Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Medlem

Och då har man ett nytt jobb! Kanske skulle skriva det i den andra tråden istället (sur, ledsen, galen tråden alltså)

Permalänk
Medlem

Hade mer eller mindre ingenting att göra idag, och blev inspirerad att dra samman en gammal burk jag hade stående, och prova dra in winXP på den. Snacka om nostalgi att se den här skärmen igen:

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Efter många år som ensamstående på heltid så tror jag mig nu äntligen ha hittat en tjej i min smak🙂

Har inte haft torka i flera år såklart,dejtat har man.
Men att hitta en människa som både är en själv lik och olik är lättare sagt än gjort.. Och en som inte söker nån form av "upphöjd status" genom en..

Fast nu lite drygt ett år senare så känns det som jag (vi) har hittat rätt i varandra.

Fan så skönt med en respektive igen☺️

Permalänk
Medlem

Lyssnar på "Screamin for Vengeance" plattan på Spotify
Blir glad över att höra Robban sjunga så man får gåshud på armarna när han klämmer i 🙂

Permalänk
Medlem

Fick mig ett förstahandskontrakt i Stockholm efter "bara" 6år i bostadskön.
Fick besked i förrgår, kontrakt igår och inflyttning redan 1a Juli.

Första lägenheten jag har kontrakt på och ingen aning om vad man ska ha för elbolag och elbolagen kräver nå ID jag inte har så blir intressant med allt som ska fixas på typ 1 vecka

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

att mitt långlivade projekt har gått så bra som det nu har gått gör mig glad just nu, speciellt när man sett att alla måtten stämde överens med allt och att allt flöt ihop bra. dock en bra bit kvar på resan.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Kan vara världens mest patetiska sak att bli exalterad över, men äntligen en ny special från den roligaste trion på jorden!

😁

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Drar på en 3 veckors Road trip med respektive.
Blir att börja med Hemavan,sen ned mot Dalarna för att efter det stanna i Stockholm i cirka 2 veckor🙂

Känns roligt och spännande.
Får se hur det sen kommer att kännas att börja om att jobba,kommer hem dagen före från trippen,hade önskat nån dag ledigt i hemmet för att hinna landa,men men,det får helt enkelt funka🙂

Permalänk
Inaktiv

Inte haft diarré eller spytt på en hel vecka nu. Gallblåsan bortopererad för några veckor sedan och diarré + kräkningar är en hyfsat vanlig efterverkning. Har haft det i några omgångar nu.

Tvärs igenom livets alla skiften skall man inte underskatta den lycka det innebär med jämn avföring. Vilket jag härmed ber att få meddela forumet om.

Permalänk
Avstängd

Jag och syrran, med hennes mindre händer, lyckades till slut byta påfyllnadsslang på S80:n. Det tog en stund och var trångt men till slut! Fantastiskt trevligt att få till det.

Permalänk
Medlem

Vi höjde avbetalningstakten på billånet för ett tag sedan för att se hur ett högre lån på en framtida bil skulle kännas. Kollade idag och insåg att vi nu bara har tre avbetalningar kvar vilket känns jädrigt bra!

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Lite hopp åtminstone efter en fatabel skithelg utan dess like.
Elscootern lyckades lagas snabbare än tänkt. Säger inte mer pga risken för karma.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Dundrar på i huvudstaden.

Massor att se och göra,men jäklar vad det tar på krafterna.Och med värmen som har varit i en vecka nu,kom från fjällen där det var mellan 2-14 grader med hård vind mulet och regn,så börjar kroppen säga ifrån mer och mer..

Kanske har att göra med den lidanden sömnen pga värmen i vårat boende,åldern min,eller att man helt enkelt inte är van tempot i storstaden?.

Men kul och intressant är det att se och uppleva nya saker🙂

Permalänk
Medlem

Rensat uthus och en av prylarna som gjort sitt var en gammal golvstående grammofonmöbel, ni vet en sån där 50-talsgrej som är populär att modda. Denna var dock i så risigt skick att jag bara inte orkade ge den en andra chans.

Hursomhelst, när den åkte ner i den anvisade containern för elektronikskrot med dunder och brak går i samma veva en gammal batteriradio som redan ligger där igång av nån anledning och börjar knastrigt spela "leva livet, kom så ska vi leva, livet livet...". Som jag skrattade! 😂

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Så glad och stolt, teoriprovet förra veckan och uppkörningen idag, båda första försöket och utan körlektioner hos körskola

Var verkligen på tiden närmar mig 30 nu!

Permalänk
Medlem

Fick ett tips här på swec om telias "samla och få mer" så jag uppgraderade fibern till 250 Mbit för samma pris som 100 Mbit...verkar även kunna få ut full krydda via wifi.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Avstängd

Veckans jobb från svensk kund färdig och fick även betalning från EU-kund i tid istället för att behöva vänta en vecka till.

