Permalänk
Skrivmaskin

Glad midsommar (2021)

Väder och temperatur på samma nivå som julafton brukar vara givet för midsommarafton och i Östergötland sviker vädergudarna inte på den första punkten i alla fall! Det blir hur som helst återigen en lite annorlunda midsommar, men det hindrar inte från att ha en trevlig dag i alla fall.

I mitt fall blir det trevlig lunch (inte sill!) och framåt kvällen lite mat hos några vänner, men fram till dess vankas artikelskrivande och skolarbete. Uteblivna "Små grodorna" och midsommarstång gör mig inte så mycket, men för den som har datorn redo med vikingaspelet Valheim tipsar FZ om att det går att uppföra en ståtlig stång under begränsad tid. Hur tillbringar du dagen?

Glad midsommar!

Permalänk
Medlem

Spenderar dagen hemma med att ta hand om min lille kattunge som jag fick förra veckan. Blir lite grillad kyckling och vin till det

Glad midsommar på er alla!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Jag spenderar större delen av midsommarhelgen på jobbet.
Nästa midsommar får det bli nubbe istället för klirr i kassan.

Ha en trevlig midsommar!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Inväntar vänner. Snart lite sill och päror, nubbe, bastu och sen grillat kväll. ☺️

Permalänk
Medlem

Grilla älg om en stund, sen blir de tidig kväll. Upp och åka hoj i morn.

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Glad midsommar. Youtubar gameplayklipp och försöker få igång lusten att titta på sånt. Får se om jag hittar något att glo på tv sen innan sängdags.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Viking

Glad midsommar allihopa! Själv jobbar jag fram till 21:00, så det är kul.
Hoppas bara det finns tårta kvar när man kommer hem.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Kommer mest ta det lugnt hemma, glo lite film och så. Är inget fan av grov alkoholism ändå 😊

Permalänk
Musikälskare

Tjejen ska jobba kväll så vi hade lite midsommarlunch tillsammans, nu blir det en och annan öl samt spelande

Skål (drick med måtta) mina vänner och hoppas ni får det trevligt!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Lyckades kompa bort jobbdagen idag, så det blir firande trots allt.

Förmidagen har gått åt till slappande med familjen, vi såg lite film och sedan handlade vi.
Ikväll blir det nypotatis med gräddfil och gräslök samt lite sill till det. Och så köttbullar till barnen. Jordgubbar i överflöd till efterrätt.

På söndag ska jag till Bakken och göra en øltour på 9 sorters öl med far och bror.

Permalänk
Medlem

Har köpt inre file av nöt, skall laga biff av det, har pommes noisettes och en stor salad till det. har också köpt rabarber för både paj och kompott.

Försöker ju få vardagen lite mer extravagant.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Dagen till ära så gjorde den här bilden i Blender. Glad o fridfull midsommar till er alla ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrrra:

Dagen till ära så gjorde den här bilden i Blender. Glad o fridfull midsommar till er alla ^^
https://dl.dropboxusercontent.com/s/5i75pphsjbv5yj2/flowerpower1920.jpg

Nice!

Jag har spenderat dagen åt att göra en jordgubstårta med dottern, sen lagat fläskytterfile med potatis och rödvinssås till mig själv (resten av familjen är vego). Sen blir det nog att spendera kvällen med Deacon St. John och döda freakers i Days Gone, alt. hitta nån hottub stream på twitch som man kan dricka skumpa till

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Hemma med fam
Kan får några besök
Men hemma bäst

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Grill med morsan min.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tBiorrith:

På söndag ska jag till Bakken och göra en øltour på 9 sorters öl med far och bror.

Låter trevligt Observera att Danmark kommer att ändra inreserestriktionerna imorgon. https://coronasmitte.dk/nyt-fra-myndighederne/pressemoeder/gr...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Glad midsommar alla Sweclockare! Ta det lugnt med spriten i vattenkylningen och använd inte för mycket jordgubbstårta mellan CPU-kylare/block!

PS. Var även försiktig när du dekorerar datorn med blommor, det är lätt hänt att någon stjälk hamnar mot någon fläkt och ger ifrån sig oljud. DS.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Samma som de sista 17 åren.
Ute vid havet hos svärmor o svärfar.

Kullen o skälderviken i bakgrunden.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd

Fast i Sollentuna så tog in på Scandic och dricker öl och snaps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Spenderar dagen hemma med att ta hand om min lille kattunge som jag fick förra veckan. Blir lite grillad kyckling och vin till det

Glad midsommar på er alla!

https://i.imgur.com/D9Ra1bx.png

Ful katt🤣

Permalänk
Medlem

Tog min 2a vaccin spruta igår och idag ligger man i sängen urkass. Hade dock inga planer denna midsommar i vilket fall som.
Men Glad Midsommar till alla

Permalänk
Medlem

Vallat runt ankorna på snigeljakt efter nattens regn, sen har jag tagit en tupplur. Äta och sen kanske spela lite spel, bräd- eller Tv-spel, med sambon. Kanske någon film. Inte rysligt varmt ute idag i direkt. Första dagen på semestern så mest sugen på att sova...

Permalänk
Medlem

Började dagen med att skriva ett par timmar på min mastersuppsats.
Resten av dagen blir det att leka med sonen och umgås med sambon. Skulle vart iväg hos svärfar och grillat mm men sonen är snuvig och hostig.

Avrundar nog kvällen med någon timme WoW, BF5 eller Escape from Tarkov.

Glad midsommar!

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk

Började dagen med att handla standard frukost, västerbottenpaj och tårta. Tog sedan med sonen till sin farfar för att äta och leka.
Nu har vi kommit hem och parkerat bilen för dagen, så då blir det nån öl och en whisky. Mot kvällen blir det nog en film och lite cheddarpopcorn som jag spontanköpte på morgonen.
Filmtips välkomnas

Permalänk
Hedersmedlem

Ensam på förmiddagen, lirade igenom hela Portal (70 minuter) och sen Black Mesa, måste ta mig igenom Xen nån jäkla gång.
Fin lunch, sen EM blev det lite mer socialt utomhus. Lite fika, lite musik och lite kubb.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Är social med en katt som måste få ögondroppar, flera typer. Har visat https://www.facebook.com/anicuraborgholm/videos/s%C3%A5-ger-d... och droppat (ena typen) i mina egna ögon men det är som att min kisse inte riktigt begriper vad jag försöker förmedla. Det är en fantastisk tur att han käkar piller i Mush för jag fann en liknande video med en säkert 19-årig katt som gapade stort och även där rimmade videon inte riktigt med den lokala verkligheten.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Sommarjobbar uppe i Kiruna, så blir solo. Köpt lite mögelostar, marmelad, snacks, godis och en knippe 3.5 ipor på Coop.

Permalänk
Medlem

Sill, potatis, kött, vin, vin... vin... och Rye.

Permalänk
Medlem

Spenderar min midsommar inlagd på sjukhus efter att kroppen blivit rejält dålig efter en cellgiftsbehandling för 2v sedan.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Medlem

Glad midsommar

Blir hemma med sambo och hund 👍😁 Potatissallad och rostbiff på bordet som sköljs ner med en öl eller flera 🍻. Ha det bra allihopa och ta hand om varandra 🤗