Sverige går bet om Dota 2-mästerskapet

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Kände att jag vill utveckla lite. Det jag tror stör svenska medborgare med att kalla svenska styret för värdelöst är att det är fyllt av hyckleri. Svenska politiska ledare slår sig alldeles för mycket över bröstet och kallar Sverige som ledande inom en herrans massa grejer - miljöpolitik, värderingar, jämställdhet, IT, ingen byrokrati osv. När det faktiskt inte stämmer. Därav blir man syr.

Dold text

Jag pratade inte specifikt om klagomål på styret utan klagomål på landet i allmänhet. Medan jag kan hålla med om att politiker såklart slår sig för bröstet när de pratar om saker de själva gjort så gör människorna jag pratar om tvärtom, dvs uttrycker saker som mycket värre än de är för att få klaga lite. Till skillnad från politikerna är dessa klagoandar till synes ytterst sällan konstruktiva och bidrar med något själva utan det är bara överdrivet klagande för klagandets skull. När man ser att Sverige, trots våra problem, fortfarande rankas mycket högt som land att leva i och flera specifika områden så framstår också det överdrivna klagandet som extrem bortskämdhet. Som när den rika ungen gråter för att den inte fick ytterligare en leksak.

Med detta innebär det inte att jag är emot kritik. Tvärtom är det mycket viktigt och det är bara det övergripande, överdrivna gnället jag har problem med. Från folk som till synes saknar kapacitet för nyans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Så jävla idiotiskt.

Vad exakt i hela friden hade Sverige att vinna med att inte hålla finalen i en av världens absolut största digitala tävling där t.ex. prispotten är 350 mille?

Hade det över huvud taget funnits ett huvud med förstånd hade de inte, i alla fall enligt mig, skita i att se till att detta evenemang hade kunnat ordnas på ett korrekt sätt.

Gud vad less man blir. Jag hade ingen egen biljett men det är ju så himla tappat att inte möjliggöra detta. De har ju bränt sina broar på avsevärt många år med inte bara Valve utan även andra sporter som hade övervägt Stockholm Sverige.

Tror det är dags för gamers att aktivera sig politiskt, dvs gå med i ett parti och lyfta frågan i ex riksdag. Detta är en folkrörelse där otroligt många människor deltar. Att låta människor som ej förstår framtiden styra vårat land är helt enkelt inte godtagbart. Dessutom omsätter detta stora pengar som samhället går miste om. Världsfrånvända och direkt skadliga beslut som påverkar synen på vårat land utåt sätt av miljontals människor. Att sitta här och beklaga sig löser inget mer än att vi får lufta våran frustration. Jag tror på oss som kraft med möjlighet att påverka politik och samhälle. Tilsammans är vi starka. Lyft spaden och svettas för det vi tror på är den enda vägen ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Valves beslut var ju att hålla det i Sverige, hur tänkte du nu?

"På Twitter skriver E-sportförbundet att turneringen inte blir av i Stockholm, trots att det enligt dem finns en möjlig lösning. Det återstår att se var evenemanget hittar plats i augusti, när slutspelet drar igång."

Kanske jag är för optimistik jo x_x Må hända att de hittar en plats...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Navicula:

"På Twitter skriver E-sportförbundet att turneringen inte blir av i Stockholm, trots att det enligt dem finns en möjlig lösning. Det återstår att se var evenemanget hittar plats i augusti, när slutspelet drar igång."

Kanske jag är för optimistik jo x_x Må hända att de hittar en plats...

Vet inte vad du menar.
Valve valde Stockholm, Stockholm valde annat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Athletics är vad vi i Sverige kallar Friidrott.

Ja, men Athletics är även sport generellt. På samma sätt som athlete inte bara betyder friidrottare.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av REWplayFF:

Schack är ett brädspel och ingen sport. I Norge blev schack en sport över en natt då dom fick en världsmästare.
Jag har spelat tv- och dataspel till och från sedan 80-talet. Vad hände den natten då tv- och dataspel blev en sport? Det låter som en norgehistoria i mina öron...En spade är en spade och inte en grävmaskin.

Kan du tävla i det och det är utmattande, då är det en sport. Är inte mycket svårare än så. Däremot kan (och bör) man särskilja e-sport, schack eller vem som kan hålla flest tal i huvudet från IDROTT, som är direkt fysiskt krävande aktiviteter där man tävlar i sportgrenar om fysik.

