson spelar chaffis som blir tvungen att köra över frusna sjöar för att få fram utrustning för att rädda gruvarbetare som blivit fast

Låter lite som "the serum run" (togo på disney+) fast denna är nog inte inspirerad av verkliga händelser?
Funderade på att hyra ice road, men detta betyg får mig nog att avstå

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Låter lite som "the serum run" (togo på disney+) fast denna är nog inte inspirerad av verkliga händelser?
Funderade på att hyra ice road, men detta betyg får mig nog att avstå

Jag skulle inte rekommendera att betala för den.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Senast? The Hunt

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Senast? The Hunt

Vad tyckte du om den då?

Permalänk
Medlem

Luca. Väldigt snygg, vilket man kan förvänta sig av Pixar. Men den saknade den där äventyrskänslan som många av deras andra filmer har. Väldigt tråkig stad den utspelade sig i också.

6/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Vad tyckte du om den då?

Lite för handlingsfattig för min smak, även om jag tycker om den genren. Får smaka lite mer än det kostar

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Inside på Netflix. En special skriven, producerad och filmad av Bo Burnham i ett rum. Gillade inte honom alls innan men herregud vad bra den var. Kollade på den två gånger i rad vilket jag aldrig har gjort tidigare med en film. Har lyssnat på albumet tre-fyra gånger om dagen sen jag såg den för en vecka sen. Hoppas att ni blir lika berörda som jag blev. 11/10

Permalänk
Avstängd

A quiet place 2. Lite tv-spelsvibbar av bra sort när det gäller miljöer, och filmen i sig är nog något bättre än första men inga klassiker direkt.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

The Wrong Guy (1997)
Galet kul komedi, 5/5!
"After his boss is murdered, Nelson is on the run for fear of prosecution. He hides out in a small town to avoid the police, which should be easy because they know he didn't do it and they aren't looking for him."
IMDB: https://www.imdb.com/title/tt0120536/
Trailer: