Permalänk
Medlem

Söker Oled-Tv till Ps5

Hej jag skriver denna tråd då jag inte är insatt i tv-apparater och hur man ska tänka. Jag vill köpa en ny TV och söker då en OLED 65tum. Jag ska använda den till serier men mestadels spela spel via PS5 (när jag väl får tag på den) så som Assassins creed.

Jag har tittat på:
Philips 2020 65" OLED+ 65OLED935

Jag kan tänka mig lägga runt 25000kr max. Hoppas de finns någon mer insatt som kan hjälpa mig hitta rätt tv för mig.

Permalänk
Medlem

65 tums oled för 15,8k

Fjolårets flaggskepp från LG går att få för ett bra pris Fördelen med denna är att den stödjer 4K 120 fps VRR via hdmi 2.1 så du kan få ut alla funktioner ur ditt PS5

Permalänk
Medlem

Jag röstar på LG OLED CX 65": https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/63-69tum/lg-oled65cx...

Finns en nyare C1 modell också men den spräcker budgeten och skillnaden är inte värd 10k: https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/tv/63-69tum/lg-oled65c1...

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Förlåt för de sena svaret. Jag var intresserad av ambilight + att de ingick högtalare i den tv jag länka men är de någon bildkvalitet skillnad på den jag länka och dom ni rekommenderar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kisama:

Förlåt för de sena svaret. Jag var intresserad av ambilight + att de ingick högtalare i den tv jag länka men är de någon bildkvalitet skillnad på den jag länka och dom ni rekommenderar?

Philipsen stödjer tydligen inte alla nya HDMI funktioner som VRR (Variable Refresh Rate). PS5 stödjer det inte än men ska tydligen göra det i framtiden vilket kan göra en stor skillnad. Sen verkar den även ha lite högre latency än t.ex. LG'n vilket kan vara störande när man spelar. Helt enkelt inte den bästa TVn för spel kan man säga.

Sen Ambilight får man tycka vad man vill om. Jag tycker det sabbar lite poängen med OLED för det fina med OLED är ju att det är så svart så man ser inte kanten runt... men om man har ljus runt den lär man ju göra det.

Så billig som LG CX är nuförtiden så kan du säkert hitta en bra ljudlösning att kombinera med den och ändå blir det billigare och bättre än det där Philips paketet.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem

Vill du ha ambilight men ändå fullt stöd för de nya konsolerna är det Philips 2021 serie du måste titta på. Tyvärr spräcker den enklaste modellen din budget något.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5729562

Dessa modellerna släpptes dock precis så lär sjunka något i pris de närmsta månaderna, men med det sagt. Det är svårt att slå LG's CX just nu, med tanke på vad den kostar, så länge den finns kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kisama:

Hej jag skriver denna tråd då jag inte är insatt i tv-apparater och hur man ska tänka. Jag vill köpa en ny TV och söker då en OLED 65tum. Jag ska använda den till serier men mestadels spela spel via PS5 (när jag väl får tag på den) så som Assassins creed.

Jag har tittat på:
Philips 2020 65" OLED+ 65OLED935

Jag kan tänka mig lägga runt 25000kr max. Hoppas de finns någon mer insatt som kan hjälpa mig hitta rätt tv för mig.

Jag var i samma sits som dig för några veckor sen, enda skillnaden är att jag inte har senaste generationens konsol (Nintendo Switch) och sökte en 55" TV.

Är det viktigt att ha full kompatibilitet med PS5:an så håller jag med de andra inläggen, vänta på en bättre Philips-TV om du vill ha Ambilight eller köp LG:s CX nu.

Kan du tänka dig att kompromissa bort 4k@120Hz och VRR för inbyggd soundbar och Ambilight så säger jag köp Philips 935-serie. Det är en fantastisk TV, input lag:et är lågt nog för att funka i spel även om LGs CX är snäppet vassare på den punkten. Jag är inte missnöjd med min 55OLED935, ljudet är långt mycket bättre än inbyggda högtalare och OLED-panelen är mycket trevlig att titta på.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

@Clarence_s
@lambdan
@cruphi
@klirre

Tack för alla svar De verkar som CX ändå är en favorit. Då behöver jag ljudsystem som kan ge mig bästa upplevelse när jag spelar eller tittar på serier/filmer osv. har ni några rekommendationer?