Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Efter att ha kört klart spelet nu och testat det med både ett 3080 och ett 6800xt så har jag gjort en observation som jag undrar om någon annan märkt. Givetvis är mitt 3080 överlägset vad gäller RT, men vid vanlig rasterering kan jag inte märka någon större skillnad gällande fps mellan dem utan fps-mätare igång. Det jag däremot märkt är att det tycks vara betydligt mer "glitchar" med mitt 6800xt, med det menar jag exempelvis att saker så som lådor, mat, dryck och väskor "svävar" mitt i luften istället för att stå på marken/bord/övriga ytor. Detta är något jag knappt sett mer än någon enstaka gång med 3080, men sett väldigt ofta när jag spelar med 6800xt. Vore intressant om någon annan som jämfört AMD och Nvidia i detta spel och märkt av något liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Efter att ha kört klart spelet nu och testat det med både ett 3080 och ett 6800xt så har jag gjort en observation som jag undrar om någon annan märkt. Givetvis är mitt 3080 överlägset vad gäller RT, men vid vanlig rasterering kan jag inte märka någon större skillnad gällande fps mellan dem utan fps-mätare igång. Det jag däremot märkt är att det tycks vara betydligt mer "glitchar" med mitt 6800xt, med det menar jag exempelvis att saker så som lådor, mat, dryck och väskor "svävar" mitt i luften istället för att stå på marken/bord/övriga ytor. Detta är något jag knappt sett mer än någon enstaka gång med 3080, men sett väldigt ofta när jag spelar med 6800xt. Vore intressant om någon annan som jämfört AMD och Nvidia i detta spel och märkt av något liknande?

Det här är intressant. Har kört på ett 3080 och det finns en massa felplacerade prylar i spelet som svävar som du säger. Dock syns det nästan bara med RT på då skuggan blir korrekt. Så att du ser mer på 6800XT är kanske lite knepigt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Vad händer i deras studio, är det någon mer stor patch på gång?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av SCORPIUS:

Vad händer i deras studio, är det någon mer stor patch på gång?

Det senaste jag hörde va att studion har skiftat fokuset till att göra DLCs. 40% jobbar på patches och hotfix medan 60% jobbar på DLC

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SCORPIUS:

Vad händer i deras studio, är det någon mer stor patch på gång?

Det är väl fortfarande följande roadmap som gäller antar jag:

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Nu har jag spelat "klart" Cyberpunk 2077. Det är lite vemodigt. Vill ha mer att göra med samma karaktär, och framförallt svårare utmaningar. Andra halvan var lite väl enkel. 146 timmar klockade jag in.

Jag brukar intala mig själv att jag spelar om spel med annan karaktär och annan taktik. Men ärligt talat blir det väldigt sällan av. Jag är inte särskilt intresserad av patchar, eftersom det redan fungerar väldigt bra på Xbox Series X. Tyvärr så ser det väl inte så lovande ut med mer innehåll just nu. Roadmappen har blivit ännu mer luddig.

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/06/01/cyberpunk-2...

Permalänk
Medlem

Cyberpunk 2077: Woho det är äntligen här, va fan??, patchar, nå det är kul att spela iallafall, jaha var det allt?, glömt.
Lite så

En DLC behöver vara något utöver det vanliga för att höja betyget.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

https://i.postimg.cc/CKwvvhx7/a322a03a-5682-4695-a9a3-90794ed58332-0.png

Nu har jag spelat "klart" Cyberpunk 2077. Det är lite vemodigt. Vill ha mer att göra med samma karaktär, och framförallt svårare utmaningar. Andra halvan var lite väl enkel. 146 timmar klockade jag in.

Jag brukar intala mig själv att jag spelar om spel med annan karaktär och annan taktik. Men ärligt talat blir det väldigt sällan av. Jag är inte särskilt intresserad av patchar, eftersom det redan fungerar väldigt bra på Xbox Series X. Tyvärr så ser det väl inte så lovande ut med mer innehåll just nu. Roadmappen har blivit ännu mer luddig.

https://i.postimg.cc/MTKFG6kH/960x0.jpg

https://www.forbes.com/sites/paultassi/2021/06/01/cyberpunk-2...

