Övervakningskamera till stuga att koppla till 4G-router

Permalänk

Övervakningskamera till stuga att koppla till 4G-router

Hej,

Letar efter en övervakningskamera för inomhusbruk att koppla till en 4G-router i stugan så att jag under höst/vinter kan hålla lite koll på ägorna utan att behöva åka dit varje gång.

Jag vill alltså bara koppla den direkt mot routern.
Något tips på en övervakningskamera?

Egenskaper jag letar
- Driftsäker
- Gratis app/program där man kan se liveströmmar
- Ser gärna att den drar så lite datamängd som möjligt i Idle-läge
- Ett plus om den har bra mörkerseende
- Ett plus om den kan detektera rörelse för råttor.... (har haft lite besök på höstens kant)

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollestroger:

Hej,

Letar efter en övervakningskamera för inomhusbruk att koppla till en 4G-router i stugan så att jag under höst/vinter kan hålla lite koll på ägorna utan att behöva åka dit varje gång.

Jag vill alltså bara koppla den direkt mot routern.
Något tips på en övervakningskamera?

Egenskaper jag letar
- Driftsäker
- Gratis app/program där man kan se liveströmmar
- Ser gärna att den drar så lite datamängd som möjligt i Idle-läge
- Ett plus om den har bra mörkerseende
- Ett plus om den kan detektera rörelse för råttor.... (har haft lite besök på höstens kant)

Tack på förhand

Jag använder dessa inomhus och är väldigt nöjd, dessa finns även som 4k om man vill ha högre upplösning

https://www.aliexpress.com/item/1005001289694519.html?spm=a2g...

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Jag kör en Xiaomi Mi Home Security Camera 360 i garaget, tycker den gör ett bra jobb, går att rotera på distans, har bra mörkerseende och man kan ställa in hur känslig den skall vara och om den ska varna vid alla rörelser eller bara om det dyker upp människor i bild.

Exempel på bild i totalt mörker, när jag testade den hemma:

Nu sparar den iofs. klippen på minneskort i kameran, men jag har ställt min att sykronisera med min NAS som står uppe i klädkammaren. Man kan komma åt och kika på klippen samt se live-feed via appen.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Jag kör en Xiaomi Mi Home Security Camera 360 i garaget, tycker den gör ett bra jobb, går att rotera på distans, har bra mörkerseende och man kan ställa in hur känslig den skall vara och om den ska varna vid alla rörelser eller bara om det dyker upp människor i bild.

Exempel på bild i totalt mörker, när jag testade den hemma:
https://www.youtube.com/watch?v=J4QuZ2iXREQ

Nu sparar den iofs. klippen på minneskort i kameran, men jag har ställt min att sykronisera med min NAS som står uppe i klädkammaren. Man kan komma åt och kika på klippen samt se live-feed via appen.

Tack,

Ser schysst ut. Ska spana in den produkten!