Permalänk
Medlem
Skrivet av Birdperson:

Också väldigt nyfiken på kvalitén, hade Keychron varit uppe på nivå med Ducky skulle jag dock bli förvånad.

Juste, tull/moms och det där hade jag inte en tanke på alls när jag beställde. Tyckte priserna såg så fina och vart så exalterad av min kundkorg att jag bara tryckte in ordern på några minuter. Nåja, det får väl kosta vad det kostar nu tänker jag.

Haha jaha. Fint handledsstöd iaf!

Nu är det så illa att jag var lite full i fredags och råkade välta en öl på mitt Ducky så det har gått sönder. Tar det som ett tecken på att jag ska skaffa ett trådlöst så det får nog bli ett Keychron ändå. Återkom gärna med hur det gick med tullen å momsen!

Permalänk
Medlem

Jag har skaffat ett Varmilo VA69 SE och undrar om det är möjligt att få FN knappen på capslock.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kena91:

Jag har skaffat ett Varmilo VA69 SE och undrar om det är möjligt att få FN knappen på capslock.

Fn på Caps tror jag inte funkar, men swappa Fn och Win? Se vidare https://imgur.com/a/xvzj0#5n74RAt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

Kolla ifall det är möjligt med microsoft keyboard, vet dock inte vilka begränsningar som finns där

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: 13PM/Pixel8Pro(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Haha jaha. Fint handledsstöd iaf!

Nu är det så illa att jag var lite full i fredags och råkade välta en öl på mitt Ducky så det har gått sönder. Tar det som ett tecken på att jag ska skaffa ett trådlöst så det får nog bli ett Keychron ändå. Återkom gärna med hur det gick med tullen å momsen!

Wow säger jag bara! Älskar det! Sicken kvalité och finish.

Väldigt nöjd med handledsstödet också.

Dock ny på layouten och brytarna så visst kommer man trycka fel nu litet tag framöver men, så är det väl.

Får däremot inte min Logitech Unifying Reciever så jag kan paira det med BT, kör cable atm.

Någon som har tips på annan USB/Bluetooth dongel/plupp som funkar och är simpel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gizmo_8:

Verkar inte vara nån extra tullavgift heller. Det levererades till dörren och jag har inte fått nåt mail/notis från någon angående extra avgift eller så. Brukar dock inte beställa internationellt från Kina/Asien så jag har dålig koll på hur det brukar gå till vid extra tullavgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Tagentbord: TOFU 60% keyboard
Resultat: THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG

Tofu är ju namnet på chassit

Permalänk
Medlem

Någon som tänkt att hoppa på Mode SixtyFive guppköpet? Gillar verkligen den minimalistiska designen, samt att den har stöd för ISO hot swap.
Såg att TKL varianten fått blandade recensioner, så är lite fundersam blir man.

https://shop.modedesigns.com/pages/sixtyfive-configurator

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Någon som tänkt att hoppa på Mode SixtyFive guppköpet? Gillar verkligen den minimalistiska designen, samt att den har stöd för ISO hot swap.
Såg att TKL varianten fått blandade recensioner, så är lite fundersam blir man.
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0279/3426/1330/files/Group_95_1024x1024.jpg?v=1620404298
https://shop.modedesigns.com/pages/sixtyfive-configurator

Jag hoppade på Ikki68 Aurora som ett impulsköp för att det var billigt men idag hade jag nog inte gjort det. Känns som om marknaden är rätt mättad på 65%-brädor och det finns ingenting som jag direkt lockas över. Kan ha att göra med att man fått en släng av Alpssjuka med, men Cherry MX-derivat känns bara tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Jag hoppade på Ikki68 Aurora som ett impulsköp för att det var billigt men idag hade jag nog inte gjort det. Känns som om marknaden är rätt mättad på 65%-brädor och det finns ingenting som jag direkt lockas över. Kan ha att göra med att man fått en släng av Alpssjuka med, men Cherry MX-derivat känns bara tråkigt.

