Nästa Grand Theft Auto tidigast 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Spelare: INGEN crunch! Bättre villkor!
Speltillverkare: Spelet kommer ut om ytterligare fem år.
Spelare: CRUNCHA för I HELVETE!

.......

2025 är till konsoller.
2030 till Windows!

Bara att börja längta bort livet dårå

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Finns inte en chans att det kommer dröja så länge, Rockstar är ett företag och har helt enkelt inte råd med att chansa på att GTA V ska forsätta att vara en kassako i 4 år till.

Haha, den kommer mjölkas sålänge det går, defintiva döden för gta5 kommer när gta6 lanseras, detta vet dom om.

Alternativt slutar alla spela GTA Online nu, och då kan vi nog räkna med att det tar fart snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Haha, den kommer mjölkas sålänge det går, defintiva döden för gta5 kommer när gta6 lanseras, detta vet dom om.

Alternativt slutar alla spela GTA Online nu, och då kan vi nog räkna med att det tar fart snabbt.

Online delen kanske separeras från grundspelet, då flyter det in i varandra istället för att det finns en klar gräns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReToX:

Haha, den kommer mjölkas sålänge det går, defintiva döden för gta5 kommer när gta6 lanseras, detta vet dom om.

Alternativt slutar alla spela GTA Online nu, och då kan vi nog räkna med att det tar fart snabbt.

Ha ha, jo du har nog tyvärr rätt *slutar spela på en gång.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Avstängd

Perfekt med 2025, då hinner alla få sina nya grafikkort i 30-serien hoppas vi. Blir bra planering av uppgradering av datorn också utan panik.
Kan vi se PC-relese samtidigt som konsol denna gång då X-box och PC ändå är rätt lika.

Onlineläget kan de skita i då det är helt förstört med all dynga som där är.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Ursprungligen var det ju tal om att GTA VI skulle bli ett "litet" spel och att det skulle expanderas över tid. Tycker det är en bättre lösning att fördröja releasen än att släppa det i mindre bitar. Om några år kommer DirectStorage-kapabel hårdvara sannolikt att vara betydligt mer etablerad och då kan de äntligen göra en kopiös och detaljerad spelvärld. Även med modern hårdvara så märks det att GTA V är fyllt av olika knep för att ge en illusion av en stor sammanhängade värld.

Jag är övertygad om att det kommer bli ett grymt spel som är väl värt väntan.

Permalänk
Medlem

Gör inte mig något, har ändå inget tillförlit till det pissföretaget längre.
Det ända viktiga för mig är att outer worlds 2 blir bra sen är jag nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Håller med. Men jag spelar bara kampanjen nån gång vartannat år. Jag misstänker att man menar GTA V Online.

Ja så är det nog, jag har aldrig ens startat online-delen.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

Önskar att fler spelstudios sket i online. Det behöves fler riktigt stora spel att slänga många många timmar på i singel player.
Hellre då att det gick att bjuda in 1-4 kompisar till sin spelvärld som companion utan att det kan förstöra på något vis.

Lyckan vore ovan och att kompisar inte behövde köpa spelet utan kör en klient bara.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om dem släpper GTA 6 2 år senare för pc som man gjorde med 5an kan det i värsta fall vara 2027 vilket låter helt absurt PC playerbasen har ju ökat markant sen dess så finns säkert chans till snabbare utrullning men även RDR2 tog väl 1 år att porta över för PC.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Testpilot
Skrivet av StenmanJones:

Vad är förstört? Jag har spelat om GTA V ett antal gånger men det är inget som är förstört vad jag vet.

Vet inte om vi spelat samma spel, men kort efter de introducerade flygande motorcyklar med inbyggd Aim-bot slutade jag spela spelet själv.

Egentligen slutade jag bry mig om spelet långt innan flygande Sci-fi Harley's, detta efter att jag blev permabannad när någon annan fuskare droppa mig pengar. Köpte ett nytt konto billigt på grey-key market och hackade sönder en massa själv i ren frustration, det kontot är än idag inte bannat — Såhär 3-4 år senare, trots flertalet rage-hack sessioner och allahanda annat. Så länge man inte "droppar pengar" som förstör R*-bottomline för shark cards, då verkar de inte bryr sig det minsta vad man gör i spelet.

GTA Online är skit, och lär förbli skit så länge som det ser ut som det gör både med skräpet de lagt in, onödigt långa time-gates för innehåll (paywalls) och totala avsaknaden av anti-fusk (så länge det inte konkurrerar med shark cards).

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis dröjer inte pc versionen denna gången i så fall till 2027 får man väl hoppas.
Men var det inte prat om japanska maffian först, dvs Yakuza?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Om det är i Vice City så kan man ju hoppas på gästinslag av karaktärerna från första spelet

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Finns inte en chans att det kommer dröja så länge, Rockstar är ett företag och har helt enkelt inte råd med att chansa på att GTA V ska forsätta att vara en kassako i 4 år till.

Känns lite för långt, däremot 2023-2024 känns rimligt, framförallt om marknadsföringen börjar runt 2023. Jag tror Rockstar chansar på att använda GTAV på denna nya generationen fram till slutet av 2022 som ett sista squeeze. Dock så är 2023-2024 för tok för länge det också, men Rockstar verkar inte bry sig så mycket så länge dom får in pengar från gammalt, bland annat RDR2 också. Men om jag ska vara ärlig så tycker jag inte Rockstars spel är tillräckligt roliga för den tid det tar, och Rockstars taktik är ju bara att göra spel som får alla andra spel att se sämre ut pga. den extra tid Rockstar har råd att lägga på det, så dom kan leva på sina produkter länge. Handlar bara om pengar för Rockstar. Tråk företag nummer 1. Jag tycker det är synd att inte Rockstar gjorde som med Max Payne 3, att dom lägger in lite kortare spel emellan åt samtidigt som dom arbetar på sina mega spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Vad är förstört? Jag har spelat om GTA V ett antal gånger men det är inget som är förstört vad jag vet.

Skulle givetvis varit tydligare, menar online som är kass, story mode är fortfande kalasbra.

Skrivet av Shudnawz:

Håller med. Men jag spelar bara kampanjen nån gång vartannat år. Jag misstänker att man menar GTA V Online.

Precis menade online men var lite otydlig.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Kommer fortfarande släppas innan Star Citizen

Tror du att scam-maskinen SC kommer att släppas?

Permalänk
Medlem
Skrivet av employed:

Tror du att scam-maskinen SC kommer att släppas?

Det sa jag inte

Permalänk
Skrivet av StenmanJones:

Vad är förstört? Jag har spelat om GTA V ett antal gånger men det är inget som är förstört vad jag vet.

Har spelat genom GTA V storyn 4-5 gånger i dagsläget.

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OmaWaka:

Det betyder att de började utvecklingen på spelet i år. Helt sjukt att vi måste vänta 4 år till för att få GTA 6 med tanke på att GTA 5 lanserades 2013.

Online är mer intressant för Rockstar, Shark-cards är världens bästa uppfinning *sarkasm*

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Skulle givetvis varit tydligare, menar online som är kass, story mode är fortfande kalasbra.

Precis menade online men var lite otydlig.

Det var nog jag som inte tänkte att det finns en online-del också

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario