Helgsnack: Vilket spel ser du mest fram emot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Ja, vi som längtar efter det behöver ju inte vänta så länge till. Ska blir riktigt trevlig att köra 2021.

För övrigt ser jag fram emot Skate 4 om det kommer i år och ett nytt Fight Night skulle vara trevligt.
Annars börjar jag haka på hypen för Starfield som jag inte hade hört talas om innan e3. Som honourable mention lägger jag till Age of empires IV och Forza Horizon 5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lessismore:

Zelda BotW 2
Metroid Dread
Metroid Prime 4

Metroid dread var en otroligt trevlig överraskning i väntan på prime 4

Permalänk
Medlem

Sons of the Forest

Visa signatur

hehu

Permalänk
Medlem

På önskelistan finns bl.a. GTA 6 och ett nytt NHL-spel till PC, drömma går ju i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Metroid dread var en otroligt trevlig överraskning i väntan på prime 4

Ja, Metroid Samus Returns var riktigt bra. När jag spelade det tänkte jag på varför inte spelet släpptes till Switch'en också. Å nu får vi typ "uppföljaren" till Switch'en 😁

Permalänk
Medlem

diablo 2 remastern och battlefield, utan tvekan de två spel jag spenderat mest tid i och är redo och lägga ett par hundra till

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

En remake av ett 20 år gammalt spel och Elden Ring. Jag gillar Age of Empires men vet inte om 4 blir något att hänga i granen.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Lego Master

Battlefield 2042 är det som känns mest lockande. Jag kommer följa Starfield med intresse, men innan jag vet exakt vad det är för nåt är det svårt att hetsa upp sig. Om Forza Horizon 5 dyker upp på Xbox Game Pass (troligt) så lär jag dra ner och spela det en del, mest för att 4an är bra.

I övrigt...meh. Jag tar det som det kommer. Dyker nåt kul upp tar jag det då, men inga förhandsbokningar åtminstone.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Super Mario Golf: Suoer Rush

Permalänk

Farming simulator 22

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swonko1:

ett nytt Fight Night skulle vara nice

Tjena. Har du kollat in esports boxing club? Ser lovande ut. https://www.esportsboxingclub.com/

Permalänk
Medlem

Det måste vara Baldurs Gate III men jag ligger efter. Jag har flera spel att spela igenom innan dess.

Permalänk
Medlem

Advance Wars remaken ser jag enormt fram emot. Spelade det sjukt mycket på mitt GBA när jag var yngre

Visa signatur

Min rigg: AMD R7 1700 3,2GHz, MSI X370 Gaming Pro Carbon, Corsair Vengeance 32GB 3066MHz, Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB, Kingston V300 240GB, Seagate Barracuda 1TB, Corsair HX 750i, Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mmchips:

Advance Wars remaken ser jag enormt fram emot. Spelade det sjukt mycket på mitt GBA när jag var yngre

Kan tipsa om Wargroove (sålänge) om du inte redan sett det spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atomico:

Kan tipsa om Wargroove (sålänge) om du inte redan sett det spelet

Jo har spelat både Wargroove och Tiny Metal. Föredrar Wargroove av de två, men tycker inte att de riktigt har samma stil. Så drog ner en GBA-emulator för ett tag sen och spelade igenom AW1 igen

Visa signatur

Min rigg: AMD R7 1700 3,2GHz, MSI X370 Gaming Pro Carbon, Corsair Vengeance 32GB 3066MHz, Sapphire RX 480 Nitro+ 8GB, Kingston V300 240GB, Seagate Barracuda 1TB, Corsair HX 750i, Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawler:

Jurassic World Evolution 2

Oj, det hade jag missat. Första var förvånansvärt kul.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaleid:

Random:

STALKER 2
Far Cry 6
Gotham Knights
Vampire masquerade bloodlines 2
beyond good and evil 2

Sen så hoppas jag på mer HL Alyx VR och nytt Deus Ex lir
Riktigt Thief vore bra med.

Några tillägg:

Cyberpunk 2077 story DLC
Suicide Squad (Rocksteady)
System Shock 1 remake
Redfall

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om åldern tagit ut din rätt eller om spelen generellt blivit sämre men det är sällan jag ser fram emot några spel numera.

Stalker 2 är väl det enda jag riktigt ser fram emot. Sedan kanske eventuella kommande Elder Scrolls och Fallout kommer locka en hel del.

Annars känns det som att det är ganska tråkigt och oinnovativt över lag?

Jag saknar de där äldre svåra micro management-spelen. Typ X-com, Detroit, etc. Mycket att göra, svårt att hantera men riktigt kul.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag vet inte om åldern tagit ut din rätt eller om spelen generellt blivit sämre men det är sällan jag ser fram emot några spel numera.

Spel idag saknar väldigt mycket originalitet och innovation. Det mesta är samma om och om igen. Känner väldigt mycket som dig. Det handlar mer och mer om hur spelen ser ut än själva spelkänslan. Den trenden har vi haft sedan 3D-grafikkorten började dyka upp. Visst dyker det upp originella spel och spel med riktigt bra känsla och innehåll ibland men det känns som det är mer sällsynt idag än förr.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Spel idag saknar väldigt mycket originalitet och innovation. Det mesta är samma om och om igen. Känner väldigt mycket som dig. Det handlar mer och mer om hur spelen ser ut än själva spelkänslan. Den trenden har vi haft sedan 3D-grafikkorten började dyka upp. Visst dyker det upp originella spel och spel med riktigt bra känsla och innehåll ibland men det känns som det är mer sällsynt idag än förr.

Precis, det görs för få avancerade spel. För mycket snygga och enkla spel.

Rimworld var väl det senaste spelet som verkligen överraskade mig. Komplicerat och roligt, trots simpel grafik.

Alla BF, COD, etc är naturligtvis fina och välgjorda men samtidigt står de och stampar på samma ställe och går ibland till och med bakåt? Jag gillar exempelvis äldre BF mer än de senare.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1