Mjo, jag kan tänka mig att det mesta ser lite tråkigt ut när man hängt med ett tag.

Jag är ganska ny i hobbyn och ute efter en 65% bräda (har ingen 65% än) och det verkar finnas många att välja på, men jag lyckas alltid att missa de jag är intresserad av. Missade Iron165 tidigare i år (lotteri), fegade ur på Pizza 65 och KBDfans har inget på lager som jag vill ha (65% ISO med blocker, Hot swap är bonus).

Så Mode SixtyFive ser ganska intressant ut min del, om de fixat barnsjukdomarna från TKL brädan de släppte tidigare vill säga.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Mjo, jag kan tänka mig att det mesta ser lite tråkigt ut när man hängt med ett tag.

Jag är ganska ny i hobbyn och ute efter en 65% bräda (har ingen 65% än) och det verkar finnas många att välja på, men jag lyckas alltid att missa de jag är intresserad av. Missade Iron165 tidigare i år (lotteri), fegade ur på Pizza 65 och KBDfans har inget på lager som jag vill ha (65% ISO med blocker, Hot swap är bonus).

Så Mode SixtyFive ser ganska intressant ut min del, om de fixat barnsjukdomarna från TKL brädan de släppte tidigare vill säga.

Du har ju alltid Ikki68 som släpper nya färger konstant vad det verkar, och NK65 och såna som verkar finnas i lager rätt ofta. Nu är det ju inte metallchassin på dem men priset brukar ju vara lägre då också.

Och om jag ska vara ärlig, jag har börjat uppskatta plastlådor mer på sistone om man inte ska bygga något som är primärt sett tyst. Det finns ingen riktig akustik i aluminiumbyggen.

Permalänk
Medlem

Nån som har något gott eller ont att säga om ASUS ROG Strix Scope TKL?
https://www.komplett.se/product/1170029/gaming/spelutrustning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Nån som har något gott eller ont att säga om ASUS ROG Strix Scope TKL?
https://www.komplett.se/product/1170029/gaming/spelutrustning...

Om du frågar mig så är det bara ont haha
Allt som skriker gaming brukar generellt vara "billigt sk*t. De brukar snåla rätt duktigt med kvalitet enligt min åsikt

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: 13PM/Pixel8Pro(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE, S21U, S10+

Permalänk
Medlem

Keychron Q1 QMK Keyboard

Release 5:e Juli. ANSI/ISO + hot-swap. CNC:at helt i alu. 150$ utan några extra tillbehör.

https://www.keychron.com/pages/qmk-prelaunch

Kanske beställer för att jämföra med mitt kommande GMMK Pro..

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Jag har ett Cooler Master Masterkeys Pro S RGB med röda MX som jag är riktigt nöjd med, men tycker att det låter lite ihåligt när jag skriver jämfört med de elittangentbord man ser här. Finns det några relativt simpla mods (inget som kräver lödning eller >2 h) som kan förbättra upplevelsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Jag har ett Cooler Master Masterkeys Pro S RGB med röda MX som jag är riktigt nöjd med, men tycker att det låter lite ihåligt när jag skriver jämfört med de elittangentbord man ser här. Finns det några relativt simpla mods (inget som kräver lödning eller >2 h) som kan förbättra upplevelsen?

Fyll chassit med polyfyl(stoppingen som används igosedjur och kuddar)
Man kan försöka trycka i superlube I stabs'en.
https://www.jakt.se/super-lube-fett-12gram

Permalänk
Medlem

Någon som har några tankar kring Magicforce 82? Är riktigt sugen på att skaffa då jag tycker riktigt mycket om layouten, FN-row separerad och kompakta arrow keys. Verkar dock bara som att det finns att köpa via aliexpress och det hade ju varit trevligare att handla i Europa egentligen. Har jag annars missat något med liknande layout?

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Någon som känner till någon svensk-ÅF (alt. inom EU) som säljer blanka cherry profilerade keycaps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Någon som känner till någon svensk-ÅF (alt. inom EU) som säljer blanka cherry profilerade keycaps?