EDIT
För att förtydliga varför även datorspel anses som ren sport:
"The International Olympic Committee considers chess to be a sport. Chess requires physical exertion as mental exertion manifests itself physically. ... Chess is competitive as the participating players feel the drive to win. Chess requires skill as a deep and serious chess training is necessary to become good at chess."

Precis som schack kräver datorspel mer ofta än sällan mycket träning, är psykiskt och fysiskt påfrestande samt kräver djup kunskap och erfarenhet. Med andra ord: e-sport är sport per definition av olympiska kommitén.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Kan du tävla i det och det är utmattande, då är det en sport. Är inte mycket svårare än så. Däremot kan (och bör) man särskilja e-sport, schack eller vem som kan hålla flest tal i huvudet från IDROTT, som är direkt fysiskt krävande aktiviteter där man tävlar i sportgrenar om fysik.

EDIT
För att förtydliga varför även datorspel anses som ren sport:
"The International Olympic Committee considers chess to be a sport. Chess requires physical exertion as mental exertion manifests itself physically. ... Chess is competitive as the participating players feel the drive to win. Chess requires skill as a deep and serious chess training is necessary to become good at chess."

Precis som schack kräver datorspel mer ofta än sällan mycket träning, är psykiskt och fysiskt påfrestande samt kräver djup kunskap och erfarenhet. Med andra ord: e-sport är sport per definition av olympiska kommitén.

Håller inte med.

Är då Melodifestivalen och Eurovision en sport? Krävs mycket träning och fysiskt krävande när dom ska dansa och studsa omkring på scenen?
Årets kock? Sport det också?

Nej, allt som man kan tävla i och är något fysiskt krävande behöver inte vara en sport. Ingen kan övertyga mig om att Melodifestivalen/Eurovision är en sport tex. Matlagning kommer aldrig heller ses som en sport i mina ögon.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av REWplayFF:

Håller inte med.

Är då Melodifestivalen och Eurovision en sport? Krävs mycket träning och fysiskt krävande när dom ska dansa och studsa omkring på scenen?
Årets kock? Sport det också?

Nej, allt som man kan tävla i och är något fysiskt krävande behöver inte vara en sport. Ingen kan övertyga mig om att Melodifestivalen/Eurovision är en sport tex. Matlagning kommer aldrig heller ses som en sport i mina ögon.

Och det är helt okej för dig att tycka fel. Vi andra väljer att följa de definitioner som finns

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Och det är helt okej för dig att tycka fel. Vi andra väljer att följa de definitioner som finns

Jag köper er definition av sport. Men när jag ifrågasätter den och kommer med konkreta exempel hukar folk. Det är väl ett tecken på att jag kanske har rätt?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av REWplayFF:

Håller inte med.

Är då Melodifestivalen och Eurovision en sport? Krävs mycket träning och fysiskt krävande när dom ska dansa och studsa omkring på scenen?
Årets kock? Sport det också?

Nej, allt som man kan tävla i och är något fysiskt krävande behöver inte vara en sport. Ingen kan övertyga mig om att Melodifestivalen/Eurovision är en sport tex. Matlagning kommer aldrig heller ses som en sport i mina ögon.

Spelar inte så stor vad du personligen anser, egentligen. I alla fall när det finns 'officiella organ' som sätter reglerna och hur saker ska definieras Med det sagt är du självfallet fri till din egna åsikt, men rent 'objektivt' är det inte mycket debatt i frågan.

Att jämföra e-sport/idrott med en matlagningstävling känns även långsökt, "mästerkockarna"/"årets kock" som tävling är inte mentalt slitande som schack eller en match i DotA på samma vis någonstans faktiskt. Det faller då helt enkelt utanför Olympiska kommitténs riktlinjer.

Vad avser melodifestivalen/eurovision, då är det en tävling i sång. Men man skulle även helt klart kunna säga att de som dansar även deltar i en sport, då danstävlingar faller inom riktlinjerna för mer 'traditionell idrott' när kommer ner till kritan om fysisk aktivitet och bemästrade tekniker.

Sedan kan man diskutera huruvida en definition bör se ut och tilliten till organisationerna i fråga. Men med de definitioner som existerar idag, då är allt att döma e-sport även sport (och igen, sport är inte detsamma som idrott)

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av REWplayFF:

Jag köper er definition av sport. Men när jag ifrågasätter den och kommer med konkreta exempel hukar folk. Det är väl ett tecken på att jag kanske har rätt?