Vad är grejen med alla patchar under lång tid? Dom flesta har väl ändå spelat detta spelet vid det här laget. Varför inte lägga allt krut på att fixa spelets dåliga ai.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad är grejen med alla patchar under lång tid? Dom flesta har väl ändå spelat detta spelet vid det här laget. Varför inte lägga allt krut på att fixa spelets dåliga ai.

De försöker fixa det också, har ju grejat lite med polis etc litegrann i alla fall om jag minns rätt. Tror anledningen de bestämt att använda så mycket tid till bara patchar istället för att släppa expansioner är att de vill att spelet ska kännas avsevärt bättre när folk kommer tillbaka för att spela första expansionen. Sen var det snack om att utvecklare som jobbat på spelet sagt att det borde släppts tidigast sent 2021 så inte så konstigt att de använder hela året för att patcha egentligen.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Spelat igenom spelet och tja.. det var ju inte direkt svårt även på högsta svårighetsgraden. Jag one-shottade i princip alla fiender och sprang omkring som en galning med mina Mantis. Levelade i princip bara sånt som boostade mantis och det kändes en aningen obalanserat med alla boosts som man fick efter en kill med mantis. Kutade och double-jumpade omkring som en gräshoppa och slajsade folk som en samuraj. Kul men man tappade lite immersion kan man säga haha, kändes mer som ett Doom-spel.

Omgivningarna var riktigt snygga men de kändes sjukt underutnyttjade! Enorma skyskrapor som var helt tomma och man fick bara se dem underifrån. Ganska döda miljöer. De borde dra lärdom av GTA där miljöerna känns enormt levande och mycket man kan upptäcka med att utforska. Förhoppningsvis kommer några DLC att råda bot på detta.

Och slutet

Var väll ganska lamt. Plockade ut chippet sen hände liksom inget mer. Och skit trist att fortsättningen bara var att man fick ladda det senaste sparade save:et innan man påbörjade final-mission. Jag plockade ju ur chippet för att bli frisk då borde jag ju bara kunna åkt tillbaka till jorden och fortsatt som vanligt?

Dold text

Hoppas de slänger in VR-support i framtiden. Det hade varit riiiiktigt ballt. Men krävs ett antal år av optimering skulle jag tro...

Visa signatur

PNY Geforce 2080 TI 2250/8200Mhz @550W (Galax HOF bios) | I7 9700K @ 5,1Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Permalänk
Avstängd

Har det hänt nåt sen release?

Jag orkade bara spela några timmar sen refundade jag det. Tänkte man ska ge det en chans till nångång dock.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

Spelat igenom spelet och tja.. det var ju inte direkt svårt även på högsta svårighetsgraden. Jag one-shottade i princip alla fiender och sprang omkring som en galning med mina Mantis. Levelade i princip bara sånt som boostade mantis och det kändes en aningen obalanserat med alla boosts som man fick efter en kill med mantis. Kutade och double-jumpade omkring som en gräshoppa och slajsade folk som en samuraj. Kul men man tappade lite immersion kan man säga haha, kändes mer som ett Doom-spel.

Omgivningarna var riktigt snygga men de kändes sjukt underutnyttjade! Enorma skyskrapor som var helt tomma och man fick bara se dem underifrån. Ganska döda miljöer. De borde dra lärdom av GTA där miljöerna känns enormt levande och mycket man kan upptäcka med att utforska. Förhoppningsvis kommer några DLC att råda bot på detta.

Och slutet

Var väll ganska lamt. Plockade ut chippet sen hände liksom inget mer. Och skit trist att fortsättningen bara var att man fick ladda det senaste sparade save:et innan man påbörjade final-mission. Jag plockade ju ur chippet för att bli frisk då borde jag ju bara kunna åkt tillbaka till jorden och fortsatt som vanligt?

Dold text

Hoppas de slänger in VR-support i framtiden. Det hade varit riiiiktigt ballt. Men krävs ett antal år av optimering skulle jag tro...

Pyntade för VorpX - bara för att kunna glida runt och uppleva CP i VR. Det är såklart inte "äkta" vr men eftersom mitt förhållande till pengar vs nöje är skevt så blev det som det blev.

