Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Edit: https://mangaplus.shueisha.co.jp/ är laglig sida för att läsa manga gratis, utges direkt av utgivaren Shueisha i Japan som bland annat har Shonen Jump.

Jag hittade den här artikeln med flera alternativ till den som vill läsa om Manga. Shueisha.co.jp är med på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppes:

Jag hittade den här artikeln med flera alternativ till den som vill läsa om Manga. Shueisha.co.jp är med på den

Jo, flera av dem är dock inte legitima varför jag nämnde https://mangaplus.shueisha.co.jp/ för dem som vill stötta rätt kanaler. Teamet bakom Mangastream slutade då den faktiska utgivaren (Shueisha) av de flesta av serierna de översatte började med en legal sida. Japan har ju inte riktigt nått hela vägen när det gäller digitalisering utan manga köps fortfarande främst i fysisk form.

Skrivet av Rich:

Efter intern diskussion har vi kommit fram till att tillåta diskussioner även om serier olicensierade utanför Japan. Detta till en förutsättning att inga diskussioner sker om warez, fansubbar, fansubgrupper,

Permalänk
Medlem

Börjar ju närma sig ny säsong igen, men har ingen aning om vad som kan vara värt att titta på... Blir väl att kolla efter vad folk pratar om nån vecka in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kode:

Börjar ju närma sig ny säsong igen, men har ingen aning om vad som kan vara värt att titta på... Blir väl att kolla efter vad folk pratar om nån vecka in.

One punch man
Reincarnated as a slime

Där har du 2st som är värt enligt mig .

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

One punch man
Reincarnated as a slime

Där har du 2st som är värt enligt mig .

Inga av dem hör till sommarens säsong, dock. OPM har jag redan sett (tyvärr tappade säsong 2 också rejält i kvalitet), och isekais har jag fått min beskärda del av.

Permalänk
Medlem

Chainsaw Man verkar rätt hypad. Osäker när den kommer?

Permalänk
Medlem

Tror inte de sagt något datum än för Chainsaw Man, nej.

Samma sak med JJBA Stone Ocean för den delen, men med lite tur får man väl ett sådant på eventet nu på lördag...

Permalänk
Inaktiv

Inte så mycket för anime men har precis börjat på säsong 2 av One Punch Man (älskade första säsongen). Kommit av mig lite igen men är på avsnitt 328 av One Piece. Då jag spelar igenom Ace Attourney Trilogy på Switchen så kikar jag avsnitten efter att de spelats igenom i själva spelet.

Lite småsugen på att börja se igenom Rurouni Kenshin igen, har för mig jag gillade den när den var relativt ny. Men egentligen så bör man nog försöka prioritera nytt.

Sedan väntar jag halvt på avslutningen av Attack on Titan samt lite nya Boku no Hero Academia.

Permalänk
Medlem

Främst har det varit "Life Lessons with Uramichi Oniisan" som lyst starkast denna säsong, och därefter "Kageki Shojo!!" (som jag dock ligger några avsnitt efter på för tillfället). Har hört att "Sonny Boy" ska vara värd att se också, så blir väl att försöka ta den efterhand nån gång framöver. Nästa säsong ser, förstås, rätt tom ut på sevärda serier, men då blir det nog "Heike Story" (som alltså anpassar 1300-talseposet Heike Monogatari, som jag läst i Eiji Yoshikawas version, denna anime baseras tydligen på en nyare omtolkning) och "Komi Can't Communicate" (läser ju redan mangan, så).

Och framåt december blir det förstås Stone Ocean!!

Permalänk
Medlem

Hurra, det blir en tredje säsong av Mob Psycho 100.

https://twitter.com/mobpsycho_anime/status/145043178702124237...