Se Microsoft avtäcka nästa version av Windows klockan 17:00

Permalänk
Melding Plague

Se Microsoft avtäcka nästa version av Windows klockan 17:00

Mjukvarujätten håller ett livesänt evenemang med fullt fokus på sitt nästa operativsystem, som enligt tidigare läckor blir Windows 11.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Plugga inte in någon usb-enhet nu bara.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk

Jag funderade på varför jag såg rapporter om detta lite överallt men inte här.

Det jag vill se är såklart om de har börjat gått över till Refs istället för NTFS.
NTFS är fel på hur många sätt och vis. Sedan bör de kraftigt förbättra filsökning och enklare med att folks filer indexeras. Folk har allmänt problem att hitta filer idag för sökmotorn är så dålig, sedan visst ha bättre ordning själv är inte fel.

Bortsett från detta tycker jag Remote Desktop protokollet bör förbättras och göra open soruce.

Och såklart mer linux in.

Resten, ja det ser jag mer som småsaker som de lika väl kunde lägga in i en servicepack till windows 10.

*edit*

De kommer säkert prata om deras förbättrade appstore där de för varje programtillverkare tar lite betalt.
Min åsikt till Appstore är blandad. Ska man ha viss mjukvara idag så är sättet fortfarande att tillverkaren kräver att man mailar över ens kortuppgifter och man säger till dem, tror du jag är helt korkat i huvudet eller? Och tillverkaren som ofta finns i usa förstår inte vad man är rädd för. -Vi pratar om seriös mjukvara som staten, kommuner, megastora företag och några privatpersoner köper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag funderade på varför jag såg rapporter om detta lite överallt men inte här.

Det jag vill se är såklart om de har börjat gått över till Refs istället för NTFS.
NTFS är fel på hur många sätt och vis. Sedan bör de kraftigt förbättra filsökning och enklare med att folks filer indexeras. Folk har allmänt problem att hitta filer idag för sökmotorn är så dålig, sedan visst ha bättre ordning själv är inte fel.

Bortsett från detta tycker jag Remote Desktop protokollet bör förbättras och göra open soruce.

Mer linux in.

Resten, ja det ser jag mer som småsaker som de lika väl kunde lägga in i en servicepack till windows 10.

Var goda tider när man fick slipstreama ett service pack och bränna en cd.

Permalänk
Medlem

Jag är så kluven till en eventuell Win11...
Var så nöjd med att Win10 skulle vara det sista operativsystemet och att de (Microsoft) enbart skulle utveckla och uppdatera det.

Kommer inte tita på sändningen utan kommer förbereda inför midsommar och ställa in sig på växlande väder med regn - som vanligt
Trevlig midsommar!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Möjligheten att ha en Win 7 startmeny. Kört stardock i många år nu. Och all jäkla bloatware, jisses, mycket värre än på en telefon.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Varför ska den visas med tanke på att mycket läcka har hunnit spridits sig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Att man kan flytta startmenyn till vänster, att det ska ha bättre prestanda, mindre bloat, och att det skall vara en gratis uppgradering.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jag är så kluven till en eventuell Win11...
Var så nöjd med att Win10 skulle vara det sista operativsystemet och att de (Microsoft) enbart skulle utveckla och uppdatera det.

Kommer inte tita på sändningen utan kommer förbereda inför midsommar och ställa in sig på växlande väder med regn - som vanligt
Trevlig midsommar!

Egentligen är det kanske bara ett polerat Windows 10 och namnbytet ska mer avspegla att folk ska uppdatera gamla varianter av Windows.

Skrivet av Vangen:

Varför ska den visas med tanke på att mycket läcka har hunnit spridits sig.

Rykten kontra fakta

Permalänk
Skrivet av Sysop:

Var goda tider när man fick slipstreama ett service pack och bränna en cd.

Jag kommer ihåg jag gjorde något liknande. Men vi pratar nog om år 1997 eller något.
Därefter började jag skapa ghostskivor/imagefiler som jag återställde datorn från. Men jag vill minnas att jag ändå ville ha en windows cd med senaste service pack på när jag installerade det lite överallt.

Permalänk
Hjälpsam

Vad tror vi om namn?
Windows 11
Windows XI
Windows One
Windows 365
wINdoWs

Lite skeptisk till den som släpps nu, om man bara ser till MS historia om vartannat OS chaos när nytt introduceras och nästa när den förfinas och funkar, Tick Tock fast mer Fail Win.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Har inga förväntningar (kör uteslutande macOS), men kommer självklart köra in någon publik beta när den kommer på någon testmaskin och leka med…

Permalänk
Medlem

Ska se dem avtäcka Windows 11 med Windows 11

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Ska se dem avtäcka Windows 11 med Windows 11

Så jävla korkade är de inte. Alltså presentationen är superviktig och inget får gå fel. Jag tror att de väljer att köra presentationen från en Macbook M1 med osx.
Skämt åsido, så lär det vara så nogrant planerat så det inte är klokt. Om det är direktsändning så har de x-antal datorer att byta mellan. Lite som Steve Jobs fick ha olika iPhoens under hans presentation, då han ej hade en iPhone som var färdigutvecklad för att kunna allt.

*edit*
Det finns en presentation om Sharepoint på Youtube om jag minns rätt för en mindre grupp folk. Där presentatören går över till Webbläsaren Chrome från explorer för att göra en sak för det buggar så mycket annars.

Permalänk
Skrivet av Fluf:

Vad tror vi om namn?
Windows 11
Windows XI
Windows One
Windows 365
wINdoWs

Lite skeptisk till den som släpps nu, om man bara ser till MS historia om vartannat OS chaos när nytt introduceras och nästa när den förfinas och funkar, Tick Tock fast mer Fail Win.

Windows series X verkar rätt.

Visa signatur

Min Burk: Ryzen 5 2600X, Gigabyte GA-AB350M-HD3, 16 GB, GTX 1080 8 GB

Permalänk
Medlem

Jag chansar på "Windows", men med meningsfulla "dolda" versionsnummer ist, likt macOS. Inga fåniga, obskyra "1903", "21H1".

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Måste man ju se vad MS själva pekar på att de har förbättrat sedan Win 10.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Musikälskare

Synd man inte är hemma så man kan kolla

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag vill se en uppdaterad file explorer! freecommander och powercommander gör sitt, men det tar emot att kliva tillbaka till 90-talets gränssnitt.

Permalänk
Medlem

Får inte strömmen att funka. Servrarna är kanske överbelastade. Synd att de inte kör ut det på YT...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Går ju bra det här. Kanske använda youtube istället om man inte har råd med serverkapacitet.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem

Funkar ju inte, buffrar bara....

Permalänk

Vad är det för snubbe som har hackat eventet och bara pratar skit? Det får börja nu.

Permalänk
Sötast

Kör stenhårt på emotional start. Han har verkligen gått igenom 10 trauman för att ha en darrande röst i hela introt om hur viktigt Windows är O_O

Permalänk
Medlem

streamen rasade!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Toklaggar för mig, trist. De kanske kör Windows på servrarna.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Avstängd

Bara jag som får stream som buffrar? Deras strömningsserver måste vara 100/100?

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Stabilt att de inte ens kan fixa en livestream, förtroendeingivande......

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Jag hann höra "Windows eleven" innan strömmen dog igen iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hucke:

Jag vill se en uppdaterad file explorer! freecommander och powercommander gör sitt, men det tar emot att kliva tillbaka till 90-talets gränssnitt.

Directory Opus eller Clover finns ju, den första desto kraftfullare men båda är goda moderna uppgraderingar från sketna explorer.

O angående streamen så fick jag se typ två minuter av random skitsnack i ren Apple-anda o sen dog den o går inte igång igen. Kanske bäst att vänta på summeringarna ändå för att slippa höra allt blajsnack.