Elgiganten gamingdator i present - Alternativ?

Permalänk
Medlem

Elgiganten gamingdator i present - Alternativ?

Lenovo Legion T5 stationär dator gaming R7/16/1000/3060
13 990:-
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Funderar på att köpa denna i present. Den verkar inte ha bäst prestanda för pengarna, men får bra recensioner och den ser snygg ut, vilket tydligen inte är helt oviktigt.

Ge mig gärna ett alternativ. Eventuellt snyggt ihopplock på Inet, som senare lätt går å uppgradera grafikkort.

Permalänk
Medlem

Har du vägarna förbi östersund kanske du kan norpa Denna
Grafikkortet drar ju iväg priset lite:
https://www.inet.se/datorbygge/b1259345/datorbygge

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Tack! Det ser bra ut, aningen högt pris.
Jag är lite skeptisk mot Kolink pga känner inte till det, är det ett bra märke/bra produkt?

Jag såg den i Östersund, blir 160 mil tur och retur

Permalänk
Medlem

Men!! Nu tog plötsligt den datorn på Elgiganten slut.....faaaaan

Permalänk
Medlem

Går det få ned kostnaden på processorn och ändå få bra kräm?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Ja, kanske!

Hur är Medion och Acer?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av lövet:

Ja, kanske!

Hur är Medion och Acer?

Hade en Medion en gång i tiden, lät som bara den så jag gav bort den och byggde en tyst dator. Kanske har de bättrat sig ....

Permalänk
Medlem

Ok då går Medion bort.

Permalänk
Medlem

Går inte, man måste köpa i butik. I Östersund.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lövet:

Ok då går Medion bort.

Nu skriver han en gång i tiden. Kan ju lika gärna ha varit för 5-10 år sedan och var det just den modellen han hade? Tänker bara så att du inte dissar den lite väl fort nu.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Creutz:

Nu skriver han en gång i tiden. Kan ju lika gärna ha varit för 5-10 år sedan och var det just den modellen han hade? Tänker bara så att du inte dissar den lite väl fort nu.

Jag har inte hört något bra om Medion hittills så avvaktar med den.

Permalänk
Medlem

Jag kollade lite spelprestanda. Till min förvåning verkade grafikkortet spela mkt större roll än processor för tex FortNite. Webhallen sa tvärtom.

3060 Ti gav ca 30-50% bättre än 2060/3060. Medans nyare processorer som 5600 å 5800 bara gav 0-10% bättre spelprestanda.

Om jag förstår det rätt så ger speldatorer med 3060 Ti med klart bäst prestanda per krona just nu?

Permalänk
Medlem

Så denna borde ge bäst spelprestanda per krona just nu?
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Permalänk
Medlem