Nej, det tycker jag inte

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Spelar inte så stor vad du personligen anser, egentligen. I alla fall när det finns 'officiella organ' som sätter reglerna och hur saker ska definieras Med det sagt är du självfallet fri till din egna åsikt, men rent 'objektivt' är det inte mycket debatt i frågan.

Att jämföra e-sport/idrott med en matlagningstävling känns även långsökt, "mästerkockarna"/"årets kock" som tävling är inte mentalt slitande som schack eller en match i DotA på samma vis någonstans faktiskt. Det faller då helt enkelt utanför Olympiska kommitténs riktlinjer.

Vad avser melodifestivalen/eurovision, då är det en tävling i sång. Men man skulle även helt klart kunna säga att de som dansar även deltar i en sport, då danstävlingar faller inom riktlinjerna för mer 'traditionell idrott' när kommer ner till kritan om fysisk aktivitet och bemästrade tekniker.

Sedan kan man diskutera huruvida en definition bör se ut och tilliten till organisationerna i fråga. Men med de definitioner som existerar idag, då är allt att döma e-sport även sport (och igen, sport är inte detsamma som idrott)

Tack. Lite mer utförligt.

Har sett några årets kock-tävlingar. Att det inte är påfrestande för pallet håller jag inte alls med om. Så många moment och allt ska tajmas till perfektion för att du ska lyckas. Stresspåslaget är också enormt.

Sen har jag ingen aning om just DOTA, aldrig spelat. Möjligt att jag sett några klipp på tuben. Det är väl drakar, troll och skit som kastar eldbollar och skjuter blixtrar på varann om jag inte missminner mig?

Permalänk
Medlem

Egentligen är väl melodifestivalen en tävling i låtskrivande, det som händer på scenen är bara för att låten ska ses i bästa dager. Dock ger jag mig fan på att det skulle ha delats ut visum till höger och vänster om det hade behövts för att få ha eurovision i globen.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nr42:

Egentligen är väl melodifestivalen en tävling i låtskrivande, det som händer på scenen är bara för att låten ska ses i bästa dager. Dock ger jag mig fan på att det skulle ha delats ut visum till höger och vänster om det hade behövts för att få ha eurovision i globen.

Ja, då hade det blivit fart på regeringen minsann. Kulturvärdet!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om man skulle kalla det som inte är kultur och inte är sport (dvs. e-sport, brädspel, paintball, cosplay, rollspel och liknande ) något vad skulle man kalla det då? Alternativ kultur eller annat som börjar med alternativ godkännes icke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Om man skulle kalla det som inte är kultur och inte är sport (dvs. e-sport, brädspel, paintball, cosplay, rollspel och liknande ) något vad skulle man kalla det då? Alternativ kultur eller annat som börjar med alternativ godkännes icke.

Lek & spel?

När barn leker tjuv och polis är det en lek, när vuxna gör desamma kallas det kultur.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det är tydligen väldigt viktigt för vissa att det inte ska kallas sport eller kultur

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Lek & spel?

När barn leker tjuv och polis är det en lek, när vuxna gör desamma kallas det kultur.

När vuxna spelar brädspel är det lek, spel eller kultur?
När vuxna kör paint ball är det lek, spel eller kultur?
Speed ball?
Cosplay?
Rollspel?
Lajv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

När vuxna spelar brädspel är det lek, spel eller kultur?
När vuxna kör paint ball är det lek, spel eller kultur?
Speed ball?
Cosplay?
Rollspel?
Lajv?

Brädspel - Spel
Paintball - Lek
Cosplay - Lek
Rollspel - Lek
Lajv - Lek
Speed ball vet jag inte vad det är.

Peter Dalle gav ju alla kulturknuttar på nosen när han bestämt menade att det inte går att diskutera teater på ett intellektuellt sätt. Han menade mer eller mindre att det är vuxna människor som leker dagislekar. Jag är beredd att hålla med.

Jag skulle kalla kultur för kommersiell lekstuga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Brädspel - Spel
Paintball - Lek
Cosplay - Lek
Rollspel - Lek
Lajv - Lek
Speed ball vet jag inte vad det är.

Peter Dalle gav ju alla kulturknuttar på nosen när han bestämt menade att det inte går att diskutera teater på ett intellektuellt sätt. Han menade mer eller mindre att det är vuxna människor som leker dagislekar. Jag är beredd att hålla med.

