Permalänk
Medlem

Förslag på Tyst mek.Tgb och en bra mic

Grabben fyller år och han tycker att sitt tgb slamrar för mycket och att hans mic tar upp för mycket av det ljudet.

Han har tittat på följande:

Corsair Gaming K70 RGB MK.2

och
HyperX QuadCast

Finns det bättre i den här prisklassen? Han spelar mest och hans kompisar tycker det smattrar lite för mycket

Permalänk
Medlem

Tycker mx red silent är trevligare och tystare än speed brytarna.

För ljudet, dels rikta mikrofonen och om möjligt använda nvidia broadcast för noise canceling.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Måste det vara mekaniskt? Tyst och färdigköpt mekaniskt tangentbord är två saker som är väldigt svårt att kombinera.

Kolla eventuellt om du kan hitta ett med Toprebrytare i så fall, men vet inte om det finns med svensk layout så enkelt. Realforce kanske. Du får lägga lite mer pengar i så fall.

Annars skulle jag väl rekommendera ett max TKL eller 65% stort Varmilo med dämpade brytare, vet inte om du hittar något som är så mycket tystare out of the box.

https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/va88m-cmyk-pbt...

Typ ett sånt

Permalänk
Permalänk

Har ett k70 mk2 inte speciellt tyst tangentbord. Men med 2 oringar runt stammen på knapparna blev det rätt ok men hörs ändå rätt väl i mikrofonen när man hamrar på knapparna.

Vill du ha så tyst som möjligt är det saxbrytare som gäller men de är inte mekaniska utan rubber dome men personligen är saxbrytare min favorit just pga deras tysta gång men tyvärr är brytarna väldigt känsliga och går lätt sönder så man brukar få byta tangentbord ofta.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Varmilo med cherry red silent har jag hört fina ord om men tyvärr finns de inte i trådlös version

Men för dig spelat det kanske ingen roll att det är med tråd?

Permalänk
Skrivet av Coolg8:

Grabben fyller år och han tycker att sitt tgb slamrar för mycket och att hans mic tar upp för mycket av det ljudet.

Han har tittat på följande:

Corsair Gaming K70 RGB MK.2

och
HyperX QuadCast

Finns det bättre i den här prisklassen? Han spelar mest och hans kompisar tycker det smattrar lite för mycket

Skrivet av Icetec:

Måste det vara mekaniskt? Tyst och färdigköpt mekaniskt tangentbord är två saker som är väldigt svårt att kombinera.

Kolla eventuellt om du kan hitta ett med Toprebrytare i så fall, men vet inte om det finns med svensk layout så enkelt. Realforce kanske. Du får lägga lite mer pengar i så fall.

Annars skulle jag väl rekommendera ett max TKL eller 65% stort Varmilo med dämpade brytare, vet inte om du hittar något som är så mycket tystare out of the box.

https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/va88m-cmyk-pbt...

Typ ett sånt

Jag har mikrofonen HyperX QuadCast samt länkat tangentbord - VA88M CMYK med MX Silent Red. Är riktigt nöjd med det, men jag vet ärligt talat inte hur mycket mikrofonen plockar upp. Tangentbordet tycker jag i alla fall inte låter mer än ett som har rubber domes. Annars kanske en noise gate kan vara något, en sån filtrerar bort allt ljud under en viss nivå. Jag antar att det finns mjukvara som fungerar så.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Coolg8:

Grabben fyller år och han tycker att sitt tgb slamrar för mycket och att hans mic tar upp för mycket av det ljudet.

Han har tittat på följande:

Corsair Gaming K70 RGB MK.2

och
HyperX QuadCast

Finns det bättre i den här prisklassen? Han spelar mest och hans kompisar tycker det smattrar lite för mycket

Har ni kollat över konfigurationen ? Kanske en mikrofonarm om det är vibrationer som mikrofonen plockar upp? Hur används mikrofonen? Discord har ett ljudfilter som kan aktiveras. Men i princip så testa er fram åk till butik o testa olika switchar och olika tangentbord.

Ni kan även googla om hur brytare låter via youtube, läsa lite recensioner. Du får vara lite mer specifick vad som sökes

*Storlek
*Pris
*RGB
*Annat?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3