Flyttstädning av elektronik! R5 3600 "Golden Sample", Rog Strix B450-E, Force MP510 NVMe, Logitech tangentbord, Blue Yeti paket m.m. Ett uppgraderingspaket?

Permalänk
Medlem

Flyttstädning av elektronik! R5 3600 "Golden Sample", Rog Strix B450-E, Force MP510 NVMe, Logitech tangentbord, Blue Yeti paket m.m. Ett uppgraderingspaket?

Hej!
Jag ska flytta strax, och fick ett infall för en vecka sedan och slog till på en uppdatering av datorn också, jag kände att det var lägligt att försöka hitta nytt hem åt komponenterna nu!

Prisidén vid varje pryl är bara en prisidé, vi kör budgivning om flera är intresserade, och jag förbehåller mig rätten att sälja eller inte sälja till vem jag vill. Önskas ett "köpa nu" pris för en viss komponent eller flera stycken så går det att lösa såklart. Jag finns i Uppsala, relativt centralt och föredrar fysiskt möte framför frakt, men att skicka går ändå, har mycket emballage och kartonger hemma.

#1. Asus Rog Strix B450-E Gaming, köpt för 1 185kr (Fyndvara), saknar Wifimodul och antenn, i originalkartong medföljer 4 SATA-kablar, ARGB-kabel, M.2 diskkylare och skruvar, manual och DVD-skiva m.m.
Priside´: 500 kr + frakt, https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4969201

#2. Ryzen 5 3600 inköpt på Proshop för 2 062kr 2020-05-22 , Golden Sample enligt CTR 2.1 (se bild). Har funkat alldeles utmärkt att OC:a minnena jag använt upp till 3533MHz (fr. XMP 3200MHz), och processorn har gått underklockad för det mesta för värmens skull. Finns originallåda, Wraith Cooler och kvitto, nypris idag 2149kr: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5139853
Prisidé: 1 000kr + frakt

#3. Corsair Force MP510 nVME SSD 480GB, inköpt i maj 2020, se bild för hälsostatus enligt Crystaldiskinfo m.m. ("Refurb" från Webhallen för 799kr, endast 1 års garanti): https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4967924
Priside: 400kr + frakt

#4. Cryorig H7, inköpt för 419kr på webhallen 2020-06-01, kvitto finns. Endast 1st. fläkt ingår original, jag har dock kört push/pull, och kan skicka med en Arctic P12 PWM (fr. Proshop, kvitto finns) ändå, om det behövs. Passar både AMD och Intel med samma kit vad jag förstår. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3241232
Prisidé: 200kr + frakt

#5. Logitech G413 Carbon, Mekaniskt tangentbord, Romer G-Tactile brytare, använt ca ett år, inga defekter. Inköpt för 699 kr på Webhallen. Har läst att piggarna under keycapsen skulle vara ömtåliga och tangenterna hade lätt för att lossna, men inte märkt det själv alls. Kvalitetsbräda har jag upplevt, dock behövde jag tystare brytare i hemmakontoret. Köpt som fyndvara på Webhallen 2020-07-03 för 649kr, alla tillbehör (extra tangenter + capsverktyget) följer med, Nypris: 749 kr.
Prisidé: 400kr + frakt

#6. Logitech G 105: "Vanligt gammalt tangentbord". Idag verkar Prisjakt mena att det blivit en antik klenod, men det tror jag inte riktigt på: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=986434
Prisdé: 150kr + frakt

#7. Logitech G502 Hero:
Sparsamt använd, fyndvara med bruten förpackning vid inköp, använd ett par veckor.
Prisidé: 200kr + frakt

#8. Blue Yeti BlackOut, komplett med tillbehör och låda, samt ”noname” bordsarm, popfilter och shock-mount, nästan oanvänd. Mikrofonen var en present och kvitto blir svårt att ordna i dagsläget, men jag fick den i januari 2018. Mikrofonstativet som fäster i bordet står pall för vikten av hela paketet med Yeti, popfilter och shockmount, fast man får dra i ganska hårt. Microfon, nypris idag fr. 1199:-
Vill minnas att popfiltret var dyrt sist med, 195kr nypris:
Just det här stativet köpte jag, tror jag:
Knox shockmount har jag kvitto på också från januari 2018 (Amazon.com, 44$):
Totalt nypris idag = Ca 1500-1900 kr:
Prisidé 500 kr + frakt

#9. GoPro Hero2 med tillbehör, dubbla batterier och läderetui (pipetiui om man ska vara sån, men praktisk är den!). Själva huset på kameran är repigt efter en marksyning i en kurva på Mantorp Park en gång för länge sen, men själva linsglaset är utbytt och det påverkar inte funktionen alls. En actionkamera måste ju se ut att ha varit i en del action! Nypris? Vem vet! Gammal som gatan. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1011576
Prisidé: 350 kr + frakt

#10. Asus Transformer Book T100: En "Netbook" som det kallades när jag köpte den. Kostade inte mycket när jag köpte den för 6 år sedan, men den tog mig genom hela universitetet ändå. Det är löstagbart tangentbord, riktigt Windows installerat (win10 Home f.n.) och touchscreen, riktigt skönt vid föreläsningar osv. Kan tänka mig att skänka den till en student som har behovet! https://www.asus.com/se/Commercial-Laptops/ASUS_Transformer_B...
Prisidé: Minst 1 000kr för att sälja, men tvivlar på att någon tycker den är värd det. Annars symbolisk (Valfri) summa mot intygan om att studier ska genomföras och att den skulle komma till nytta!:

Läs hela annonsen här

Strök över det som sålts till "köp nu"-pris, samt tingats.
Permalänk
Medlem

Här kommer bilden med CTR's resutat, visste inte att annonsen var så begränsad när jag skrev!

