Storbritanniens största kretsfabrik säljs för 63 miljoner pund

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Ingen annan bjöd väl högre. Det som avgör….

Skrivet av AplAy:

De rikaste aktieägarna tänker väl att det spelar ingen roll om sisådär 15-30 år när drygt halva Jorden blir helt obeboelig och vi slåss om någonting helt annat än pengar...

Jag hade säkert gjort samma sak om jag satt i de rikaste aktieägarnas sits och med tillgången till framtidsprognoserna om världen. Unna sig rejält medan man fortfarande kan!

Men dem vet ju mycket väl att södra halvklotet är kört i framtiden. Du menar att de har fastigheter o grejer på säkra ställen eller att de skiter i vilket då de är döda då?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Campaigner:

Ingen annan bjöd väl högre. Det som avgör….

Men dem vet ju mycket väl att södra halvklotet är kört i framtiden. Du menar att de har fastigheter o grejer på säkra ställen eller att de skiter i vilket då de är döda då?

Exakt det. Oljeindustrin visste redan på 1970-talet att utsläpp var dåliga nyheter, men fortsatte ändå samtidigt de körde lobbyism mot utvecklingen av elbilar och "förnyelsebar" (stämmer endast tills att solen slocknat) energi.

De rikaste kretsfabriksägarna tänker, "63 miljoner pund - trevligt! Hinner vi roa oss i ett par decennier innan det skiter sig totalt!".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur var det nu med Kina.
Ska väst fortsätta sälja ut sig dit? Varför fortgår det fast så många är emot det. Pengarna som lockar gissar jag.

Fast om du hade blivit erbjuden 746 miljoner av Kina för något, så tvivlar jag starkt på att du sagt nej.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast om du hade blivit erbjuden 746 miljoner av Kina för något, så tvivlar jag starkt på att du sagt nej.

Det är det jag menar.
Alla pratar om Kina är dåligt men när Kina kommer med pengasäcken glöms allt detta bort

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KlosterKatten:

Skulle inte storbritannien bygga en självständig ekonomi och infrastruktur med brexit? hah.

Sverige gör väl samma sak, vi säljer gladligen ut allt och räknar med att EU ska hjälpa oss om det blir problem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Fast om du hade blivit erbjuden 746 miljoner av Kina för något, så tvivlar jag starkt på att du sagt nej.

Men om du ställer det mot ett 737 miljoners erbjudande från en annan part än kina, hade du då fortfarande sålt? Nu vet jag inte alls om andra erbjudanden fanns på bordet, men inte omöjligt... det är ju sällan 746 miljoner mot noll kronor som det handlar om

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Men om du ställer det mot ett 737 miljoners erbjudande från en annan part än kina, hade du då fortfarande sålt? Nu vet jag inte alls om andra erbjudanden fanns på bordet, men inte omöjligt... det är ju sällan 746 miljoner mot noll kronor som det handlar om

Varför sitter ni och pratar om påhittade situationer?

Det handlade om ett bolag med skulder som Nexperia var delägare i, de andra ägarna var inte beredd att betala räkningarna och hade knappast några andra val om de verkligen inte ville investera gemensamt med Nexperia i anläggningen.