Permalänk
Medlem

John McAfee har hittats död

Vet ej om detta är rätt plats.
Men John-Mcafee har hittats död i sin cell.

https://www.reuters.com/legal/government/john-mcafee-found-de...
https://www.bbc.com/news/world-europe-57589822

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Inaktiv

Verkligen en skum människa i sina sista år i livet. Ser fram emot dokumentärerna om honom, även om han inte är direkt obekant.

Att vara skyldig till McAfee-antiviruset och kopplingen till blandannat badsalt kommer jag nog aldrig glömma.

Permalänk
Medlem

Säga vad man vill honom som person och hans brott, men han var en pionjär i våran bransch!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

The last of the inglorious basterds.
Nu äntligen kanske McAfee LLC kan bistå hans önskan att de byter namn. 😋

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Verkligen en skum människa i sina sista år i livet. Ser fram emot dokumentärerna om honom, även om han inte är direkt obekant.

Att vara skyldig till McAfee-antiviruset och kopplingen till blandannat badsalt kommer jag nog aldrig glömma.

Tänker du på denna? https://www.imdb.com/title/tt6071534/

Permalänk
Medlem

En märklig man får ett märkligt slut. Dags att ta fram popcornen?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk

Det är ju mer eller mindre officiellt konstaterat självmord. Orka sitta i amerikanskt fängelse.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Inaktiv

"Getting subtle messages from U.S. officials saying, in effect: "We're coming for you McAfee! We're going to kill yourself". I got a tattoo today just in case. If I suicide myself, I didn't. I was whackd. Check my right arm."

Tatuering
https://twitter.com/officialmcafee/status/1200864283766251521...

Sista videon innan han dog.
https://twitter.com/JackPosobiec/status/1407794129317339138?s...

Permalänk
Inaktiv

Jävligt brokig historia den där mannen, dock ganska intressant.

Permalänk
Inaktiv

"If I remember right, #JohnMcAfee once said on a live stream, before his first Bahamas arrest, that there are a series of decentralized events that will happen upon his death confirmation. I'm wondering if that happens. #johnmcafeedidntkillhimself"
https://twitter.com/hegelswound/status/1407834272568942594?s=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

"Getting subtle messages from U.S. officials saying, in effect: "We're coming for you McAfee! We're going to kill yourself". I got a tattoo today just in case. If I suicide myself, I didn't. I was whackd. Check my right arm."

Tatuering
https://twitter.com/officialmcafee/status/1200864283766251521...

Sista videon innan han dog.
https://twitter.com/JackPosobiec/status/1407794129317339138?s...

Många mysko ’självmord’ senaste tiden

Permalänk
Medlem

Fan också, de fick tag i honom till sist. Rip!

Permalänk
Medlem

Att han avlidit är självfallet tragiskt men att kalla honom för en skapare av antivirus är ju lite si så där med tanke på att hans "antivirus" i sig själv kan nästan räknas som adware. Skiten gick ju inte att avinstallera till den grad att McAfee själv inte visste hur man skulle gå till vägen och dessutom var dess "skydd" icke existerande.

Skrivet av anon116323:

"If I remember right, #JohnMcAfee once said on a live stream, before his first Bahamas arrest, that there are a series of decentralized events that will happen upon his death confirmation. I'm wondering if that happens. #johnmcafeedidntkillhimself"
https://twitter.com/hegelswound/status/1407834272568942594?s=...

Säger bara en sak. Barbra Streisand-effekten.

Skrivet av medbor:

Många mysko ’självmord’ senaste tiden

Många? Eller ett par kända? Det sker i snitt 48500 självmord varje år i USA. Av dessa så skrivs det om vadå? 5? 10? Att det råkar vara en person som spenderat det senaste åren med att skrika får varje kväll gör ju inte hans självmord direkt skumt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Att han avlidit är självfallet tragiskt men att kalla honom för en skapare av antivirus är ju lite si så där med tanke på att hans "antivirus" i sig själv kan nästan räknas som adware. Skiten gick ju inte att avinstallera till den grad att McAfee själv inte visste hur man skulle gå till vägen och dessutom var dess "skydd" icke existerande.

Säger bara en sak. Barbra Streisand-effekten.

En period jag minns att i princip ingen jag kände körde antivirus... Alltså då man fattade att det gjorde mer skada än nytta. Windows har alltid varit ett piss-system, och det är väl inget unikt för McAfee. Kan vara intressant om han lyckades samla data på egennyttiga individer i höga positioner genom bakdörrar i mjukvaran.

Hur kan man bevisa att Streisand-effekten är sann? Och om det går, vad för funktion kan den fylla? Eller är det bara babbel?

