Geforce RTX 3070 Ti från MSI och Gigabyte – välkylda men dyra

Permalänk
Medlem

3070Ti är den dyraste implementeringen av GA104.
Gissa vad som händer med tillgången av den billigaste....

#JagKöperNyttKortTidigast2022

Tillägg
Permalänk
Medlem

Hoppas att 4000-serien är mer tillgänglig än denna papperslansering...

Hoppas också att det kommer att finnas 2-slotskort igen. Löjligt hur stora vissa av dessa kort är

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 5800X3D RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

Jag är inte insatt till 100%, jag förstår inte hur en GPU fungerar, vad som behövs vare sig av hårdvara eller mjukvara. Det jag däremot kan se, tro, spå är att även om tillgången på diverse kort blir oändliga (okej, tillfredsställande kommer priserna inte minska mycket.

Folk köper (jag är en av dom, tyvärr) oavsett, sen om det har med mining/gaming att göra kvittar, pengarna för en GPU finns och det vet dom tyvärr om nu.

Hoppas jag har fel..

Stavfel
Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

Minns när man köpte sitt vattenkylda 6800XT för samma pris som MSI suprim kortet. Vissa här inne.... they called me a madman.

Permalänk
Medlem

folk måste sluta köpa överprisade grafikkort, ni gräver alla våran grav, kommer inte finnas grafikkort under 10k snart som standardpris...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Hoppas att 4000-serien är mer tillgänglig än denna papperslansering...

Hoppas också att det kommer att finnas 2-slotskort igen. Löjligt hur stora vissa av dessa kort är

Jag har slängt ut gissningen att 3080 inte har haft stabilt lagersaldo när 4080 släppt som drygt ett år

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Aeosoth:

Hoppas att 4000-serien är mer tillgänglig än denna papperslansering...

Hoppas också att det kommer att finnas 2-slotskort igen. Löjligt hur stora vissa av dessa kort är

Hoppas på detsamma, jag hoppar över denna generationen helt då allting bara känns som en soppa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Första tanken när man läste rubriken - who cares?
Skrämmande egentligen..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Har ett 1080ti som sitter nuvarande burk med 4770K,
Nybygget med 10850K vart präxis någorlunda klart med 3070 som dök upp häromdan, dock mitt tilltänkta 3080 lär man knappast se i närtid, bygget påbörjades i oktober -20, sorgligt....
Dessa kort är mest deprimerande, dock tackar för eran uthållighet även om vi är less på läget numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Gav strax över 10k för mitt 3080 Aorus Master i december och det kändes inte speciellt prisvärt, att se kort med betydligt sämre prestanda och mindre VRAM för liknande pris är helt knasigt.
Min absoluta gräns för pris på GPU ligger på 30% över msrp (om det är ett AIB-kort jag verkligen vill ha), så för 3070 ti skulle det vara strax över 8k.

Gäller att nyttja en pandemi maximalt för dessa bolag. Sorligt...

Permalänk
Medlem

Omöjligt att motivera 3070 TI köp. Så lite extra prestanda och så mycket dyrare.
Enda vettiga TI kortet är 3060 TI och då mest pga miningen.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kladdpapper:

Dvalan i denna tråd reflekterar intresset för detta kort rätt bra...

11 lax!! Jag har varit borta några år från marknaden inser jag.
Ett kort i övre mellanklassen ger jag helst inte mer än 5000kr för. Har ett 2070 super nu och det presterar bra i 1440p. Behåller nog det minst 2år till.

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro