Permalänk
Medlem

Cherry mx blue fullsize med RGB?

Tjena!

Är nu på jakt efter ett nytt tangentbord. Men tro f*n att jag inte lyckas hitta exakt vad jag vill ha, så tänkte att jag slänger ut det till proffsen.

Det jag är ute efter är ett full size tangentbord med cherry mx blåa samt RGB.. Det jag hittar är endast tangentbord utan bakgrundsbelysning eller med endast en färg, typ ducky one 2. Har inget problem med att de skulle vara en färg om det hade varit rött, för att passa in till hela min set-up.

Lägger helst inte mycket mer än 1500kr, några tips :)?

Visa signatur

#1: CPU: Intel core 2 duo 3GhZ MB: ASUS P5SD2-VM Grafikkort: MSI Radeon HD 4670 1GB HD: 320GB RAM: 2GB PSU: 430W
#2. CPU: Intel core I5 2500K 3,3GHZ+Phanteks ph-tc14 cooler MB: ASUS P8Z68 V-PRO/GEN 3 GRAFIKKORT: XFX RADEON HD 6950 1GB HD: 1TB SAMSUNG SPINPOINT 3 7200RPM RAM: 8GB CORSAIR VENGENCE PSU: OCZ ZS 650W CHASSI: THERMALTAKE CHASER MK-1 FULL TOWER

Permalänk
Medlem

Glorious Pc Gaming Race har ett barebone, där du köper switchar och caps separat. Med det kan du bygga det tangentbord du söker!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte Cherry switchar, men jag älskar mitt Logitech G815 clicky. Finns också trådlös som G915. Trevliga brytare med relativt tyst klick med lägre profil (short travel). Inte lika låga som en laptop dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Glorious Pc Gaming Race har ett barebone, där du köper switchar och caps separat. Med det kan du bygga det tangentbord du söker!

Det låter ju ändå som ett bra alternativ! Tackar!

Jag är ganska kräsen och har alltid kört cherry, prövat polares andra brytare och tycker inte det är riktigt samma, men det kan ju likväl bara sitta i huvet. Tack!

Skrivet av meatie:

Inte Cherry switchar, men jag älskar mitt Logitech G815 clicky. Finns också trådlös som G915. Trevliga brytare med relativt tyst klick med lägre profil (short travel). Inte lika låga som en laptop dock.

Hmm, får kanske ta o kika, tack!

Visa signatur

#1: CPU: Intel core 2 duo 3GhZ MB: ASUS P5SD2-VM Grafikkort: MSI Radeon HD 4670 1GB HD: 320GB RAM: 2GB PSU: 430W
#2. CPU: Intel core I5 2500K 3,3GHZ+Phanteks ph-tc14 cooler MB: ASUS P8Z68 V-PRO/GEN 3 GRAFIKKORT: XFX RADEON HD 6950 1GB HD: 1TB SAMSUNG SPINPOINT 3 7200RPM RAM: 8GB CORSAIR VENGENCE PSU: OCZ ZS 650W CHASSI: THERMALTAKE CHASER MK-1 FULL TOWER

Permalänk
Medlem

Har själv sneglat på den här för att byta ut mitt g710 mx blue:

https://www.komplett.se/product/1158183/gaming/spelutrustning...

Skall tydligen vara väldigt bra tangentbord, men tyvärr så har de bara vit bakgrundsbelysning, inte rgb. Det finns en variant som heter va109 rainbow som har rgb, dock så verkar de bara köra mx brown och mx red.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooledex:

Jag är ganska kräsen och har alltid kört cherry, prövat polares andra brytare och tycker inte det är riktigt samma, men det kan ju likväl bara sitta i huvet. Tack!

Man ska köra på det man själv gillar. Men du behöver inte leta länge i tangentbordshobbyn innan du kommer höra åsikten att Cherry MX Blue är högt upp på listan över de sämsta klickbrytare som finns. Om du ska köra på GMMK Barebones så hade jag starkt rekommenderat att googla runt lite efter alternativa brytare, det finns stor möjlighet att bli positivt överraskad