Permalänk
Medlem

Alla tweets han gjorde om att han inte skulle ta livet av sig är väl rätt gamla och från ett bra tag innan han visste att han skulle bli utlämnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

En period jag minns att i princip ingen jag kände körde antivirus... Alltså då man fattade att det gjorde mer skada än nytta. Windows har alltid varit ett piss-system, och det är väl inget unikt för McAfee. Kan vara intressant om han lyckades samla data på egennyttiga individer i höga positioner genom bakdörrar i mjukvaran.

Hur kan man bevisa att Streisand-effekten är sann? Och om det går, vad för funktion kan den fylla? Eller är det bara babbel?

Han lämnade ju McAfee typ 94? De har ju haft rätt gott om tid på sig, att de skulle göra det nu känns lite far fetched men vad vet jag

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

John McAfee verkar ju ha varit en oerhört skum person. Och inte heller delaktig i antivirusprogrammet på många år... John McAfees egna video om hur man avinstallerar programmet (NSFW?)
Frågan är ju om det var ren dynga redan när han satt vid ratten eller om det blev så senare?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Mack-affe, RIP

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Legend går i graven. Skulle dock aldrig använda hans antivirusprogram

Visa signatur

RIP 780

Permalänk

Både McAffe och Norton hade ju en period då man inte kunde ta bort dom via Windows avinstallerare utan det fanns delar kvar, då fick man google efter "Mcaffe (norton) removal tool". Nu är väl det borta och nämnda mjukvara avinstalleras alltid på nya maskiner till förmån för WD eller ESET.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Alla tweets han gjorde om att han inte skulle ta livet av sig är väl rätt gamla och från ett bra tag innan han visste att han skulle bli utlämnad?

åhja, så gamla är dom ändå inte.

https://nypost.com/2021/06/23/john-mcafee-referenced-jeffrey-...

2020-10-15, inte ens ett år gammal ännu.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv

Minns nån dokumentär för typ 10 år sen, han bodde ute i djungeln med brudar eller nåt? Vore intressant att se en mer djupgående dokumetär om honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu:

Alla tweets han gjorde om att han inte skulle ta livet av sig är väl rätt gamla och från ett bra tag innan han visste att han skulle bli utlämnad?

Jag skämtade med mitt inlägg och vill definitivt inte sprida någon konspirationsteori. Det där om att han skulle bli självmördad av USA skrev han mycket riktigt för nån månad sen. Det verkar som att fängelsevistelsen gick mer och mer åt hans psyke medan tiden gick. Tror definitivt inte det var något annat än depression och desperation som till slut tog livet av honom.

En oerhört märklig person och ett riktigt praktrövhål. Men det är alltid något tragiskt över människor som går så långt att de känner sig tvingade att ta sina liv.

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem
Skrivet av Parmenides:

Legend går i graven. Skulle dock aldrig använda hans antivirusprogram

Jag kör det program och väldigt nöjd är Antivirus Plus kan installera oändligt.
Ta inte mycket kraft i datorn.
Har inte haft några problem med min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon324648:

Minns nån dokumentär för typ 10 år sen, han bodde ute i djungeln med brudar eller nåt? Vore intressant att se en mer djupgående dokumetär om honom.

Gringo: The Dangerous Life of John McAfee finns, släpptes 2016. Han bodde i Belize och var EXTREMT paranoid, mutade polis och hade vakter med vapen runt huset konstant.
Den mannen har levt ett liv som man bara trodde gick i filmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wooprat:

Gringo: The Dangerous Life of John McAfee finns, släpptes 2016. Han bodde i Belize och var EXTREMT paranoid, mutade polis och hade vakter med vapen runt huset konstant.
Den mannen har levt ett liv som man bara trodde gick i filmer.

Det där med egna vakter kände jag inte till. Spännande.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Läste någon gång för länge sedan att han var den första som blev miljonär på "internet"

I en tid när internet var nytt och ingen visste hur(om) man kunde tjäna pengar på det gav han ut sin antivirus programvara - gratis!

När det hade blivit populärt (som det givetvis blev när det var gratis) tog han istället betalt om man ville ha uppdateringar

Permalänk
Medlem

Jag körde McAfee länge och jag tycker inte att Windows eget antivirus är tillräckligt så jag kör med Malwarebytes. Det är betydligt bättre mot malware. Dessutom litar jag inte på Microsoft. Enda orsaken till att jag använder Windows alls är att jag är en gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av busolof:

Jag kör det program och väldigt nöjd är Antivirus Plus kan installera oändligt.
Ta inte mycket kraft i datorn.
Har inte haft några problem med min dator.

McAfee, är det du?

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 samt Macbook Pro 14" 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon116323:

"If I remember right, #JohnMcAfee once said on a live stream, before his first Bahamas arrest, that there are a series of decentralized events that will happen upon his death confirmation. I'm wondering if that happens. #johnmcafeedidntkillhimself"
https://twitter.com/hegelswound/status/1407834272568942594?s=...

Den perfekta trollningen att skriva så och sedan ta livet av sig.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower