Vill ha bra ljud för att se film på med mycket bas för 12k

Permalänk
Medlem

Vill ha bra ljud för att se film på med mycket bas för 12k

Som rubriken säger så vill jag ha högtalar system för 12k

Permalänk

Har du en förstärkare eller ska den ingå i 12k? Lösa högtalare eller ljudlimpa med sub?

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om donald frågade, sedan är ju allt en definitionsfråga, bra "bas" bara det kostar 12k i min mening så säga, kolla på ex https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/paket/hemmabiopaket/inde... Men bästa är ju att ta dig till en ljudbutik och lyssna på vad du tycker låter bra. menar du bara 2.1 system dessutom elller 5.1? Ett två 2.1 blir enklare att få bättre grejer till för 12k.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Samsung Sverige

I den prisklassen är det nästan frågan om inte ett begagnat stereosystem (alltså 2.0) ger mer kvalitet för slantarna. Det finns en stor begagnatmarknad och speciellt på hembiogrejer finns det många tusenlappar att spara på att köpa några år gamla grejer (om du inte behöver stöd för de allra senaste ljudformaten).

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Jag har inte en förstärkare