Samsung lanserar fåtöljpaket med surfplatta för soffsällskap

Permalänk
Melding Plague

Samsung lanserar fåtöljpaket med surfplatta för soffsällskap

Om olika anledningar stoppar dig från att sitta i soffan med dina vänner kan Second Screen Game Chair bli räddaren i nöden.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Intressant tanke!
Dröjer väl inte länge tills vi ser något hemmasnickrande här i någons galleri

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Intressant tanke!
Dröjer väl inte länge tills vi ser något hemmasnickrande här i någons galleri

japp tro det inte kommer bli så länge utan kommer något likande här på detta forum då hoppas någon kan göra något coolt

Permalänk
Medlem

Den känns bekant på något sätt?

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Som taget från filmen idiocracy, tror knappast att ökad skärmtid har nån positiv inverkan på folks intelligens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Som taget från filmen idiocracy, tror knappast att ökad skärmtid har nån positiv inverkan på folks intelligens.

Fattar du många forskningsavhandlingar jag kommer kunna läsa med den stolen.

Permalänk
Hedersmedlem

Man önskar att det här tillbehöret till plattan skulle vara utfällbart 😁

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

1a april skämt.``.men på riktigt

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Samsung Sverige

Det känns som att den skulle vara fin till Twitch-tittande också? Helskärm på tv:n och möjlighet att chatta på tablet:en.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det känns som att den skulle vara fin till Twitch-tittande också? Helskärm på tv:n och möjlighet att chatta på tablet:en.

Samsung kanske ska börja med att ha en twitch app på i sitt Tizen för det har inte funnits på typ 2 år sedan de tog bort den 3e parts twitch appen som fanns (Jag har inte kollat om det finns en ny det senaste halvåret så jag kan ha fel här)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Zippeer:

Samsung kanske ska börja med att ha en twitch app på i sitt Tizen för det har inte funnits på typ 2 år sedan de tog bort den 3e parts twitch appen som fanns (Jag har inte kollat om det finns en ny det senaste halvåret så jag kan ha fel här)

Jag ska framföra det önskemålet! Tv är inte egentligen inom mitt uppdrag här, men jag tar ändå vidare det och håll tummarna!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Fattar du många forskningsavhandlingar jag kommer kunna läsa med den stolen.

Ju mer bekvämt man sitter, desto närmare ligg-position, desto tröttare blir man och zzzzz...

Av egen erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det känns som att den skulle vara fin till Twitch-tittande också? Helskärm på tv:n och möjlighet att chatta på tablet:en.

Nu är jag måhända off-topic men jäklar vad olustig känsla jag får när en officiell företagsrepresentant kommenterar på det här viset - speciellt på mobilsajten där signaturer inte syns (m.a.o. syns inte "Betalt samarbete").

Det här är en mobilhållare som skruvas in i sidan av fåtöljen, varken mer eller mindre. En representant behöver inte komma med smyghajpande kommentarer och vill man titta på twitch samtidigt som man chattar kan man redan göra det idag genom att ha plattan i knät.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Dumbullen:

Nu är jag måhända off-topic men jäklar vad olustig känsla jag får när en officiell företagsrepresentant kommenterar på det här viset - speciellt på mobilsajten där signaturer inte syns (m.a.o. syns inte "Betalt samarbete").

Det här är en mobilhållare som skruvas in i sidan av fåtöljen, varken mer eller mindre. En representant behöver inte komma med smyghajpande kommentarer och vill man titta på twitch samtidigt som man chattar kan man redan göra det idag genom att ha plattan i knät.

Det var verkligen inte meningen att smyghajpa någon produkt, och jag har inte varit medveten varken om att den ska släppas eller att det ska komma en nyhet här på sajten. Jag är medlemmarnas länk till Samsung i Sverige och har inget inneboende intresse av att Samsung ska sälja tablet-hållare till fåtöljer. Jag finns här för att hjälpa till att hitta svar på frågor kring de Samsungprodukter jag har som område (mobiler, tablets och wearables) och ge medlemmarnas feedback tillbaka till Samsung.

Jag tyckte bara rent personligen att det skulle kunna vara ett användningsområde för en tablethållare, särskilt som jag sällan kollar bollsport själv. Att ha den i knäet är inte ett alternativ för mig under långtittningar.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Någon på Samsungs Idé avdelning köpte en massagefåtölj?

Dom har existerat i lång tid, ofta med Android skärm med många möjligheter.

Permalänk
Avstängd

Finns inte detta redan, finns väl stativ att köpa.

haha gg, var det första jag kom tänka på när jag såg bilden.

Klart en av dom bästa filmarna jag har sätt, hoppas på en Walle-e 2.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Intressant tanke!
Dröjer väl inte länge tills vi ser något hemmasnickrande här i någons galleri

Min första tanke ,förutom att jag tänkte är det första April igen för vet inte vilken gång i rad detta år att detta kunde varigt något som någon snickrade ihop i en av Sweclockers tävlingar.

Om en kvart har något lagt till en fläkt bakom surfplattan. Laddat upp det i tråden Helgsnack: Vilka knep har du för att hantera sommarvärmen? Och bett oss lyssna på fångad av en stormvind samtidigt som vi spelar flight simulator.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Om jag hade läst denna rubrik för 2 år sedan, innan Kina läkte ut COVID-19, hade jag trott att det var ett dåligt aprilskämt...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vad de kommer ta för kalaset men stolen de använder är en från MIO 2995:-
Vi har en sån hemma och den är bekväm men jag har en recliner modell som är ännu bättre fast den verkar inte finnas kvar i sortimentet.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumbullen:

Nu är jag måhända off-topic men jäklar vad olustig känsla jag får när en officiell företagsrepresentant kommenterar på det här viset - speciellt på mobilsajten där signaturer inte syns (m.a.o. syns inte "Betalt samarbete").

Det här är en mobilhållare som skruvas in i sidan av fåtöljen, varken mer eller mindre. En representant behöver inte komma med smyghajpande kommentarer och vill man titta på twitch samtidigt som man chattar kan man redan göra det idag genom att ha plattan i knät.

Jag uppskattar att du värnar om integriteten här på forumet, men ser personligen inte något problem över vad som skrevs och hur det skrevs. Hans handle är @Samsung och titel är "Samsung Sverige", varav båda syns på mobilsidan. Hade det varit idealt om Sweclockers på något vis kunde visa signatur även där? Japp, men problemet på små enheter är att det tar så mycket procentuellt skärmutrymme.

Allt han gjorde var att föreslå ett användningsområde som inte listades i orginalartikeln.

Rörande användningen i sig så är det bättre om man ska läsa chatten mer än skriva om den är i huvudhöjd än i knät. Att ha den i knät lär ge en gamnacke och är verkligen inte bekvämt att byta mellan att titta på den och TV'n. Nu är det ett område jag personligen inte bryr mig om och ser inget annat jag vill använda produkten för så den är inte relevant för mig. Men att denna typens produkt saknar värde för folk håller jag inte med om.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.