2xMSI GTX 1070 8GB Gaming med vattenblock EK-FC1080 säljes

Permalänk

2xMSI GTX 1070 8GB Gaming med vattenblock EK-FC1080 säljes

Hej,

Jag har två stycken MSI GTX 1070 8GB Gaming med vattenblock (EK-FC1080 GTX TF6 - Acetal+Nickel) monterade på. De har tidigare körts med EK-CryoFuel Blood Red men har spolats rena så att restpartiklar ej ska finnas kvar. Originalkylare finns och följer givetvis med gratis, men jag saknar eventuellt skruvar (kan kika om så önskas) och jag har inte tid att montera tillbaka de själv. Priset är därför satt lite lägre än vad jag kan se att andra säljer sina GTX 1070s för.

Önskas endast ett kort köpas så går det givetvis med. Priset per styck är: 2500 kr och inget prutande. Då kan jag lika gärna dra till Tradera.

Jag bor relativt centralt i Stockholm och kan mötas var som helst som är max. 30 min från Fridhemsplan.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk

Är det svårt att byta till vanliga kylningen?

Permalänk
Skrivet av Tommtysnake:

Är det svårt att byta till vanliga kylningen?

Det är nog lite subjektivt egentligen, men har du vana att skruva i saker så ska det inte vara något svårt.

Kika på denna video ifall du är intresserad, det är en guide över hur man installerar en annan tillverkares vattenblock på ett annat 1070. Principen är dock densamma, du tar bort skruvarna som håller blocket på plats. Applicerar ny kylpasta, ifall det behövs så sätter man på nya värmeledande tejpremsor där de tidigare satt, men det brukar gå att återanvända de så det bör nog inte behövas. Sedan skruvar man dit alla skruvar i skruvhålen som finns. Lite kortfattat, men det är inte så svårt tycker iallafall jag. Det tar bara lite tid

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodyVikings:

Det är nog lite subjektivt egentligen, men har du vana att skruva i saker så ska det inte vara något svårt.

Kika på denna video ifall du är intresserad, det är en guide över hur man installerar en annan tillverkares vattenblock på ett annat 1070. Principen är dock densamma, du tar bort skruvarna som håller blocket på plats. Applicerar ny kylpasta, ifall det behövs så sätter man på nya värmeledande tejpremsor där de tidigare satt, men det brukar gå att återanvända de så det bör nog inte behövas. Sedan skruvar man dit alla skruvar i skruvhålen som finns. Lite kortfattat, men det är inte så svårt tycker iallafall jag. Det tar bara lite tid

Finns det möjlighet med frakt?
Isf är jag intresserad av att lägga bud på båda men måste ha skruvarna med till luftkylaren isf 😁

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Finns det möjlighet med frakt?
Isf är jag intresserad av att lägga bud på båda men måste ha skruvarna med till luftkylaren isf 😁

Haha! Jag förstår dig. Jag kan eventuellt kika under morgondagen om skruvarna finns kvar och återkommer i så fall under natten/kvällen. Har du någon kännedom om vad för skruvar som ska finnas? Jag har några påsar med skruvar här som jag direkt misstänker tillhör originalkylarna men jag måste i så fall testa att skruva dit de för att vara helt säker.

Frakt beror lite på, vi kan diskutera det så snart jag har kikat på skruvarna bara.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk
Skrivet av BloodyVikings:

Det är nog lite subjektivt egentligen, men har du vana att skruva i saker så ska det inte vara något svårt.

Kika på denna video ifall du är intresserad, det är en guide över hur man installerar en annan tillverkares vattenblock på ett annat 1070. Principen är dock densamma, du tar bort skruvarna som håller blocket på plats. Applicerar ny kylpasta, ifall det behövs så sätter man på nya värmeledande tejpremsor där de tidigare satt, men det brukar gå att återanvända de så det bör nog inte behövas. Sedan skruvar man dit alla skruvar i skruvhålen som finns. Lite kortfattat, men det är inte så svårt tycker iallafall jag. Det tar bara lite tid

Ok, kolla om du har skruvarna så kanske vi kan träffas isåfall?

Permalänk
Medlem

Hej, jag skulle vilja köpa ett av dina grafikkort, Jag kan hämta

Permalänk
Skrivet av Tazadar:

Finns det möjlighet med frakt?
Isf är jag intresserad av att lägga bud på båda men måste ha skruvarna med till luftkylaren isf 😁

Skrivet av Tommtysnake:

Ok, kolla om du har skruvarna så kanske vi kan träffas isåfall?

Jag har kikat och jag har kvar skruvarna för att montera kylaren på båda, men inte för att sätta dit backplaten.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk
Skrivet av BloodyVikings:

Jag har kikat och jag har kvar skruvarna för att montera kylaren på båda, men inte för att sätta dit backplaten.

Är det vanliga dataskruvar så har jag sådana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BloodyVikings:

Jag har kikat och jag har kvar skruvarna för att montera kylaren på båda, men inte för att sätta dit backplaten.

Då bjuder jag 5000:- för båda plus frakt
Kan hända man kanske kör vattenkylning i framtiden så skadar inte att ha blocken. 😊

Visa signatur

Stationär: 8700K/16GB 3600hmz/GTX 1080ti
Portabel stationär: Ncase M1/5600X/16Gb 3600hmz/GTX 1070/Asus XG17
Laptop: Alienware 17r2/4970HQ/16Gb/GTX 980M

Permalänk
Medlem

SEK 5150 för båda, jag hämtar