Permalänk
Medlem

Bäst skärm för PS5?

Någon som har en HDMi 2.1, 120hz+ 1080/4K skärm att rekommendera för att lira cod/apex och andra fps spel på? Har kollat lite och finns lite olika märken att välja på, men tar gärna lite info om där är någon som redan har en

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det finns ju inget på marknaden med HDMI 2.1 än, bara preorders, men jag kan ha missat någon.

Det enda du har är ju i princip LG oled 48 cx.

edit: finns i USA: Acer Nitro XV282K KVbmiipruzx (Vilket jävla produktnamn...)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det finns ju inget på marknaden med HDMI 2.1 än, bara preorders, men jag kan ha missat någon.

Det enda du har är ju i princip LG oled 48 cx.

edit: finns i USA: Acer Nitro XV282K KVbmiipruzx (Vilket jävla produktnamn...)

Tror gigabyte och samsung har skärmar med 2.1, men kanske har fel🤔 Något måste ju finnas

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Det finns ju inget på marknaden med HDMI 2.1 än, bara preorders, men jag kan ha missat någon.

Det enda du har är ju i princip LG oled 48 cx.

edit: finns i USA: Acer Nitro XV282K KVbmiipruzx (Vilket jävla produktnamn...)

Är inte LG bl.a C9 med 2.1 eller missförstår jag nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalaspuffarn:

Är inte LG bl.a C9 med 2.1 eller missförstår jag nu?

Jag har en CX 48” och den är grym! Hdmi 2.1 är där och allt annat man kan önska sig typ. Bra pris på dem nu också.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av kalaspuffarn:

Är inte LG bl.a C9 med 2.1 eller missförstår jag nu?

Jo jag tror det, men dom går inte att köpa längre

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

https://www.inet.se/produkt/2219714/gigabyte-28-m28u-ips-4k-1... där har du en. hur stor skärm ska du ha? budget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det finns ju inget på marknaden med HDMI 2.1 än, bara preorders, men jag kan ha missat någon.

Det enda du har är ju i princip LG oled 48 cx.

edit: finns i USA: Acer Nitro XV282K KVbmiipruzx (Vilket jävla produktnamn...)

Finns två Sony också, A9 och A85/87 tror jag det var. Står iaf på Sonys sida att dem har minst 1 2.1 hdmi port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

Ingen budget, 27tum, men vill ha 120hz antingen 1080 eller 4K, frågan är om konsolen kommer palla 4K i 120hz eller om man ska satsa på 1080p för FPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

frågan är om konsolen kommer palla 4K i 120hz

Ja den pallar det.

Permalänk
Avstängd

De bästa spelskärmarna just nu, om man klarar sig med 120 Hz i alla fall, är ju TV-apparater. De har mycket bättre HDR stöd än i princip alla datorskärmar exempelvis, och VRR funkar ju bra och så. Storleken kan förstås vara ett problem men det är ju inte hemskt att ha runt 50 tum på skrivbordet när man vant sig liksom.

Permalänk
Medlem

Prismässigt borde ju en LG CX 48" vara det givna valet men finns inte med på Inets hemsida, däremot har de två HDMI 2.1 sidor

Datorskärmar
TV

Visa signatur

Vinterdatorn 2016 (。◕‿◕。)
| Fractal Design Define S | Asus Z170 Pro Gaming > i5 6600K > Noctua U14S | RX480 4GB + RX570 4GB | EVO850 250 + 512 GB SSD'er | 2x8GB Corsair 3000MHz | Supernova G2 650W | AOC G2460PF 24" |

Permalänk

Hej nu är jag också på jakt efter en skärm/tv till ps5 ca 34 tum, finns det nåt som är vettigt?