Beställde en skärm fick ett chassi

Permalänk
Inaktiv

Beställde en skärm fick ett chassi

Jag blev rätt förbluffad idag när jag kom till posten och skulle hämta ut min skärm.
En LG 32'' UltraFine 32UN880 för 9.000kr och ser att kassörskan kommer med ett chassi.

Vägrar såklart ta emot de och dom fick returnera det direkt till computersalg igen. Dock hade dom märkt det som utlämnat men returen märkte dom som kund vägra ta emot varan. Så kan de gå när kassörskan försöker vara effektiv utan att låta kunden se paketet först. Men hon va villig att intyg att jag aldrig tog emot paketet. Likväl att det enligt postnords app va de 2min från utlämnat till returnerat så tror de inte ska spela roll.

Nu återstår de att se hur computersalg hanterar detta, jag har ringt och bett dom skicka en ny skärm direkt. Dom skulle dock återkomma under dagen.

Rätt intressant ärende därav att jag startar en tråd där säkerligen någon vill följa utvecklingen utav ärendet.

Permalänk
Medlem

Är det denna skärm?
Isf kan du ju även prova köpa från Amazon. 6000kr samt skickas från Amazon om du vill spara lite cash.
https://www.amazon.se/32UN88A-Monitor-HDR10-USB-C-FreeSync/dp...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Är det denna skärm?
Isf kan du ju även prova köpa från Amazon. 6000kr samt skickas från Amazon om du vill spara lite cash.
https://www.amazon.se/32UN88A-Monitor-HDR10-USB-C-FreeSync/dp...

Tyvärr inte.

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Är det denna skärm?
Isf kan du ju även prova köpa från Amazon. 6000kr samt skickas från Amazon.
https://www.amazon.se/32UN88A-Monitor-HDR10-USB-C-FreeSync/dp...

Nice! Lite tur i oturen i så fall om han kan avbeställa den och köpa för det priset istället

*EDIT Tydligen inte

Trådskaparen hade redan svarat att så inte var fallet
Visa signatur

🎮 AMD Ryzen 5 5600X | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 DDR4 | ASUS Strix B550-F | ASUS RTX 3080 TUF
Fractal Meshify 2 Compact | 🖥️ ASUS PG279Q | ⌨️ Logitech G915 TKL | 🖱️ Logitech G PRO X SUPERLIGHT
🎧 Beyerdynamic TYGR 300R | 🔈 JBL 305P MKII | 🔊 Sound BlasterX AE-5 Plus | 🎤 Shure MV7 USB

Permalänk
Avstängd

Ibland blir saker fel, jag fick en hel dator i komponenter istället för ett grafikkort en gång. Var inte så spännande

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Jag blev rätt förbluffad idag när jag kom till posten och skulle hämta ut min skärm.
En LG 32'' UltraFine 32UN880 för 9.000kr och ser att kassörskan kommer med ett chassi.

Vägrar såklart ta emot de och dom fick returnera det direkt till computersalg igen.

Nu återstår de att se hur computersalg hanterar detta, jag har ringt och bett dom skicka en ny skärm direkt. Dom skulle dock återkomma under dagen.

Rätt intressant ärende därav att jag startar en tråd där säkerligen någon vill följa utvecklingen utav ärendet.

Gissar att någon förväxlat vilken etikett som skulle sättas på vilken kartong.
Vore väl inte helt överraskande om det även innebär att någon som beställt ett chassi fått en skärm.

Rimligen så löser de väl det där.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av evil penguin:

Gissar att någon förväxlat vilken etikett som skulle sättas på vilken kartong.
Vore väl inte helt överraskande om det även innebär att någon som beställt ett chassi fått en skärm.

Rimligen så löser de väl det där.

Jupp så är det säkerligen. Surt då jag väntat två veckor på skärmen dock och får vänta ännu längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Jupp så är det säkerligen. Surt då jag väntat två veckor på skärmen dock och får vänta ännu längre.

Med lite tur så skickar dom nya fraktsedlar till dig och den som fick din skärm.
Så har det iaf gått till när jag har råkat ut för samma sak

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Tyvärr inte.

Såg så lika ut med allt. Men hoppas du får rätt skärm snarast

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Svensktiger:

Med lite tur så skickar dom nya fraktsedlar till dig och den som fick din skärm.
Så har det iaf gått till när jag har råkat ut för samma sak

Postnord har redan returnerat chassit då jag inte tog emot de.

Permalänk
Medlem

Sådana här misstag ökar alltid när sommaren börjar pga semestervikarier som gör fel på lagret och sätter fel etikett på fel kartong! Otur du hade som nu får vänta ännu längre på din efterlängtade skärm!

Av ren nyfikenhet vilket chassi kom kassörskan ut med?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

Sådana här misstag ökar alltid när sommaren börjar pga semestervikarier som gör fel på lagret och sätter fel etikett på fel kartong! Otur du hade som nu får vänta ännu längre på din efterlängtade skärm!

Av ren nyfikenhet vilket chassi kom kassörskan ut med?

Va något budget chassi kommer inte ihåg exakt. vad det hette men jag kände igen märket och det är riktigt budget

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Va något budget chassi kommer inte ihåg exakt. vad det hette men jag kände igen märket och det är riktigt budget

Kan det ha varit detta som är deras mest sålda? https://www.computersalg.se/i/4125496/aerocool-cylon-tower-at...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Joakim Ågren:

Nope var ännu mer B än det där såg ut som ett från mitten utav 00-talet.

För övrigt har dom skickat en ny skärm från fjärrlagret nu och jag har den sista Juni, lite surt att vänta 1,5 vecka till men men sånt är livet.

Permalänk
Inaktiv

Värdelöst! Inte fått den andra skärmen än… börjar bli smått irriterad men conputersalg är ända som har den i lager

Permalänk

Iom att det är c8mputersalg det handlar om är jag inte förvånad...

Köpte ett 9ar dell visor ink kontrollet från dem.

Med titeln dell visor med bilder på visiret och kontrollerna men när jag fick det var de bara visiret inga kontroller.

När jag sen läste tech spec längst ner under ett gäng bilder stod det kontroller säljes separat...

Trodde jag köpte ett returerat kit iom att de hade 2 produkter av samma men en var 1000:- billigare... Bara det att kontrollerna kosta typ 1500:-löst...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

Iom att det är c8mputersalg det handlar om är jag inte förvånad...

Köpte ett 9ar dell visor ink kontrollet från dem.

Med titeln dell visor med bilder på visiret och kontrollerna men när jag fick det var de bara visiret inga kontroller.

När jag sen läste tech spec längst ner under ett gäng bilder stod det kontroller säljes separat...

Trodde jag köpte ett returerat kit iom att de hade 2 produkter av samma men en var 1000:- billigare... Bara det att kontrollerna kosta typ 1500:-löst...

Illa, hoppas dock att jag får skärmen snart. Svårt att se att dom kan tabba det 😅 men vem vet 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Lite roligt sånt här, köpte ett skrivbordsunderlägg för 400kr i läder från inet i vintras, fick hem en låda med 20-30st från fabrik 🤣
Tyvärr(?) saknar jag den där snabba cash genen så jag tog ett underlägg och skicka tillbaka resten

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av baggso:

Lite roligt sånt här, köpte ett skrivbordsunderlägg för 400kr i läder från inet i vintras, fick hem en låda med 20-30st från fabrik 🤣
Tyvärr(?) saknar jag den där snabba cash genen så jag tog ett underlägg och skicka tillbaka resten

Ärlighet varar längst.

Permalänk
Skrivet av anon300311:

Ärlighet varar längst.

Snarare självbevarelsedrift... Iaf för plånboken.

Inte coolt att få en faktura för 29musmattor a 400:- styck för att man inte skickat tebax dem.

