Asrock skalar upp kompakta Deskmini – plats för Ryzen och dedikerat grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Asrock skalar upp kompakta Deskmini – plats för Ryzen och dedikerat grafikkort

Med volym på 10 liter kan Deskmini Max konfigureras med dedikerat grafikkort och sluten vattenkylare, eller optisk läsare för den hugade.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant med kombo ATX/SFX nätaggregats support. Annars ser den ut som ****...

Permalänk

Klarar den av både mobila och desktopprocessorer? Med tanke på ryzen 4000-stödet som beskrevs i artikeln.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av vaedehäfömupp:

Klarar den av både mobila och desktopprocessorer? Med tanke på ryzen 4000-stödet som beskrevs i artikeln.

Ryzen 4000(G) finns även för stationära datorer, men det är ett gissel att få tag på dem då de endast säljs direkt till systembyggare.

Permalänk
Medlem

Gillar designen på detta skarpt, nånting likt detta jag letar efter i chassiväg till nästa bygge. Förutom den hiskeliga gamerlike powerknappen som ser ut som nånting taget från ett Alienware-chassi eller nåt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se en ny Desktop mini med typ 2-3liter volym och bara för AMD APU. Det här är typ en Mini-itx lådeklon. Då är ju t.ex Sugo 13 som jag har nu mycket snyggare och bättre. Eller ett valfritt mini-itx låda med plats för M-itx Moderkort.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

200mm känns lite väl snålt, och samtidigt stöd för 4 platser tjockt? Skumma val där.

Sälj lådan separat skulle också kännas vettigt, då kan man välja moderkort och nätagg själv.

Men om priset är rätt kommer nog någon handla i alla fall

Permalänk
Medlem

Hade gärna haft den mer stilren. Det är så jävla synd att usb "MÅSTE" vara färgade. Det blåa stör som sören. Varför skriver de inte en diskret text i stället.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Dock så är sådana här minichassin kungar. Min sin har en ärv fractal design r6, den är lite väl fläskig. Hade gärna gett båda något kompakt!

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

Hoppas asrock börjar sälja sina deskmini chassin separat från moderkort och andra komponenter. Som det ser ut nu känns det inte värt.

Permalänk
Medlem

Synd att de inte har gjort de möjligt att sätta i längre grafikkort minskar ju charmen om man vill ha ett bättre grafikkort en 3060.

Permalänk
Medlem

Custom water cooling, yeah baby!!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Jag skulle vilja se en ny Desktop mini med typ 2-3liter volym och bara för AMD APU. Det här är typ en Mini-itx lådeklon. Då är ju t.ex Sugo 13 som jag har nu mycket snyggare och bättre. Eller ett valfritt mini-itx låda med plats för M-itx Moderkort.

Men det finns väl? (: Asrock x300. Fantastisk liten burk.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Jag är ganska säker på att jag sett mITX-chassin med samma layout och jämförbar storlek för flera år sedan.
Suboptimalt då man blir tvungen till vattenkylning om man har CPU:n direkt under nätdelen så här.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emrik:

Men det finns väl? (: Asrock x300. Fantastisk liten burk.

Jo, menade alltså en ny modern sådan som klarar de nya APUerna. Med all ny teknik som finns ute nu.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

De hade kunnat göra något med dugliga luftkylningsmöjligheter och mindre footprint. Men nä, de måste följa den extremt urvattnade formeln att slänga nätagget på processorn och bygga kompakt i volym istället för footprint. Var det ens nytt för 10 år sedan?

Permalänk
Musikälskare

Såg föråldrad ut, mycket pressad plåt etc. Dell vibbar?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd

Byggde några deskmini A100 (AMD) på jobbet för jämföra med HP deskpro (dock bara intel) som vi annars använder. Enkla och tuffar på bra i förhållande till enkelhet och priset. Personligen tycker jag fläkten får arbeta för mycket i så liten volym men det är en smaksak. Hade gärna haft möjlighet till grafikkort.

Visa signatur

There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life. /Frank Zappa