SweRunners - Tråden för oss löptokiga

Permalänk
Medlem

Ser att att ni pratar om skor, springer själv mest i ett par asics Kayano 16 kanske( minns inte numret direkt) och ett par Onrunning Cloud, skönare skor tror jag inte går att hitta. Ett tips är att kolla in on running, mig veterligen ganska okända.
Vintertid blir det ett par Salomon spikecross (dubbskor)

On running cloud:

Permalänk
Medlem

Fortsätter med mitt långsamma icke-ökande av fart. Frustrerande trist, men hoppas det blir bättre i längden totalt sett.

5x1km intervall med lite lite fart på onsdag (6min/km), så något att se fram emot.

Idag 6:40-tempo ungefär i 4 km (skulle hålla 6:56-7:33).
Jag kan för övrigt upplysa om att norrländska myggor klarar av att flyga i minst 9,1km/h.

Kör med grabben nu som behöver komma igång igen då han lagt av med fotbollen och numer idkar dataspelande dygnet runt. Båda har sämre kondis än vad vi tror.. Men skönt att kunna sporra varandra att komma ut i solen

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Fortsätter med mitt långsamma icke-ökande av fart. Frustrerande trist, men hoppas det blir bättre i längden totalt sett.

5x1km intervall med lite lite fart på onsdag (6min/km), så något att se fram emot.

Idag 6:40-tempo ungefär i 4 km (skulle hålla 6:56-7:33).
Jag kan för övrigt upplysa om att norrländska myggor klarar av att flyga i minst 9,1km/h.

Kör med grabben nu som behöver komma igång igen då han lagt av med fotbollen och numer idkar dataspelande dygnet runt. Båda har sämre kondis än vad vi tror.. Men skönt att kunna sporra varandra att komma ut i solen

Håller med. Trist. Frustrerande. Hålla lågt tempo alltså. Tänkte att imorse skulle jag hålla 6:45 eller närmare 7:00 tempo nånting hela rundan men efter 2km gick det bara inte. Slutade på 6:13 över 5,9 km. Inte för att jag är på något sätt snabb eller vältränad

Ändå tycker jag det är skönt att just jogga/lunka. Kanske ska byta från hårdrockens +180bpm lista till något trap-liknande hiphop som snittar runt 80 bpm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Sammanfattar:
Sprang återigen med grabben. Skönt att man fortfarande är vassast på löpa. Tanken var att ligga på 6:03-6:09/km i intervallen. Hamnade på 5:45 i intervallen på lättsprungen grusväg med viss symbolisk lutning här och där; och avslutade dessutom med några kortare intervaller på 3:40. Så farten finns där än. Bara inte knästyrkan och att jag är för tung. Så det som planerades att bli 5-6 km blev nästan en mil till slut: 9,8km inklusive joggingen mellan intervallen genomfördes på 67 minuter ca.

Skönt. Och så mycket lättare att löpa istället för att "jogga"/lufsa. Nu vill jag ut igen