Permalänk
Konsolpleb 🕹

Åkte ut och hängde lite vid vattnet, nu blir det skräckfilm och sill/nubbe hemma hos några polare.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Spenderar min midsommar inlagd på sjukhus efter att kroppen blivit rejält dålig efter en cellgiftsbehandling för 2v sedan.

Hoppas du kryar på dig! <3
Styrka till dig kompis!

Själv är jag den enda vegetarianen i familjen till skillnad från annan tidigare skribent.
Har jobbat mycket events/projekt med mycket musik och långa nätter flera helger i rad. Så midsommar blir det tvärchill hemma med wifey och och god mat och vila, kanske lite gibb också.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Började med att jobba men nu gör min KK sitt bästa med att försöka mata ihjäl mig..........H J Ä L P ! ! !

Permalänk
Medlem

Hemma hos ett par vänner. Ligger flankstek på grillen och kall öl i glaset. Solen har tittat fram rätt lägligt också.

Permalänk
Avstängd

Lugn midsommar med sambon och vår hund.
Först en morgonpromenad och blev halvt uppäten av alla mygg. Midsommarlunch med lite sill, gubbröra, potatis och ägghalvor med en öl till.

Sen har jag städat garaget efter att ha slipat en massa saker och allt ligger under ett tjockt lager av damm. Passar samtidigt på att rensa ur lite skräp också som man sparat för länge med tron att det ska komma till användning. Kommer ta lång tid att bli färdig men en bit på väg iallafall.

Nu är man nyduschad och ska dra igång grillen och köra en laxsida och klyftpotatis till, blir lite gött vitt vin till.

Kvällen fortsätter i lugnt tempo😎

Glad midsommar på er allihopa.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av osterlichtenich:

Började dagen med att handla standard frukost, västerbottenpaj och tårta. Tog sedan med sonen till sin farfar för att äta och leka.
Nu har vi kommit hem och parkerat bilen för dagen, så då blir det nån öl och en whisky. Mot kvällen blir det nog en film och lite cheddarpopcorn som jag spontanköpte på morgonen.
Filmtips välkomnas

Liten outsider som jag tänkte kolla på om man inte kommer på något annat, Fishermans Friend på SVT1. Fanns också på svt play om inte tiden passade.

Lät lite rolig när jag läste om den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Är hemma med min familj och det är så lugnt ute. Grabben har en kompis här som ska bo några dagar hos oss. (Säg inget till Tegnell snälla).
Fixat på lite med trädgården, softat ute.
Nu har vi ätit god mat - ljummen potatissallad, mangosalsa, majrova med citronzest, brytbönor och entrecote alt. veggo-chorizo. Och lådvin till dom med åldern inne.

Glad midsommar till alla Sweckare!

Permalänk
Medlem

firar inte några högtider, har tappat detta totalt.
Just nu river vi en vägg hemma för att bygga ett stort vardagsrum Kanske hoppar i poolen senare. Tjejen ska laga några kinesiska knyten så det blir bra!

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Liten outsider som jag tänkte kolla på om man inte kommer på något annat, Fishermans Friend på SVT1. Fanns också på svt play om inte tiden passade.

Lät lite rolig när jag läste om den.

Tackar, kan nog vara rätt rolig

Permalänk
Medlem

Utomlands för första gången på 481 dagar, hälsar på släkten i ett grannland (som är fullvaccinerad) och blev insläppta av midsommarglad tullpersonal tidigare idag.

Snaps, Sill och Öl avklarad. Solen skiner och vi sitter fortsatt utomhus.

Glad Midsommar på er!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Var på gymmet förut, nu lite Yakuza: Like A Dragon.
Kanske blir att kötta en Linux kurs senare ikväll

Permalänk
Medlem

Ätit rökt lax och nypotatis till lunch. Klippt gräs i totalt knappt en timme. Åt glass med jordgubbar till eftermiddagskaffet. Ätit grillad korv och "italiensk sallad" till middag. I kväll ska jag ta 2 öl när jag tittar på bingolotto innan jag går och lägger mig. Glad midsommar!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Spenderar min midsommar inlagd på sjukhus efter att kroppen blivit rejält dålig efter en cellgiftsbehandling för 2v sedan.

Det var väldigt trist och höra att du blivit dålig efter cellegiftbehandling.
Hoppas du återhämtar dig snabbt.🙂
Önskar dig en riktigt god midsommar och god bedring, som man säger här i Norge. 🌞

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T @ 4,1 Ghz: Asus Sabertooth 990FX R2.0: 32Gb ram@1800 Mhz: MSI Radeon RX 6750 XT MECH 2X OC: Samsung 970 EVO plus 500 Gb: Windows 11

Permalänk
Avstängd
Skrivet av osterlichtenich:

Tackar, kan nog vara rätt rolig

Om du kollade, var den bra? Blev sittande i uterummet och snackade skit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Savner svensk midtsommar etter at jeg har bodd i Sverige i mange år ...

Nesten bedre enn 17.mai spør du meg (men ikke si det til noen!).

Selv spenderte jeg midsommer med å jobbe

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Spenderar min midsommar inlagd på sjukhus efter att kroppen blivit rejält dålig efter en cellgiftsbehandling för 2v sedan.

Krya på dig, snart dags för mig att påbörja behandling också.

Permalänk
Medlem

Potäter, sill och annan midsommarmat med familjen. Sedan efterrätt i form av äggost och kaffe! Därefter ett kvällspass på arbetet. Och sista punkten på dagens schema var att även ta sig årets första dopp i havet!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darkie:

Spenderar min midsommar inlagd på sjukhus efter att kroppen blivit rejält dålig efter en cellgiftsbehandling för 2v sedan.

hoppas du blir bättre och kry!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Om du kollade, var den bra? Blev sittande i uterummet och snackade skit.

Tyvärr, blev sängdags tidigt istället. Har pappaledigt så har nästan fått samma dygnsrytm som 2 åringen. Kanske ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ptah:

Krya på dig, snart dags för mig att påbörja behandling också.

Hoppas du har en botbar variant, lycka till.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk

Inte en regndroppe på Öland hitintills, den tropiska hettan som lamslagit sydöstra Sverige i en vecka har tagit en paus, hyfsat lugnt från busliv, rattfyllor, våldtäkter och misshandel. Med lite alkohol i kroppen verkar det som om åtminstone Öland och dess besökare är förskonade från Covid-19 och de allra flesta lever som om hela ön vore virusfri.

Så allt är som vanligt. Ha en trevlig midsommar på er ALLA!

Visa signatur
Permalänk
DingDongerMcDongface

Det blev en lugn kväll hemma hos min mor och hennes sambo med lite middag och väldigt god jordgubbstårta Hyfsat tidig hemgång och en bra bok + kall hemgjord flädersaft avslutade kvällen! Flädersaft kan f.ö vara det absolut bästa med sommaren, hands down den bästa saftsorten.

Permalänk
Medlem

Jag spenderade dagen på rättspsyk medan sambon skickade bilder på god mat och dryck. Första gången jag jobbar en midsommar på länge, så det var väl dags 🙂 Hoppas på att få inmundiga senapssill och färskpotatis nästa år iaf! Och vin.

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Inaktiv

Jobb och sen ut till sambons mammas lantställe och sen jobb även idag och imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Låter trevligt Observera att Danmark kommer att ändra inreserestriktionerna imorgon. https://coronasmitte.dk/nyt-fra-myndighederne/pressemoeder/gr...

Jag är dansk medborgare så jag hoppar över allt det där.

Tyvärr blev det avbokat. Brodern fick sin jacka stulen med både plånbok och nycklar.
Eftersom det låg ID i plånboken kan man snabbt se var nycklarna passar i låset liksom, så han får stanna inomhus tills låssmeden kommer och byter låset.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

Tillbringade det på en camping med flickvännen och hennes familj samt några vänner till familjen.
Blev lite chill och gång när jag dök upp, lite bad i sjön innan det blev matdags.

Jag är inte mycket för högtider men det blev en lugn och mysig matstund som följdes av en femkamp där jag totalförstörde en hink på en av grenarna…

Flickvännens mamma gjorde janssons till maten och det var den absolut godaste janssons jag någonsin käkat!
Dagen efter drog jag hem på kvällen och idag har jag flyttat hela eftermiddagen.
Fullt ös medvetslös!

Visa signatur

Halo kompis!