Bahnhof imap mail i Outlook 2019

Permalänk
Medlem

Bahnhof imap mail i Outlook 2019

Hej.
Jag har googlat och sökt på Bahnhofs support sida utan resultat.

Jag har fått igång alla mail konton utan Bahnhofs.
Jag har försökt med lösenordet samt Banhofs kono lösen mcXXXXXXX

När jag skapar mail kontot väljer jag avancerat alternativ och väljer imap, då frågar Outlook om lösen och jag antar att det inte är mcXXXXXX utan det riktiga lösenordet.
När jag angivit det så efterfrågas det igen och inget händer.

Felmeddelande ges anslutningen till imap förlorades.

Helt lost

/Mikael

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av fernux:

När jag skapar mail kontot väljer jag avancerat alternativ och väljer imap, då frågar Outlook om lösen och jag antar att det inte är mcXXXXXX utan det riktiga lösenordet.

Outlook kan vara problematiskt sedan dom ändrade hur man konfigurerar konton. Konfigurerar du rätt från början kommer du att få ett felmeddelande vid första hämtningen där Outlook gnäller på lösenordet.

I den ruta som kommer upp och gnäller på fel lösenord har du två fält som redan är ifyllda; I det första fältet har du din e-postadress idag men det är i den rutan ditt konto hos Bahnhof skall stå, i ditt fall mcXXXXXX. I den andra rutan skall lösenordet till mcXXXXXX stå.

mcXXXXXX är ditt kontonamn och inte ditt lösenord.

Bahnhof har inte uppdaterat det på flera år, dom har väl fortfarande guider/skärmdumpar från Outlook 2007/2010.

Viktig info:
-- Serveradress för inkommande e-post IMAP --
Inkommande e-postserver: imap.privat.bahnhof.se
Port inkommande (IMAP) SSL: 993
Kryptering: SSL/TLS

-- Övrigt --
Både inkommande och utgående e-postservrar kräver att du använder dig av SSL/TLS och loggar in (autentiserar) dig med en användare och ett lösenord för att kunna skicka och ta emot e-postmeddelanden.

Permalänk
Medlem

Jätte tack

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |