Permalänk
Medlem

Beställde hem denna nu när den var på rean och tyckte den lät bra på pappret, men efter denna tråden verkar det ju vara lite av ett misstag. Ni som har denna skärmen vad kör med för inställningar/program/spel etc? Tänkt som en kombination av spel/jobbskärm.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av MrM3:

Beställde hem denna nu när den var på rean och tyckte den lät bra på pappret, men efter denna tråden verkar det ju vara lite av ett misstag. Ni som har denna skärmen vad kör med för inställningar/program/spel etc? Tänkt som en kombination av spel/jobbskärm.

Jag kör enligt följande (tar bara med relevanta bildinställningar):

Picture
- Brightness: 39
- Contrast: 50
- Blackboost: 5
- Blue light: off
- ACM: off
- HDR: off
- Super sharpness: on

Color:
- Gamma: 2.2
- Color temp: warm
- sRGB mode: off

Gaming:
- Over drive: normal
- Freesync: on
- VRB: off

System:
- DP format: 1.4
- Quick start mode: on

Till detta kan jag säga att jag sitter i ett relativt mörkt rum med endast indirekt stämningsbelysning.
Jag har heller inget jobb som kräver korrekt färgåtergivning så jag har inte pillat på färgkorrigeringen alls.

Alltså det är objektivt ingen dålig bildvisningsapparat. Däremot är jag besviken på att jag inte kollade upp hur den hanterar HDR innan jag köpte den, som tidigare nämnt i tråden.
Jag spelar mer än gärna på den, och jobba går alldeles utmärkt. Bara att det finns ju säkert bättre skärmar för varje enskilt bruksfall. Hade jag varit riktigt missnöjd hade jag tittat på alternativ mer aggressivt än jag gör. Bildformatet 21:9 är kung både för spel och jobb.

Sen behöver Acer steppa upp sitt mjukvaru-game rejält.