Har Webhallen slutat acceptera Bitcoin/Bitcoin Cash som betalmedel?

Permalänk
Medlem

Har Webhallen slutat acceptera Bitcoin/Bitcoin Cash som betalmedel?

Som rubriken lyder, vet någon här om Webhallen slutat acceptera Bitcoin och Bitcoin Cash som betalmedel på webben? Vet inte om jag missar något men jag verkar endast kunna välja mellan Klarna, Swish, Paypal och Webhallen delbetalning.

Har det gått ut någon information om detta?

Missade att Swish fanns som betalmedel också.
Permalänk
Medlem

Det finns inte med som betalsätt i Köpvillkoren längre så jag antar att de slutat med det.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Skrev precis med supporten och de har slutat acceptera både Bitcoin och Bitcoin Cash och de hade tyvärr ingen information gällande varför eller om det endast var temporärt.

Inet accepterar fortfarande Bitcoin och Bitcoin Cash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Skrev precis med supporten och de har slutat acceptera både Bitcoin och Bitcoin Cash och de hade tyvärr ingen information gällande varför eller om det endast var temporärt.

Inet accepterar fortfarande Bitcoin och Bitcoin Cash.

Jag har fortfarande alternativet att betala med Bitcoin/Bitcoin Cash.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teval:

Jag har fortfarande alternativet att betala med Bitcoin/Bitcoin Cash.

Jag såg denna kommentar strax efter du postat den, verifierade och det stämde att alternativet att betala med Bitcoin/Bitcoin Cash hade kommit tillbaka.

Skulle dock lägga en beställning nu idag och ser att det åter igen är borta, har testat från olika enheter..

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeVroe:

Skrev precis med supporten och de har slutat acceptera både Bitcoin och Bitcoin Cash och de hade tyvärr ingen information gällande varför eller om det endast var temporärt.

Inet accepterar fortfarande Bitcoin och Bitcoin Cash.

Webhallens representant på forumet skrev att det hade med miljön att göra.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

Webhallens representant på forumet skrev att det hade med miljön att göra.

Fast hade det inte varit ett PK-svar, så hade de slutat sälja i stort sett allt de har "för miljöns skull"

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Webhallens representant på forumet skrev att det hade med miljön att göra.

Sälja grejor med tungmetaller går bra. Bitcoin är ju enormt energikrävande, men drar ju fortfarande mindre än bankvärlden.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Tycker det är bra att man kan ändra sig när ny fakta tillkommer, cred till webbhallen att dom vågar. Sen tänker jag att det inte är någon större förlust för dom, att tillåta handel med Bitcoin var sannolikt för att få publicitet, inget annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Tycker det är bra att man kan ändra sig när ny fakta tillkommer, cred till webbhallen att dom vågar. Sen tänker jag att det inte är någon större förlust för dom, att tillåta handel med Bitcoin var sannolikt för att få publicitet, inget annat.

Vad är det för ny fakta som tillkommit?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Vad är det för ny fakta som tillkommit?

Om Bitcoins påverkan på miljön, det var det ingen som pratade om för ett år sedan.
Tesla backar på Bitcoin och då tycker jag det är logiskt att fler följer efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Om Bitcoins påverkan på miljön, det var det ingen som pratade om för ett år sedan.
Tesla backar på Bitcoin och då tycker jag det är logiskt att fler följer efter.

1. Det är ingen ny information.

2. De säljer el-prylar, batterier, slit och släng-prylar till konsumenter. Bitcoin är deras minsta miljöaspekt att ta hänsyn till i deras verksamhet.

Är du verkligen så naiv att du tror att det bara beror på miljön? Imponerande i så fall.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

1. Det är ingen ny information.

2. De säljer el-prylar, batterier, slit och släng-prylar till konsumenter. Bitcoin är deras minsta miljöaspekt att ta hänsyn till i deras verksamhet.

Är du verkligen så naiv att du tror att det bara beror på miljön? Imponerande i så fall.

Varför en sådan dryg ton?

Om Tesla, Webhalen, Kina som stat och många andra numera stoppar eller förändrar sin inställning till Bitcoin kan bara tolkas som ett uppvaknande. Så jag tror detta är ny information för väldigt många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Webhallens representant på forumet skrev att det hade med miljön att göra.

Länka gärna, jag kan inte hitta något inlägg från Webhallen som nämner något om det.

Men Inet har ju sagt att de slutat p.g.a. att de haft stora problem med Bitpay, och Webhallen använde väl samma tjänst vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Länka gärna, jag kan inte hitta något inlägg från Webhallen som nämner något om det.

Men Inet har ju sagt att de slutat p.g.a. att de haft stora problem med Bitpay, och Webhallen använde väl samma tjänst vad jag vet.

Det var aktuellt för cirka 2 månader sedan, du får söka igenom alla Webhallens inlägg från den tiden, annars kan du bara tagga dom och fråga, eller skriva till deras kundtjänst.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Det var aktuellt för cirka 2 månader sedan, du får söka igenom alla Webhallens inlägg från den tiden, annars kan du bara tagga dom och fråga, eller skriva till deras kundtjänst.

Jag kollade igenom alla deras inlägg från detta år utan att hitta något, det enda jag hittar är dina inlägg där du säger att du tror att de skrev något om miljön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Jag kollade igenom alla deras inlägg från detta år utan att hitta något, det enda jag hittar är dina inlägg där du säger att du tror att de skrev något om miljön.

Då får du helt enkelt lita på mina ord eller göra det andra som jag skrev i mitt svar

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233