Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xinpei:

Nej det gör du inte. Du sitter och direkt påstår att akademiker skall skall misstros enbart för att de får lön indirekt av staten. Vilket även det är en extrem simplifiering.

Och nej. Jag förkastar inte möjligheten till att de var något annat än självmord utan jag vill se bevis för något annat innan jag börjar sprida teorier runt mig.

Som sagt. Occams rakkniv/blad.

Om du ser bevis för något annat, sprider du inte därefter bevis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Och nej. Jag förkastar inte möjligheten till att de var något annat än självmord utan jag vill se bevis för något annat innan jag börjar sprida teorier runt mig.

Bevis... i SVT?

Skrivet av Xinpei:

Som sagt. Occams rakkniv/blad.

Låt mig höra din ananlys av Epstein som hängde sig med dasspapper i en vadderad cell samtidigt som övervakningskamerorna tillfälligt slutade fungera?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Låt mig höra din ananlys av Epstein som hängde sig med dasspapper i en vadderad cell samtidigt som övervakningskamerorna tillfälligt slutade fungera?

Vadå dasspapper?

Citat:

Epstein was found with a bed sheet wrapped around his neck. It had been tied to the top of a bunk bed in his jail cell, and he was found kneeling, leaning forward, creating a lethal noose.

https://web.archive.org/web/20200609220405/https://nypost.com...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sveklockarn:

Jag vänder mig främst emot emot vänstermänniskors beskrivning av staten som en omnipotent och uteslutande god entitet, vilket är en av de bästa anledningarna till att tänka två gånger innan man accepterar sanningar som levereras via gammelmedier och kulturelit, i vilket fall.

Hah. Det räcker ju med att läsa opinionssiffror i vilket land som helst för att motbevisa. Eller om man bara fokuserar sig på S i Sverige, så anser 7 av 10 S-röstare att partiert har flyttat ut sig för lång högerut enligt en opinionsundersökning 2019.

Och kollar man senaste debatten om marknadsohyror så är det typ ingen av partiernas röstare som vill ha det, ändå så har vi varit mycket nära att implementera det, det är för att överklassen får allt mer makt i o m att landet avdemokratiseras och makten flyttar in i det privata, dvs de som har pengar kommer få mer makt. Den sanna gyllene regeln. Follow the money är rätt bra sätt att förstå vad som sker och varför.

Ta t.ex. 9/11 och kriget i Irak som följd (ena händelsen hjälpte sälja den andra..) Vad vill man komma åt i Irak? Oljan.
Kan det bevisas på något sätt. Japp, vad sade Cheney om Iraks olja som CEO för Halliburton? Vad sysslade han med innan 9/11?
Han kartlaggde oljefyndigheter i sin "energy task force":
https://www.judicialwatch.org/maps-and-charts-of-iraqi-oil-fi...

Den sanna gyllene regeln är också en stor anledning till att "vänstern" i USA alltför ofta stannar hemma, de tror inte att makten jobbar för dem, men desto mer man stannar hemma desto enklare så motarbetas det vanliga folkets intressen.

Sen kanske vissa invänder att hade det gjort skillnad att rösta så hade de gjort det illegalt. Behövs ej, alltför många stannar hemma och just nu så pågår massangrepp på demokratin i USA där man aktivt jobbar för att motverka att en del av population röstar överhuvudtaget. Trump försöker fortfarande ändra valresultatet!
Och i Sverige så finns det en risk att högerpopulismen ger samma sorts "utveckling" eftersom alltför många ser upp till Trump, Ungern och Polen... vem kommer bli nöjd?

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Vadå dasspapper?

Papperslakan.

Används även här i vissa sammanhang inom psykiatrin just för att det inte ska gå att hänga sig med lakanen, men han kanske hade fått finare textillakan p.g.a. att han var VIP-gäst?

Jag tror du kan ha missat någon detalj om du tror att folk ifrågasätter att han dog av hängning.

Permalänk
Medlem

När vi ändå håller på... 9/11 var ett insiderjobb och månlandningen blott en Hollywoodproduktion... right?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levandebild:

månlandningen blott en Hollywoodproduktion

Ja, det var bara att Kubrick var en sån perfektionist att han krävde att de skulle filma på plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasabi:

Jag tycker det är tråkigt att vi attackerar varandra på grund av olika åsikt etc.
Han kommer inte över som en ärlig person som vill rädda världen med IT utan snarare en person som skapar tumult och kaos runt omkring sig utan att egentligen åstadkomma något av bestående värde...

Citerar mig själv, denna tråd är ju ett exempel!! Det har spårat ut helt bara att snacka om mannen enuf said

Jesus, RIP.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sveklockarn:

Papperslakan.
Används även här i vissa sammanhang inom psykiatrin just för att det inte ska gå att hänga sig med lakanen, men han kanske hade fått finare textillakan p.g.a. att han var VIP-gäst?

Sannolikt ja, med tanke på det som stod i artikeln jag länkade.

Poängen här var inte riktigt om han begick självmord eller inte, utan att du fick det låta som om det vore fysiskt omöjligt att han kunde ha hängt sig, vilket förstås inte är sant.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Snälla, de flög in från USA, satt dealen att utlämnda honom, slängde in en liten snara och sa " Mr. Macafee, do as you like, tomorrow you're flying home... *Wink Wink"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jag tror du kan ha missat någon detalj om du tror att folk ifrågasätter att han dog av hängning.
https://i.imgur.com/4MaLjcH.jpg

Hur fan kan man missa chansen att sätta snöret runt halsen istället för ett vanligt hål?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Rätt intressant, snacka kunde han.
Det han nämner om det politiska systemet i USA är nog mer eller mindre applicerbart på vårt också...

Den första snubben kunde nästan ha varit mig... "My kind of guy".

Visa signatur