Jag kan ta helg med gott samvete för en gångs skull! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Avstängd

Nu längtar man till 18/2 -22, biljetter till Dockhumor 2 inköpta i Örebro.
Är de bara hälften så bra som deras senaste föreställning så är det helt underbart iallafall.
För er som missat detta under bör genast söka upp en stad nära dig dit de kommer och boka på stört.

Skaparna av Kjell, Klotty och Allram Eest i högform.

https://www.onewayticket.se/dockhumor-2?gclid=CjwKCAjwmeiIBhA...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

HSB Fastighetsservice ringde för någon timme sedan, så fick jag direktnummer till snubbe när jag väl vill ha min köksarmatur fixad.

Dessutom har mitt vattenlås på toan slutat droppa då jag råkade komma åt den under en snabbstorstädning och inte kunde skruva åt den tillräckligt mycket förrän några dagar tillbaka.

Ska käka hamburgare snart+världens godaste glass på 32 år (Magnum Double Gold Billionaire).

Har även börjat kliva upp samma tid nu för att besegra mina potentiella sömnproblem.

Livet leker just nu trots spöregn i 48 timmar i sträck! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Kan vara världens mest patetiska sak att bli exalterad över, men äntligen en ny special från den roligaste trion på jorden!
https://m.youtube.com/watch?v=eU2qTumPxf0
😁

Jag gillar verkligen trion och har sett allt sedan de började ~2002
Men det där avsnittet var nog det sämsta de gjort tillsammans!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag gillar verkligen trion och har sett allt sedan de började ~2002
Men det där avsnittet var nog det sämsta de gjort tillsammans!

Ja det fanns en del roliga inslag tycker jag nog, men överlag var det ett av dom sämre. Inte det allra sämsta. Förra treasure var betydligt roligare ex. Det kändes stelt och krystat på en del ställen.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Har fått erbjudande om jobb, på ett företag där jag jobbade som inhyrd, fick tyvärr gå pga covid som kom och all inhyrd fick knata.

Har ganska nyligen börjat ett nytt jobb och nu fick man detta på halsen..😅
Är sugen att ta det, då det är på hemmaplan, slippa pendla 5mil om dagen.
Känns lite jobbigt också, då jag trivs till ganska stor del, men jag gillade det tidigare också, bra kollegor osv med. 🤔🙂

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Beställde ett par högtalare för 10k från en svensk sida, men leveransen drog ut på tiden i omgångar. Till slut makulerade jag ordern och lyckades hitta en tysk sida som hade dem i lager, och dessutom till 1600 kr lägre pris än i Sverige. Win-win!

Permalänk
Medlem

Tackat ja till ett nytt jobb....(2 nya jobb på 1 sidan i den här tråden).

Denna gång ska jag jobba med något som jag har mera kunskaper av och tror att det kommer finnas gott om jobb att göra under dagarna! Sjukt taggad!

Permalänk
Medlem

Satt och läste om windows365 för ett tag sen när det var nytt, gillade microsofts idé,
men jag var ute efter selfhosta allt.
Valde och börja konfigurera allt igår, blev ca 80% klar, fortsatte idag och nu har jag ett eget win10 & win11
i molnet via min domän.

För er som undrar hur prestandan är i det molnbaserade OS:t
Det är precis som om du skulle sitta och fjärrstyra via teamviewer, splashtop, anydesk, remote desktop protocol.

Måste säga att det känns väldigt roligt och kunna gå till vilken dator's webbläsare som helst,
logga in och få tillgång till sitt windows.
Jag satte självklart upp Linux VM's och dom fungerar precis lika bra, om inte bättre.

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Inaktiv

Äntligen helg nöjer jag mig med.

Många timmar övertid denna vecka, ännu fler nästa som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem

Haft kompisar över i helgen, spelat massa spel och bara haft det gött!
Och nu även seger för Mjällby AIF mot Malmö FF. Bra helg detta!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Musikälskare

Jag har köpt min första lägenhet!

Kommer från en etta på 40kvdr som jag har bott i 13år, till en trea på 75kvdr

Har trivts väldigt bra i min lilla lägenhet eftersom läget/hyran var enormt bra, har inte känt behovet av att flytta men nu tog jag steget!

Kan ha ett kontorsrum då jag jobbar mera hemifrån nu "efter" pandemin samt så mycket mer plats till annat, det känns spännande!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Fick precis besked att jag kom in på KTH!
Blir tekniskt basår och sen högskoleingenjör (förhoppningsvis)
Känner mig så upprymd och vill mest skryta.

Visa signatur

Intel I7 7700K - GTX 1070

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN brann bockjäveln ner, som man har väntat! God Jul

Har @Jacob alibi tro? 🙄