Permalänk

Bilden har blivit lila

Hej är det nån mer som har fått lila fläck på sin, Samsung smart TV.Jag har själv fått det på min tv så irriterande är det nått man kan åtgärdas.Eller är det bara att slänga tv på tippen 🤔.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lightman5:

Hej är det nån mer som har fått lila fläck på sin, Samsung smart TV.Jag har själv fått det på min tv så irriterande är det nått man kan åtgärdas.Eller är det bara att slänga tv på tippen 🤔.

Börja med att beskriva problemet lite mer utförligt.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Samsung Sverige

Ja, det skulle vara bra med mer information. Händer det oavsett källa? Syns det alltid?

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Bildexpert 📺

Ifall det är en fläck eller att avgränsat område och inte hela bilden, samt att det påverkar allt som visas hela tiden, inklusive TV:ns egna menyer? Då är det troligtvis så att felet är relaterat till LCD-panelen eller delar av bakgrundsbelysningen. Har man garanti kvar eller är inom den lagstadgade reklamationstiden om 3 år efter köp bör man kontakta säljaren.

Annars är den här typen av fel sällan lönsamma att laga. I den mån den finns reservdelar är det dyrare med reparation och service än att köpa en helt ny och ofta betydligt bättre TV.

Permalänk

Hade det på min samsung - de körde hela felsökningen + någon reset som de kunde göra remote när man gett dem access till tvn - fick tillslut hela panelen bytt på garantin.

Permalänk

Tv

Jag ska bara säga att hela bilden är inte lilla,utan en halv stor plätt och ja den syns hela tiden.Jag har haft tv sen 2014 det är bara att köpa en bättre tv.