Vid intresse, kolla en youtubevideo. Jag gillade det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Björn P:

Spelat igenom spelet och tja.. det var ju inte direkt svårt även på högsta svårighetsgraden. Jag one-shottade i princip alla fiender och sprang omkring som en galning med mina Mantis. Levelade i princip bara sånt som boostade mantis och det kändes en aningen obalanserat med alla boosts som man fick efter en kill med mantis. Kutade och double-jumpade omkring som en gräshoppa och slajsade folk som en samuraj. Kul men man tappade lite immersion kan man säga haha, kändes mer som ett Doom-spel.

Omgivningarna var riktigt snygga men de kändes sjukt underutnyttjade! Enorma skyskrapor som var helt tomma och man fick bara se dem underifrån. Ganska döda miljöer. De borde dra lärdom av GTA där miljöerna känns enormt levande och mycket man kan upptäcka med att utforska. Förhoppningsvis kommer några DLC att råda bot på detta.

Och slutet

Var väll ganska lamt. Plockade ut chippet sen hände liksom inget mer. Och skit trist att fortsättningen bara var att man fick ladda det senaste sparade save:et innan man påbörjade final-mission. Jag plockade ju ur chippet för att bli frisk då borde jag ju bara kunna åkt tillbaka till jorden och fortsatt som vanligt?

Dold text

Hoppas de slänger in VR-support i framtiden. Det hade varit riiiiktigt ballt. Men krävs ett antal år av optimering skulle jag tro...

Prova att köra revolver build. Riktigt kul

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Prova att köra revolver build. Riktigt kul

Det är kul. Men det är ju samma "problem" där. Inte svårt, alls

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yamato:

Det är kul. Men det är ju samma "problem" där. Inte svårt, alls

Finns ett mod @ planet nexus där man kan göra att alla har 100 i hälsa, fiender inkl spelaren.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Avstängd

Hmm, nån ide att spela cyberpunk än eller vänta till 2022?

Har redan flera spel att se framemot, frostpunk, wasteland 3 och dess nya dlc smt eventuelle nya släpp av valheim.

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoboKopp:

Hmm, nån ide att spela cyberpunk än eller vänta till 2022?

Har redan flera spel att se framemot, frostpunk, wasteland 3 och dess nya dlc smt eventuelle nya släpp av valheim.

Jag började vid 1.2 Patchen, och min spontana tanke är att det inte kommer vara så otroligt mycket mer värt 2022. Tekniskt så tycker jag spelet är helt OK, inte haft nå crashar eller märkvärdiga buggar så om man väntande pga det så tycker jag det är värt att hoppa in nu.

Har spelat runt 30h nu och som sagt tekniskt är jag inte speciellt missnöjd, tycker även att spelmekaniken är helt OK, verkar finnas rätt roliga builds och gameplayet funkar bra. Mitt stora problem är att det känns träigt och lite styltigt; dialogerna flyter inte på bra, karaktärerna är lite ointressanta, och flyter inte mellan dialog och rörelse där det mesta inte känns speciellt "organiskt", sidequesten är Ubisoft/mmo-iga och inte Witcher-aktiga. Och där har iaf jag svårt att se att det kommer bli mycket föränding.

Men hur som, jag har rätt kul, 7/10 såhär långt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sKRUVARN:

Jag började vid 1.2 Patchen, och min spontana tanke är att det inte kommer vara så otroligt mycket mer värt 2022. Tekniskt så tycker jag spelet är helt OK, inte haft nå crashar eller märkvärdiga buggar så om man väntande pga det så tycker jag det är värt att hoppa in nu.

Har spelat runt 30h nu och som sagt tekniskt är jag inte speciellt missnöjd, tycker även att spelmekaniken är helt OK, verkar finnas rätt roliga builds och gameplayet funkar bra. Mitt stora problem är att det känns träigt och lite styltigt; dialogerna flyter inte på bra, karaktärerna är lite ointressanta, och flyter inte mellan dialog och rörelse där det mesta inte känns speciellt "organiskt", sidequesten är Ubisoft/mmo-iga och inte Witcher-aktiga. Och där har iaf jag svårt att se att det kommer bli mycket föränding.

Men hur som, jag har rätt kul, 7/10 såhär långt.

Var väl vid 1.2-patchen som det började ordna upp sig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sKRUVARN:

Jag började vid 1.2 Patchen, och min spontana tanke är att det inte kommer vara så otroligt mycket mer värt 2022. Tekniskt så tycker jag spelet är helt OK, inte haft nå crashar eller märkvärdiga buggar så om man väntande pga det så tycker jag det är värt att hoppa in nu.

Har spelat runt 30h nu och som sagt tekniskt är jag inte speciellt missnöjd, tycker även att spelmekaniken är helt OK, verkar finnas rätt roliga builds och gameplayet funkar bra. Mitt stora problem är att det känns träigt och lite styltigt; dialogerna flyter inte på bra, karaktärerna är lite ointressanta, och flyter inte mellan dialog och rörelse där det mesta inte känns speciellt "organiskt", sidequesten är Ubisoft/mmo-iga och inte Witcher-aktiga. Och där har iaf jag svårt att se att det kommer bli mycket föränding.

Men hur som, jag har rätt kul, 7/10 såhär långt.

Okej ja det låter bra, kommer nog att spela cyberpunk till hösten, valheim kanske nu under sommaren när senaste pacthen släppts och frostpunk känns som ett spel där man bör lira det under årets mörkast, och kallaste månader.

Har en del rehabträning kvar än och efter det lär man vilja passa på vara ute och njuta av sommarn.

Visa signatur

Be quiet! Pure Base 500dx | Seasonic FOCUS GX 750W | TUF Gaming b550-Plus Wifi | Rysarn 5800x | Dark rock 4 | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident | Rx Vega 56 Nitro+ | Kioxia Exceria Plus 500GB/Kingston A2000 500GB | AOC C27G1 144hz |

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Uppdaterat och klart här nu

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Jag var så fruktansvärt laddad inför det här spelet - givetvis med floskeln the harder they come i huvudet. Efter att det gick som det gick, så har jag följt CDPR:s patcharbete under vintern och våren här. Den mängd buggar som återstår skulle jag nog kunna leva med, men det här med att spelets questande har vissa Ubisoft-kvaliteter och att världen känns död är långt mer oroande.

Är det mest quest modell 1.A utanför main quest -typ spring hit och dit, skjut de och dem, och hämta det och det? Finns det någon anledning att ge sig ut och utforska den här världen, annat än att bara se den? Händer det saker organiskt i och utanför stadskärnan som är minnesvärt och kul att uppleva?

Jag kommer närmast från Days Gone nu, där man inte kan påstå att det händer en rasande massa grejer utöver random encounters här och var, men sen är det ju inte ett rollspel heller.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Hoppat tillbaka till spelet igen. Kasst optimerat kan jag tycka, kanske är jag petig, men 40-60fps 1440p och då har jag sänkt bra mycket av inställningarna.
Sökte runt och hitta lite mods som optimerar spelet lite och nu ligger spelet på minst 55+ vilket gör det speldugligt för min del. Äntligen kan jag spela det som det är tänkt!

Kommer spelet att optimeras mer, kan officiella versionen flyta på bättre än vad den gör nu via officiella patcher någonsin eller är det endast ny hårdvara som gäller?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Funderar på om det är dags att starta spelet på nytt. Försökte spela i början men gav likt de flesta upp ganska fort. Provade igen när jag fick tag i mitt 3070 men tyckte även då att spelet kändes omoget på alla möjliga vis.

Har betydligt mognare spel att spela men det var ju detta spel man väntade kanske mest på.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Är det mest quest modell 1.A utanför main quest -typ spring hit och dit, skjut de och dem, och hämta det och det? Finns det någon anledning att ge sig ut och utforska den här världen, annat än att bara se den? Händer det saker organiskt i och utanför stadskärnan som är minnesvärt och kul att uppleva?

I regel nej.
Det finns en del "omarkerade" quests, nästan alla stöter man på när man bara spelar igenom huvudkampnjen dock.

Utöver det finns det egentligen inget utanför main och side quests som alla är progress-gateade. Världen i sig är död så när man väl betat av sin mission log så händer absolut ingenting längre.