Vad jag vet så är det en skyldighet av kund att medela att man fått fel produkt oavsett om det är till kundens fördel eller nackdel.

Senkan ja köpa att det kanske missas av kunden för man köpt produkt xx gamer xx men fått produkt xx gamer xx oc istället och inte reflekterat i att det stod oc på kartongen dvs när det inte är totalt uppenbart att man fått fel produkt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Felskickade varor är kanske inte ett "intressant" utan mer ett vanligt case.

En seriös butik skickar en ny vara omgående utan att strula.

OM du sa till dem den 21:a att det var fel, och du den 23:e inte fått din skärm är kanske inte så konstigt när det skickas från Danmark?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oobum:

Felskickade varor är kanske inte ett "intressant" utan mer ett vanligt case.

En seriös butik skickar en ny vara omgående utan att strula.

OM du sa till dem den 21:a att det var fel, och du den 23:e inte fått din skärm är kanske inte så konstigt när det skickas från Danmark?

Va mer att ordern inte hade uppdaterats men ringde dom och fick förklarat att dom uppdaterar den när deras lager i Sverige mottar varan från deras fjärrlager i Tyskland .

Dvs dom skickar från tyskland till sig själv i Sverige för att sedan skicka till kund.

Permalänk
Medlem

@anon300311 Hur har det gått?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Om inget annat så är det en annan person som kanske sitter där med nya delar..utan chassi, men med en schysst skärm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bael:

@rstolpe Hur har det gått?

Jo då, fick skärmen efter ca 1,5 veckor.
Men dom hade skrivit posten som mottagare 🙈
Men som tur var stod mitt namn på fraktsedeln som var på paketet så då kunde dom lämna ut det ändå.

Permalänk
Medlem

3 av 5 prylar jag har beställt från ComputerSalg har varit fel, bl.a. fel processor och fel moderkort.

Ingen aning vad tusan de sysslar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

3 av 5 prylar jag har beställt från ComputerSalg har varit fel, bl.a. fel processor och fel moderkort.

Ingen aning vad tusan de sysslar med.

Jag har också haft en del strul med den butiken vilket förstås är tråkigt. Å andra sidan bör man inte förvänta sig så mycket annat från den sortens butiker. Om jag behöver en vara snabbt så skulle jag aldrig beställa därifrån.

Med det sagt vill jag ändå ge en eloge till deras kundservice. De har alltid varit tillmötesgående och villiga att lösa problemen på ett smidigt sätt.

Permalänk
Medlem

På senare år så har jag börjat känna att det är värt att lägga några hundringar till och köpa "prylen" från svenska butiker. Det gör det lättare med just returer och om det blir strul. Tänker även på garanti om produkten skulle gå sönder.

Men skönt att det löste sig för TS

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

På senare år så har jag börjat känna att det är värt att lägga några hundringar till och köpa "prylen" från svenska butiker. Det gör det lättare med just returer och om det blir strul. Tänker även på garanti om produkten skulle gå sönder.

Men skönt att det löste sig för TS

Håller med. Dessutom så stöttar man ett svenskt företag istället. Inte för att elgiganten et al behöver mitt stöd men ändå.

Computersalg kan däremot ha riktigt bra priser ibland så det kan handla om någon tusenlapp eller två i skillnad och då blir det svårt att motivera köp från Sverige. Samma sak med amazon som jag egentligen vill undvika av moraliska skäl.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reverend benny:

På senare år så har jag börjat känna att det är värt att lägga några hundringar till och köpa "prylen" från svenska butiker. Det gör det lättare med just returer och om det blir strul. Tänker även på garanti om produkten skulle gå sönder.

Men skönt att det löste sig för TS

Garanti är ju samma lika oavsett.
Computersalg är en svensk sida och går under svensklag.

Sen i mitt fall vänder man sig oftast direkt till tillverkaren vid garanti ärendne