Binance överföring till wallet

Permalänk
Medlem

Binance överföring till wallet

Tja!
Köpte 50 dollar BTC och vill överföra dom dom till min wallet men dom tar min själ 17 dollar. Det är ju helt sjukt. Måste finnas något billigare sätt? Jag förstår även dom villl göra vinst men känns lite overkill. Googlar man hittar man bara massa trams som att de ska överföras 2grr innan det når wallet pga.... ja vad? Hittar inget svar.

Står just nu i Coinbase och håller på att bli "verifierad" men kan ta upp till en månad. Hur gör ni?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Det är dyrt att skicka Bitcoin. Det har inget med Binance att göra.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Binance har väldigt höga avgifter för att göra uttag, Coinbase Pro är ett mycket bättre alternativ om du vill göra småköp och ta ut dom till en annan wallet.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Det är dyrt att skicka Bitcoin. Det har inget med Binance att göra.

Stämmer inte, Binance och nästan alla andra marknadsplatser batchar bitcoinöverföringar vilket leder till att avgiften per uttag blir väldigt låg.

Binance och många andra tar dock chansen att ta ut en vinst på uttag från kunden, avgiften är alltså betydligt högre än vad marknadsplatsen betalar i avgift, det kan du enkelt se när du tittar på själva transaktionen i efterhand när överföringen är gjord.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Stämmer inte, Binance och nästan alla andra marknadsplatser batchar bitcoinöverföringar vilket leder till att avgiften per uttag blir väldigt låg.

Binance och många andra tar dock chansen att ta ut en vinst på uttag från kunden, avgiften är alltså betydligt högre än vad marknadsplatsen betalar i avgift, det kan du enkelt se när du tittar på själva transaktionen i efterhand när överföringen är gjord.

Det här var nytt för mig. Tack, då har man lärt sig något nytt.

Visa signatur

Ryzen 5 5800X3D
Palit RTX 4090 Gamerock OC
32 GB Corsair lpx 3600mhz
Sabrent Rocket Q 2TB M.2, Kingston A2000 2TB, Kingston A400 1TB SSD, Kingston A400 1TB SSD, Segate 8TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strife91:

Det här var nytt för mig. Tack, då har man lärt sig något nytt.

https://www.blockchain.com/btc/tx/b8e8dd5982ca6861a169e5f664a...

Kan använda den som exempel, binance betalade en avgift på 0.00363600 BTC=142$ för överföring till 101 olika addresser. Alltså ungefär 1.4$ per adress som kunden får betala strax över 22$ för i dagsläget.

rättning
Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

OK tack för era svar, Som jag förstår så är det ganska normala avgifter enligt min första post?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

OK tack för era svar, Som jag förstår så är det ganska normala avgifter enligt min första post?

Det beror ju vad du tycker är normalt

De senaste dagarna har transaktionsavgifterna på BTC-nätverket varit väldigt låga. Till och med nere på 1 sat/vbyte, vilket för en normal transaktion på ca 200 vbytes alltså blir 200 satoshis (ca 70 öre om jag inte räknar helt galet).

Vid så låga transaktionsavgifter får man ju räkna med att det kan ta lite tid såklart, men som jag sa har vi varit nere där flera gånger de senaste dagarna. Binance tar enorma avgifter för att plocka ut BTC tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Det beror ju vad du tycker är normalt

Vid så låga transaktionsavgifter får man ju räkna med att det kan ta lite tid såklart, men som jag sa har vi varit nere där flera gånger de senaste dagarna. Binance tar enorma avgifter för att plocka ut BTC tyvärr

Tack för svar.
Vilken exchange är billigare?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tack för svar.
Vilken exchange är billigare?

Vet inte om denna är uppdaterad, men den kanske kan ge dig en liten hint
https://withdrawalfees.com/coins/bitcoin

Har för mig att man på Coinbase Pro själv sätter avgiften när man tar ut BTC. Har inget Coinbase konto, så kan inte bekräfta detta.
Då får du ju dock sälja dina BTC på Binance till något som kostar väldigt lite att ta ut från Binance, sedan skicka till Coinbase och därefter byta tillbaks till BTC.
Innan du gör det bör du räkna i förväg på hur mycket det kommer kosta, så du vet om du tycker det är värt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Vet inte om denna är uppdaterad, men den kanske kan ge dig en liten hint
https://withdrawalfees.com/coins/bitcoin

Har för mig att man på Coinbase Pro själv sätter avgiften när man tar ut BTC. Har inget Coinbase konto, så kan inte bekräfta detta.
Då får du ju dock sälja dina BTC på Binance till något som kostar väldigt lite att ta ut från Binance, sedan skicka till Coinbase och därefter byta tillbaks till BTC.
Innan du gör det bör du räkna i förväg på hur mycket det kommer kosta, så du vet om du tycker det är värt det

omg!!! nu känns ju Safello billigt

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Har för mig att man på Coinbase Pro själv sätter avgiften när man tar ut BTC.

Coinbase PRO har aldrig låtit dig sätta avgiften själv, den är dock väldigt låg jämfört med andra marknadsplatser.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Coinbase PRO har aldrig låtit dig sätta avgiften själv, den är dock väldigt låg jämfört med andra marknadsplatser.

Okej, då hade jag missuppfattat systemet på coinbase pro. Har som sagt inte det själv.
Tack för rättningen!