Jag skulle kalla kultur för kommersiell lekstuga.

Men du sa ju nyss att när vuxna leker är det kultur, hur ska du ha det?

Speedball är som paintball men mer tävlingsinriktat med förbestämda banor och mellan två lag.

Det jag egentligen vill säga är att det finns ett värde i saker som inte är sport eller kultur, dock är det bara dessa som ses som viktiga för samhället.

Permalänk
Medlem

En hel del i tråden drar upp prispotten på 350 miljoner? Vad spelar den för roll? Är en tävling viktigare ju högre prispotten är?

För de pengarna kommer ju stanna hos vinnarna, det är ju inte så att de i sin segeryra kommer att springa runt i Stockholm och bränna miljoner...

Alltså är det intressanta hur mycket pengar som kommer att spenderas lokalt, av publik, av arrangemanget, osv. Och det kommer att vara en droppe i havet.
Ok, titta på investerade pengar mot vad man får tillbaka så ser det ju bättre ut, gissar att det är förhållandesvis billigt att arrangera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Men du sa ju nyss att när vuxna leker är det kultur, hur ska du ha det?

Speedball är som paintball men mer tävlingsinriktat med förbestämda banor och mellan två lag.

Det jag egentligen vill säga är att det finns ett värde i saker som inte är sport eller kultur, dock är det bara dessa som ses som viktiga för samhället.

Det blir ju kultur så fort vuxna gör samma saker som dagisbarn gör. Dagisbarn ritar, kluddar och gör figurer. Gör vuxna samma sak blir det helt plötsligt konst (kultur). Likaså när vuxna leker polis, cowboy, direktör eller blåser i nån jävla flöjt.

Sen är konst och kultur så jävla diffust och luddigt att egentligen är alla konstnärer och allt är kultur eller så finns inte kultur i huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

En hel del i tråden drar upp prispotten på 350 miljoner? Vad spelar den för roll? Är en tävling viktigare ju högre prispotten är?

För de pengarna kommer ju stanna hos vinnarna, det är ju inte så att de i sin segeryra kommer att springa runt i Stockholm och bränna miljoner...

Alltså är det intressanta hur mycket pengar som kommer att spenderas lokalt, av publik, av arrangemanget, osv. Och det kommer att vara en droppe i havet.
Ok, titta på investerade pengar mot vad man får tillbaka så ser det ju bättre ut, gissar att det är förhållandesvis billigt att arrangera.

Angående prispotten:

1. Det visar på prestige och visar t.ex. att pengarna i den branschen är mycket mer än vad ett lag vinner i finalen av Bandy, Orientering, Fotboll, etc... Spelarna som vinner och splittar på 5-6 pers får fortfarande mer än någon som t.ex. vinner på British Open i golf...

2. I och med "prestigen" så visar man också att det troligtvis kommer finnas andra som vill komma och se tävlingen och därmed dra in pengar i statskassan. Dvs. implicit så menar man på att ingen skulle hålla en tävling med sådana summor om ingen är sugen på att se eller delta i jippot. För Sverige kostar det inte mycket, då det är Valve som tar riskerna, vilket till skillnad mot t.ex. Hockey-VM där Sverige och hockeyförbundet får stå för eventuella misslyckanden.

3. Det är ingen vad jag sett som menar på att "Sverige/Stockholm" går miste om de 350 miljoner kronorna, som att det skulle spenderas här i Sverige.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Det blir ju kultur så fort vuxna gör samma saker som dagisbarn gör. Dagisbarn ritar, kluddar och gör figurer. Gör vuxna samma sak blir det helt plötsligt konst (kultur). Likaså när vuxna leker polis, cowboy, direktör eller blåser i nån jävla flöjt.

Sen är konst och kultur så jävla diffust och luddigt att egentligen är alla konstnärer och allt är kultur eller så finns inte kultur i huvud taget.

Nu var det ju inte riktigt det här min fråga handlade om.

Jag undrar alltså vad samlingsnamnet för t.ex.:

Paintball
Lajv
Rollspel
Cosplay
Speedball
Brädspel
och liknande

skulle kunna vara. Att det inte är kultur det vet vi redan, då det är något som de där uppe har bestämt, och sport/idrott är det ju inte heller. Så vad skulle det då kunna vara?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nr42:

Nu var det ju inte riktigt det här min fråga handlade om.