Permalänk
Medlem

Ser inga hälsostatus bilder för #3

Permalänk
Medlem

Budar 500 + frakt för moderkortet

Visa signatur

Lyset är på men ingen är hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AhHi:

Ser inga hälsostatus bilder för #3

Helt rätt, här kommer dem!

https://imgur.com/a/0qjCasf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dejv:

Budar 500 + frakt för moderkortet

Noterat!

Permalänk
Medlem

Logitech G502 Hero:+ Logitech G413 Carbon+Corsair Force MP510 nVME SSD 480GB, 1000 kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av marekwitkowski:

Logitech G502 Hero:+ Logitech G413 Carbon+Corsair Force MP510 nVME SSD 480GB, 1000 kr + frakt

Noterat!

Permalänk
Medlem

#2. Ryzen 5 3600 - 1000kr + frakt bjudet.

Permalänk
Medlem

Du har pm

Permalänk
Medlem

#1, #2, #4 samt #10 är nu sålda och/eller tingade till "köp nu"-pris!

Permalänk
Medlem

250 +f för #3.
Mvh

Permalänk
Medlem

Kan nog vara sugen på Yeti-paketet. Måste kolla lite hemma om jag har plats och så. Bor i Uppsala så hämtar upp isf.

Permalänk
Medlem

300+f för #3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pzors:

250 +f för #3.
Mvh

Skrivet av AhHi:

300+f för #3

Tack för buden! Leder gör dock fortfarande marekwitkowski vars bud på 1000kr+ frakt omfattar #3, #5 och #7.

Skrivet av Shadee:

Kan nog vara sugen på Yeti-paketet. Måste kolla lite hemma om jag har plats och så. Bor i Uppsala så hämtar upp isf.

Låter bra det! Den där mikrofonarmen är förvånansvärt bra och smidig tycker jag, med tanke på hur billig den var. Jag hade den fäst i bordet bredvid skärmen under lång tid, den var sällan i vägen utan jag kunde vika ner armen och då var mikrofonen gömd bakom skärmen. Både bra och dåligt att den är ganska kort också, smidigt att få undan men å andra sidan når den inte så långt när man väl vill ha den närmare.

Permalänk
Medlem

400+Frakt #3

Permalänk

#8: 500kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AhHi:

400+Frakt #3

Noterat!

Skrivet av yellowfrog:

#8: 500kr + frakt

Noterat!

Skrivet av marekwitkowski:

Logitech G502 Hero:+ Logitech G413 Carbon+Corsair Force MP510 nVME SSD 480GB, 1000 kr + frakt

Jag tänker att jag låter budgivningen fortgå till onsdag kl. 12:00, så kan jag få iväg paketen med onsdagens postgång och då bör de vara framme innan helgen oavsett vart i landet mottagaren bor.

Med de bud som ligger nu ser jag det som att @Yellowfrog leder budgivningen på #8 (Blue Yeti paketet) med ett bud på 500kr+frakt, och @marekwitkowski leder med budet på #3, #5 och #8#7 med budet på 1000kr+frakt.

Permalänk
Medlem

#9 - 200 kr + frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digiboy:

#9 - 200 kr + frakt

Noterat, och ledande på bud på #9.

Permalänk
Medlem

#9 300+frakt

Permalänk
Medlem

Glömde svara igår och ser att det rullat in ett bud på 500+frakt för #8 Blue Yeti så jag lägger 550:- med upphämtning torsdag kväll eller i början på nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av malmmalm:

#9 300+frakt

Noterat och ledande bud på #9.

Skrivet av Shadee:

Glömde svara igår och ser att det rullat in ett bud på 500+frakt för #8 Blue Yeti så jag lägger 550:- med upphämtning torsdag kväll eller i början på nästa vecka.

Noterat, och ledande bud. Passar bra med imorgon kväll eller i början på nästa vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marekwitkowski:

Logitech G502 Hero:+ Logitech G413 Carbon+Corsair Force MP510 nVME SSD 480GB, 1000 kr + frakt

Skrivet av malmmalm:

#9 300+frakt

Skrivet av Shadee:

Glömde svara igår och ser att det rullat in ett bud på 500+frakt för #8 Blue Yeti så jag lägger 550:- med upphämtning torsdag kväll eller i början på nästa vecka.

Nu är klockan efter 12:00 och budgivningen avslutad! Jag skickar PM till er som vunnit respektive budgivning.

Alla saker är nu sålda/tingade, jag tar bort annonsen så fort alla affärer är helt avslutade.

Permalänk
Medlem

Hör gärna av dig om #9 inte säljs, hade inte tid att övervaka de :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digiboy:

Hör gärna av dig om #9 inte säljs, hade inte tid att övervaka de :/

Den är redan betald och postad, tyvärr!