Finns väl något enstaka på MaxGaming https://www.maxgaming.se/sv/datortillbehor/tangentbord-tillbe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Kikat där, tyvärr så har dom bara OEM-profiler :/

Permalänk
Medlem

Köpte ett GMMK Pro och använde i en vecka utan några modifikationer. Nu har jag bytt till Durock stabs (satt tight, fick fila ner plåten lite) och smörjt alla gateron reds med g-lube... vilken extrem skillnad det är, blev förvånad!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Köpte ett GMMK Pro och använde i en vecka utan några modifikationer. Nu har jag bytt till Durock stabs (satt tight, fick fila ner plåten lite) och smörjt alla gateron reds med g-lube... vilken extrem skillnad det är, blev förvånad!

Vad kul! Smörja är helt klart den grej som gör störst skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vad kul! Smörja är helt klart den grej som gör störst skillnad.

Trodde ärligt talat att det bara var något folk gjorde men som i slutändan inte spelade någon roll 🙄 Kul att ha fel såna gånger!

Spelade in en liten snutt åt en polare, det låter bättre irl då det blev något slags eko för att telefonen var lutad mot en plastlåda.

Tror nästa blir ett Keychron Q2 i grått, ska väl släppas i aug/sept.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Trodde ärligt talat att det bara var något folk gjorde men som i slutändan inte spelade någon roll 🙄 Kul att ha fel såna gånger!

Ja det är enorm skillnad. Om det är en enda grej man ska göra för att förbättra ett tangentbord skulle jag säga att smörjning är överlägset etta på den listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Ja det är enorm skillnad. Om det är en enda grej man ska göra för att förbättra ett tangentbord skulle jag säga att smörjning är överlägset etta på den listan.

Tror det var du som insisterade att jag borde smörja för någon månad sen, får tacka! Kan tänka mig det är besvärligare smörja taktila switchar istället för linjära som jag har. Dom första tog lite tid men sedan kanske 2-3min per switch. Märkte även att man fick gegga på mer vad gäller stabs, som tur är kommer man ju åt "hålen" i stab-hållarna utan att skriva isär tangentbordet.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Tror det var du som insisterade att jag borde smörja för någon månad sen, får tacka! Kan tänka mig det är besvärligare smörja taktila switchar istället för linjära som jag har. Dom första tog lite tid men sedan kanske 2-3min per switch. Märkte även att man fick gegga på mer vad gäller stabs, som tur är kommer man ju åt "hålen" i stab-hållarna utan att skriva isär tangentbordet.

Jo, det var det nog. Men eget beröm luktar illa, som det heter

Det är ingen skillnad på att smörja taktila eller linjära brytare annat än att man förmodligen inte vill smörja benen på taktila brytare eftersom de då blir mindre taktila. Alltså någon sekunds fördel där jämfört mot linjära.

Stabilisatorer är ett annat kapitel helt och hållet och det är svårt (tycker jag) att bli av helt och hållet med missljud från dem. Sen om det är något man egentligen märker är ju en annan femma...

Permalänk
Medlem

Blir ju onekligen sugen på att smörja men har inte lust att löda loss alla switchar. Hur funkar det med att göra det utan att löda loss något? Har sett någon metod där de sätter smörj på en plastbit och sätter in på sidan av brytaren men hur bra funkar det egentligen?

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tipsa om att jag fick ett gäng kretskort igår. Det är mitt Aves 65 (65%, ISO och hotswap) med "non-blocker" layout.

https://iokeyboards.eu/product/aves-65-hotswap-pcb/

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Passar bra till Tofu65

https://keygem.store/collections/case/products/tofu-65-case-b...

&

https://keygem.store/collections/plate/products/aluminum-plat...

Permalänk
Medlem

Om man ska köpa custom keycaps för iso-nordic vad är ett "normalt" pris? eller om man säger, vad ska man inte rynka på näsan att betala med frakt, eventuellt tull osv?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7