Jag undrar alltså vad samlingsnamnet för t.ex.:

Paintball
Lajv
Rollspel
Cosplay
Speedball
Brädspel
och liknande

skulle kunna vara. Att det inte är kultur det vet vi redan, då det är något som de där uppe har bestämt, och sport/idrott är det ju inte heller. Så vad skulle det då kunna vara?

Varför skulle de ha ett samlingsnamn?
Paintball är sport, cosplay kultur, brädspel är brädspel, rollspel och lajv är väl hobbies?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Nu var det ju inte riktigt det här min fråga handlade om.

Jag undrar alltså vad samlingsnamnet för t.ex.:

Paintball
Lajv
Rollspel
Cosplay
Speedball
Brädspel
och liknande

skulle kunna vara. Att det inte är kultur det vet vi redan, då det är något som de där uppe har bestämt, och sport/idrott är det ju inte heller. Så vad skulle det då kunna vara?

Finns ett väldigt bra ord för sånt som inte accepteras bland kulturknuttar - fulkultur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför skulle de ha ett samlingsnamn?
Paintball är sport, cosplay kultur, brädspel är brädspel, rollspel och lajv är väl hobbies?

Paintball är tydligen inte en sport om jag har förstått det hela rätt.
Cosplay räknas tydligen inte som kultur.
Brädspel är så mycket mer än bara spelet på bordet.
Rollspel samma som brädspel, och varför skulle rollspel vara en hobby och inte brädspel.
Lajv ja det får ju inte vara kultur så visst hobby, men vad är då en hobby och varför är fotboll inte "bara" en hobby.

Under de andra samlingsnamnen har man ju fruktansvärt skilda saker för mig har hockey och rally lika mycket att göra med varandra som paintball och brädspel. Anledningen till att jag är ute efter ett samlingsnamn är mest för om folk har något att förena sig bakom så får man större möjligheter att förhandla, t.ex. att få visum till folk som utövar något av dessa på elitnivå.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Nr42:

Paintball är tydligen inte en sport om jag har förstått det hela rätt.
Cosplay räknas tydligen inte som kultur.

Där håller jag verkligen inte med.

Skrivet av Nr42:

Brädspel är så mycket mer än bara spelet på bordet.
Rollspel samma som brädspel, och varför skulle rollspel vara en hobby och inte brädspel.
Lajv ja det får ju inte vara kultur så visst hobby, men vad är då en hobby och varför är fotboll inte "bara" en hobby.

Under de andra samlingsnamnen har man ju fruktansvärt skilda saker för mig har hockey och rally lika mycket att göra med varandra som paintball och brädspel. Anledningen till att jag är ute efter ett samlingsnamn är mest för om folk har något att förena sig bakom så får man större möjligheter att förhandla, t.ex. att få visum till folk som utövar något av dessa på elitnivå.

Det blir bevisligen bara svårare om man ska försöka samla allt under samma namn

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr42:

Nu var det ju inte riktigt det här min fråga handlade om.

Jag undrar alltså vad samlingsnamnet för t.ex.:

Paintball
Lajv
Rollspel
Cosplay
Speedball
Brädspel
och liknande

skulle kunna vara. Att det inte är kultur det vet vi redan, då det är något som de där uppe har bestämt, och sport/idrott är det ju inte heller. Så vad skulle det då kunna vara?

Vad vore syftet att samla allt undet ett namn?

Det som stör, är att vissa tävlingar särbehandlas positivt av olika hittepå regler medan andra inte gör det.

Samt att vissa som gillar dessa "äldre" underhållningar letar olika positiva etiketter att klistra på "sin" underhållning för att särskilja den från andra lägre stående nyare tävlingar.

Men alla former av tävling på hög nivå kräver förberedelse, träning och koncentration. Det borde vara det centrala. Inte om man sparkar boll, lagar mat eller pangar hs.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ajdå. Hade varit häftigt o ha det här.

Skrivet av Alling:

Detta är alltså Globen; tänker att alla kanske inte vet det.

När bytte dem namn?? Ingen som berättade det för mig :/

Skrivet av REWplayFF:

Stillasittande aktivitet vid ett bord är ingen sport. Närmast man kan komma är brädspel. E-sport är ingen sport, mer ett elektroniskt brädspel. Där ligger jag i den debatten.

Sen att arrangemanget inte kan hållas i Stockholm är ju bedrövligt. Det är så mycket som är så inkonsekvent med rådande pandemi att man fan inte blir klok.

Ja e en av få som håller me dig.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]