Personligen gjorde det inte mig något. Vägen dit kändes levande tyckte jag. Men nya karaktärer och händelser som avlöste varandra med jämna mellanrum.

Jag kände mig rätt färdig med spelet när jag väl klarade det så jag hade inget direkt sug efter procedurally generated busy work som det oftast blir i sådana här titlar när de ska ha "evighetsinnehåll".

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Hoppat tillbaka till spelet igen. Kasst optimerat kan jag tycka, kanske är jag petig, men 40-60fps 1440p och då har jag sänkt bra mycket av inställningarna.
Sökte runt och hitta lite mods som optimerar spelet lite och nu ligger spelet på minst 55+ vilket gör det speldugligt för min del. Äntligen kan jag spela det som det är tänkt!

Kommer spelet att optimeras mer, kan officiella versionen flyta på bättre än vad den gör nu via officiella patcher någonsin eller är det endast ny hårdvara som gäller?

Klart det kan optimeras med. Hur mycket är frågan.
Det är inte huvudsakliga problemet på PC så det kan vara så att dom inte lägger väldigt mycket tid på just det.
Det behövs främst på konsoler. Det är ett lite märkligt spel, för det har så många inställningar som knappt ger några fler fps även om dom sänks drastiskt.

Får det Fidelity FX Super Resolution så hjälper det.
Samma med DLSS.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FarbrorBarbr0:

Jag var så fruktansvärt laddad inför det här spelet - givetvis med floskeln the harder they come i huvudet. Efter att det gick som det gick, så har jag följt CDPR:s patcharbete under vintern och våren här. Den mängd buggar som återstår skulle jag nog kunna leva med, men det här med att spelets questande har vissa Ubisoft-kvaliteter och att världen känns död är långt mer oroande.

Är det mest quest modell 1.A utanför main quest -typ spring hit och dit, skjut de och dem, och hämta det och det? Finns det någon anledning att ge sig ut och utforska den här världen, annat än att bara se den? Händer det saker organiskt i och utanför stadskärnan som är minnesvärt och kul att uppleva?

Jag kommer närmast från Days Gone nu, där man inte kan påstå att det händer en rasande massa grejer utöver random encounters här och var, men sen är det ju inte ett rollspel heller.

Redan svarats på men det händer ibland saker som man kan missa om man inte är uppmärksam. T.ex. så såg jag en skrikande döende man på marken där elit-sjukvården hade anlänt, men de lämnar honom att dö eftersom han har inte betalat senaste räkningen och då flyger de bara iväg. Snubben dör.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Klart det kan optimeras med. Hur mycket är frågan.
Det är inte huvudsakliga problemet på PC så det kan vara så att dom inte lägger väldigt mycket tid på just det.
Det behövs främst på konsoler. Det är ett lite märkligt spel, för det har så många inställningar som knappt ger några fler fps även om dom sänks drastiskt.

Får det Fidelity FX Super Resolution så hjälper det.
Samma med DLSS.

Hoppas verkligen att dessa funktioner blir inbyggda inom kort, kommer göra mycket!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Fick hem en Legion7 med R9/32Gb/3080 så blev givetvis sugen att prova detta på PC och testa datorn.
Har det redan på Ps4/PS5 så köpte billigaste koden online vilket va till GOG som jag sedan installerade deras Launcher och tankade ner spelet.
Nu kan jag inte för allt i värden få spelet att starta.

Jag har gjort alla Googlefixar jag hittat. Installerat om Drivisar, spelet, tagit bort Overlay, alla Afterburner och all skit.

Startar jag från GOG så fryser bilden direkt i Fullscreen och svart skärm och sedan Flatline error.

Startar jag frånExefilen så startar GOG framför Cyberpunk och Spelet rullar på i bakgrunden som det ska ända tills jag klickar ner GOG och den vill gå över till fullscreen.

Då låser sig bilden och jag får starta om Datorn. (ljudet går i bakgrunden fortfarande).
Nån som har en aning vafan jag ska göra? Tänker att denna datorn och med alla patchar till spelet så borde detta flyta på utan problem numera??

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb