3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Mitt TUF OC från Netonnet var inte LHR heller, lite förvånande nog.

Gigabyte eagle 3080 som kom idag från NoN var inte LHR heller, kanske är de sista batcharna utan det som kommer in nu.

Permalänk
Skrivet av Plyschmannen:

Ni som fått kort i dagarna, är det LHR-varianter på korten ni får?

/Björn

Vad jag kunde utläsa av den påklistrade specifikationslappen (SKU: ZT-A30800F-10P) på kartongen så är mitt Zotac 3080 AMP Holo inte en LHR variant. Den är beställd från kompletts drop den 5/9.

Permalänk
Inaktiv

Beundrar allas tålamod! Själv var jag sen på bollen. Men det blev några övertidspass och lite börsuppgång för att skrapa ihop till 3090. man lever bara en gång!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Gigabyte eagle 3080 som kom idag från NoN var inte LHR heller, kanske är de sista batcharna utan det som kommer in nu.

Det var alltså Rev 1.0 och inte 2.0? Intressant.
Måste onekligen vara någon utav de sista batcharna då, tycker det är mest LHR varianter man sett skakas fram sista tiden.

Får väl hoppas 2.0 varianterna dimper ner snart så kanske priserna kan börja leta sig neråt också.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Det var alltså Rev 1.0 och inte 2.0? Intressant.
Måste onekligen vara någon utav de sista batcharna då, tycker det är mest LHR varianter man sett skakas fram sista tiden.

Får väl hoppas 2.0 varianterna dimper ner snart så kanske priserna kan börja leta sig neråt också.

Yup rev 1.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeoplesMC:

Yup rev 1.0

Kollade även min som jag beställde igår när några kom i lager och den är också rev 1.0 👍

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kampis:

Netonnet? Väntar på mitt därifrån... Dom har slutat höra av sig för lääänge sen. Jättebra kundservice. Inte.

Proshop

Permalänk
Medlem

https://www.tradera.com/item/341372/480341208/mining-rig-rtx-...

Haha, utgångspris på dryga 16k+ per kort. För slitna miningkort. Vilket stolpskott.

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultima:

https://www.tradera.com/item/341372/480341208/mining-rig-rtx-...

Haha, utgångspris på dryga 16k+ per kort. För slitna miningkort. Vilket stolpskott.

Såg denna jag med häromdagen. Roligaste tyckte jag att där var någon som hade tryckt köp nu på hans förra annons för 300 tusen och sen inte betalat 😂

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

köper på ebay finns många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Såg denna jag med häromdagen. Roligaste tyckte jag att där var någon som hade tryckt köp nu på hans förra annons för 300 tusen och sen inte betalat 😂
https://i.imgur.com/R0xbgTq.png

Herre gud den killen har tappat det.
Jag kan köpa ett evga för 8000kr av han annars 😀

Om han nu får 1000kr per dag som han ljuger om då kan han väl ge den till mig så ger jag han 50% av vinsten. Vilken nöt alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

9/7 #6

Vecka kvar till semester, kom igen nu då!

Fan vad spännande, min beställning är bara en dag ifrån dig, så man får väl hoppas!

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Såg denna jag med häromdagen. Roligaste tyckte jag att där var någon som hade tryckt köp nu på hans förra annons för 300 tusen och sen inte betalat 😂
https://i.imgur.com/R0xbgTq.png

Haha. Så han påstår sig behöva flytta utomlands pga sjukdom, och tror att dessa ockerpriser kommer fungera?
Nog för att han verkar ha köpt kort på tradera för 17-18k, men det betyder ju inte att folk kommer lägga ner 16k+ per kort

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultima:

Haha. Så han påstår sig behöva flytta utomlands pga sjukdom, och tror att dessa ockerpriser kommer fungera?
Nog för att han verkar ha köpt kort på tradera för 17-18k, men det betyder ju inte att folk kommer lägga ner 16k+ per kort

Nä men precis, tror att ifall han säljer dom för sig istället så har han tur om han får 13-14k per kort faktiskt

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Skrivet av ultima:

https://www.tradera.com/item/341372/480341208/mining-rig-rtx-...

Haha, utgångspris på dryga 16k+ per kort. För slitna miningkort. Vilket stolpskott.

Ska man sälja så mkt på en gång kan man inte räkna med få ut maximalt, jag hade köpt hela hans setup för halva det han begär 😂 snubben har förmodligen tjänat in det mesta han lagt ut ändå om han nu har minat sen början av 2021.

Permalänk
Medlem

Känns ju lite sådär faktiskt!

Drivor med TUF ti kort inne, fastän folk med bokningar från 2020 sitter fortfarande väntar på sina 3080... Kanske dags att få någon åker på en fet böter! Boycott rtx ti med mera.

https://www.komplett.se/product/1185414/datorutrustning/dator...

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

Hoppas vi kan få en uppdatering från Webhallen under nästa vecka. Vill inte höra av mig själv o störa med frågor dem får säkert flera gånger om dagen men.. Man vill ju gärna veta. det verkar somd ett har trillat in en del kort. Tuff OC och non-OC, väntar själv på det sistnämnda sen 20e september. Samt kanske få höra hur det går med erbjudanden av andra kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Känns ju lite sådär faktiskt!

Drivor med TUF ti kort inne, fastän folk med bokningar från 2020 sitter fortfarande väntar på sina 3080... Kanske dags att få någon åker på en fet böter! Boycott rtx ti med mera.

https://www.komplett.se/product/1185414/datorutrustning/dator...

Ryktas om att Super är på väg också, the way it's meant to be milked

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Skrivet av the squonk:

Ryktas om att Super är på väg också, the way it's meant to be milked

Haha, fattas bara det...Dom gör allt för att slippa leverera vanilj 3080. 🤬🤬

Permalänk
Medlem

Lägger in detta för att förvarna alla andra som ev. väntar på sin Amazon-beställning:
Jag fick mail om att min betalning nekats av TUF-kort jag beställde 2 jan. Samma kort som jag nyttjat till +20 andra beställningar på amazon.se sedan de öppnat (och har INGET annat kort tillagt i min profil).
Amazons taffliga (stackars) kundtjänstmedarbetare lyckades inte/kunde inte lösa det åt mig och kunde inte heller ange någon lösning på det hela annat än ange ett annat kort (har precis avslutat mitt klarnakort och aldrig orkat öppna gemensamma Ica-kortet för internetbetalningar så var inte sugen på att härja egentligen). Han angav dessutom mycket felaktigheter som han sedan ändrade sig kring när jag ifrågasatte honom kring diverse detaljer såsom ändra till faktura, betala med presentkort m.m).
Jag blir tillslut lite less efter 1h med honom i luren och ber honom hämta någon med mer befogenheter och kunskap för att få det hela löst (eftersom jag bara hade 4 dagar kvar på mig att lösa betalningen). Han återkommer efter 5 minuter och menar på att hans backoffice-kollega sagt att "Anledningen till att betalningen inte kan genomföras beror på att varan inte finns i lager - amazon kan därför inte dra några pengar. Jag kan därför med säkerhet meddela dig att du kan ignorera det mail du påstår att du fått, för varan finns ändå inte tillgänglig och de vet inte när varan inkommer". Här tappar jag det och lägger på.
Inser tillslut att jag har ett Curve-card som jag bara nyttjat sporadiskt men ändå gudskelov kopplat SAMMA mastercard som jag fått betalningen nekat via för några månader sedan. Ändrar således till detta - 2h senare får jag bekräftelse på att kortet skickats! ETA var tisdag, men jag fick det idag istället till min stora förvåning.

TL DR: Se till att ha ett annat kort tillgängligt och redo när/om Amazon påstår att betalningen nekats TROTS att du använt samma kort flera gånger innan OCH dessutom haft gott om likvider tillgängliga i 7 månader i väntan på att det ska dras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Lägger in detta för att förvarna alla andra som ev. väntar på sin Amazon-beställning:
Jag fick mail om att min betalning nekats av TUF-kort jag beställde 2 jan. Samma kort som jag nyttjat till +20 andra beställningar på amazon.se sedan de öppnat (och har INGET annat kort tillagt i min profil).
Amazons taffliga (stackars) kundtjänstmedarbetare lyckades inte/kunde inte lösa det åt mig och kunde inte heller ange någon lösning på det hela annat än ange ett annat kort (har precis avslutat mitt klarnakort och aldrig orkat öppna gemensamma Ica-kortet för internetbetalningar så var inte sugen på att härja egentligen). Han angav dessutom mycket felaktigheter som han sedan ändrade sig kring när jag ifrågasatte honom kring diverse detaljer såsom ändra till faktura, betala med presentkort m.m).
Jag blir tillslut lite less efter 1h med honom i luren och ber honom hämta någon med mer befogenheter och kunskap för att få det hela löst (eftersom jag bara hade 4 dagar kvar på mig att lösa betalningen). Han återkommer efter 5 minuter och menar på att hans backoffice-kollega sagt att "Anledningen till att betalningen inte kan genomföras beror på att varan inte finns i lager - amazon kan därför inte dra några pengar. Jag kan därför med säkerhet meddela dig att du kan ignorera det mail du påstår att du fått, för varan finns ändå inte tillgänglig och de vet inte när varan inkommer". Här tappar jag det och lägger på.
Inser tillslut att jag har ett Curve-card som jag bara nyttjat sporadiskt men ändå gudskelov kopplat SAMMA mastercard som jag fått betalningen nekat via för några månader sedan. Ändrar således till detta - 2h senare får jag bekräftelse på att kortet skickats! ETA var tisdag, men jag fick det idag istället till min stora förvåning.

TL DR: Se till att ha ett annat kort tillgängligt och redo när/om Amazon påstår att betalningen nekats TROTS att du använt samma kort flera gånger innan OCH dessutom haft gott om likvider tillgängliga i 7 månader i väntan på att det ska dras.

När Amazon vill dra pengar från ditt kort betyder det att de har kortet i lager så det var uppenbart felaktigt. Tur att du lyckades hitta det andra kortet för annars hade det blivit avbeställt.

Det jag tänker kan ha hänt är att när du lade beställningen den 2:a januari så gjorde du det innan infrastrukturen för "e-secure" var implementerad i Amazon (nu är man tvungen att verifiera via mobilt bank-id vid kortbetalningar). Så pengarna kunde inte dras pga kravet på "e-secure" som har blivit implementerat i efterhand.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Lägger in detta för att förvarna alla andra som ev. väntar på sin Amazon-beställning:
Jag fick mail om att min betalning nekats av TUF-kort jag beställde 2 jan. Samma kort som jag nyttjat till +20 andra beställningar på amazon.se sedan de öppnat (och har INGET annat kort tillagt i min profil).
Amazons taffliga (stackars) kundtjänstmedarbetare lyckades inte/kunde inte lösa det åt mig och kunde inte heller ange någon lösning på det hela annat än ange ett annat kort (har precis avslutat mitt klarnakort och aldrig orkat öppna gemensamma Ica-kortet för internetbetalningar så var inte sugen på att härja egentligen). Han angav dessutom mycket felaktigheter som han sedan ändrade sig kring när jag ifrågasatte honom kring diverse detaljer såsom ändra till faktura, betala med presentkort m.m).
Jag blir tillslut lite less efter 1h med honom i luren och ber honom hämta någon med mer befogenheter och kunskap för att få det hela löst (eftersom jag bara hade 4 dagar kvar på mig att lösa betalningen). Han återkommer efter 5 minuter och menar på att hans backoffice-kollega sagt att "Anledningen till att betalningen inte kan genomföras beror på att varan inte finns i lager - amazon kan därför inte dra några pengar. Jag kan därför med säkerhet meddela dig att du kan ignorera det mail du påstår att du fått, för varan finns ändå inte tillgänglig och de vet inte när varan inkommer". Här tappar jag det och lägger på.
Inser tillslut att jag har ett Curve-card som jag bara nyttjat sporadiskt men ändå gudskelov kopplat SAMMA mastercard som jag fått betalningen nekat via för några månader sedan. Ändrar således till detta - 2h senare får jag bekräftelse på att kortet skickats! ETA var tisdag, men jag fick det idag istället till min stora förvåning.

TL DR: Se till att ha ett annat kort tillgängligt och redo när/om Amazon påstår att betalningen nekats TROTS att du använt samma kort flera gånger innan OCH dessutom haft gott om likvider tillgängliga i 7 månader i väntan på att det ska dras.

Problemet är att bokningen i systemet gjordes för mer än 6 månader eller 180 dagar sedan. Då har Amazon inte längre rätt att göra slutdragningen när kortet kommit in i lager igen. När det sedan försöktes med en re fresh så funkade inte det eftersom det numera krävs e-secure och då kunde de inte godkänna din betalning med samma kort. Ett tillfälligt fel som beror på denna övergång. Du hade behöva lägga in en helt ny beställning med samma kort för att det skulle fungera.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

När Amazon vill dra pengar från ditt kort betyder det att de har kortet i lager så det var uppenbart felaktigt. Tur att du lyckades hitta det andra kortet för annars hade det blivit avbeställt.

Det jag tänker kan ha hänt är att när du lade beställningen den 2:a januari så gjorde du det innan infrastrukturen för "e-secure" var implementerad i Amazon (nu är man tvungen att verifiera via mobilt bank-id vid kortbetalningar). Så pengarna kunde inte dras pga kravet på "e-secure" som har blivit implementerat i efterhand.

Skrivet av Joakim Ågren:

Problemet är att bokningen i systemet gjordes för mer än 6 månader eller 180 dagar sedan. Då har Amazon inte längre rätt att göra slutdragningen när kortet kommit in i lager igen. När det sedan försöktes med en re fresh så funkade inte det eftersom det numera krävs e-secure och då kunde de inte godkänna din betalning med samma kort. Ett tillfälligt fel som beror på denna övergång. Du hade behöva lägga in en helt ny beställning med samma kort för att det skulle fungera.

Låter fullt rimligt det ni säger ja, synd stackars kundtjänstmedarbetaren inte lyckades lirka fram den infon, men han var å andra sidan brutalt disträ och "glömde" hela tiden av viktiga detaljerna i samtalet så inte särskilt förvånande.
Frågan är om det hela hade kunnat lösas på något annat sätt än att ange annat kort? Nåja, som sagt, skrev mest av mig för att förvarna andra som väntar lite extra. Kunde ju gått riktigt illa om jag inte tänkt till själv...

Permalänk
Medlem

My watch is over!

Knep också ett 3080 Eagle av Netonnet som landade idag.

Lycka till allihopa som fortfarande väntar

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Lägger in detta för att förvarna alla andra som ev. väntar på sin Amazon-beställning:
Jag fick mail om att min betalning nekats av TUF-kort jag beställde 2 jan. Samma kort som jag nyttjat till +20 andra beställningar på amazon.se sedan de öppnat (och har INGET annat kort tillagt i min profil).
Amazons taffliga (stackars) kundtjänstmedarbetare lyckades inte/kunde inte lösa det åt mig och kunde inte heller ange någon lösning på det hela annat än ange ett annat kort (har precis avslutat mitt klarnakort och aldrig orkat öppna gemensamma Ica-kortet för internetbetalningar så var inte sugen på att härja egentligen). Han angav dessutom mycket felaktigheter som han sedan ändrade sig kring när jag ifrågasatte honom kring diverse detaljer såsom ändra till faktura, betala med presentkort m.m).
Jag blir tillslut lite less efter 1h med honom i luren och ber honom hämta någon med mer befogenheter och kunskap för att få det hela löst (eftersom jag bara hade 4 dagar kvar på mig att lösa betalningen). Han återkommer efter 5 minuter och menar på att hans backoffice-kollega sagt att "Anledningen till att betalningen inte kan genomföras beror på att varan inte finns i lager - amazon kan därför inte dra några pengar. Jag kan därför med säkerhet meddela dig att du kan ignorera det mail du påstår att du fått, för varan finns ändå inte tillgänglig och de vet inte när varan inkommer". Här tappar jag det och lägger på.
Inser tillslut att jag har ett Curve-card som jag bara nyttjat sporadiskt men ändå gudskelov kopplat SAMMA mastercard som jag fått betalningen nekat via för några månader sedan. Ändrar således till detta - 2h senare får jag bekräftelse på att kortet skickats! ETA var tisdag, men jag fick det idag istället till min stora förvåning.

TL DR: Se till att ha ett annat kort tillgängligt och redo när/om Amazon påstår att betalningen nekats TROTS att du använt samma kort flera gånger innan OCH dessutom haft gott om likvider tillgängliga i 7 månader i väntan på att det ska dras.

Var det TUF non OC du beställde? Vilken tid registrerades ordern? Väntar som en tok med samma orderdatum

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Var det TUF non OC du beställde? Vilken tid registrerades ordern? Väntar som en tok med samma orderdatum

Japp non OC.
Finner dessvärre inte exakt time stamp i varken mail eller ordern i sig, vill, dock minnas att det var natten mellan 1/1 -> 2/1, så "väldigt tidigt" på dygnet skulle jag gissa att det var.

FYI så var inte heller detta kort LHR.

Permalänk

Ganska irriterande, bokade dagen efter release i september ett MSI gaming Xtrio 3080 på webhallen-> som nu bytts ut till Gaming Z trio. Trots att dem bytt så på bokningen så har Webhallen inte ännu ens kunnat fixa fram grafikkortet.

Snart blir det att man väntat på sin bokning i 1 år och alla game bundles som skulle varit med har sen längesen utgått. Vilket skämt!

Samtidigt ser man flera andra som får sina 3080 och börjar undra hur mycket som görs för att påverka leverantör(er). Kan ju tycka att Webhallen borde ha ett tillräckligt starkt kontaktnät för att få fram kort till sina kunder, men i det här lagret (pun intended) börjar jag faktiskt undra om Elgiganten eller andra generiska el/data-butiker gör jobbet bättre.

Visa signatur

System 1: MSI B550 Gaming plus | Ryzen 5900x | 4x8 gb DDR4 3200 mhz | nVidia RTX 4080 | Corsair 750w | 480 gb Kingston SSD | 2 tb WD Black SN850x NVME

System 2: MSI Z370-a pro | Intel i7-8700k | 4x4 gb DDR4 2666 mhz | Radeon RX 6800XT | EVGA Supernova G2 650w | 500 gb SSD Samsung 860 Evo | 512 gb Intel 660P M.2 NVME

Permalänk
Medlem

Så här i efterhand ångrar jag att jag inte slängde iväg en bokning tidigt, trots all väntan ^^; Var naiv och trodde att det inte skulle vara sån brist. Första gången jag hållit koll på nya grafikkort. Men verkar ju som att det har börjat röra på sig (för vissa kort åtminstone), så det är positivt! Är jätteglad att det finns en tråd där det tipsas om när kort finns

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maertziony:

Ganska irriterande, bokade dagen efter release i september ett MSI gaming Xtrio 3080 på webhallen-> som nu bytts ut till Gaming Z trio. Trots att dem bytt så på bokningen så har Webhallen inte ännu ens kunnat fixa fram grafikkortet.

Snart blir det att man väntat på sin bokning i 1 år och alla game bundles som skulle varit med har sen längesen utgått. Vilket skämt!

Samtidigt ser man flera andra som får sina 3080 och börjar undra hur mycket som görs för att påverka leverantör(er). Kan ju tycka att Webhallen borde ha ett tillräckligt starkt kontaktnät för att få fram kort till sina kunder, men i det här lagret (pun intended) börjar jag faktiskt undra om Elgiganten eller andra generiska el/data-butiker gör jobbet bättre.

Från vad jag har läst så tror jag inte många har varit nöjda med hur Elgiganten har betett sig över denna situationen, många som sagt att dom inte fått någon info genom kundservice och datum som sträcker sig till slutet av året osv. Komplett är nog den enda som har faktiskt brytt sig om att sina kunder ska bli nöjda eftersom dom erbjudit folk uppgraderingar till "bättre" modeller osv som dom går i förlust på, så för min del så vet jag vem jag ska beställa från i framtiden.

Det enda jag kan säga om din situation är att det verkar ju lossna rejält på grafikkort nu så det hade inte förvånat mig om du får det inom en månad, eller så kan man hoppas iallafall!

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Komplett äger ju Webhallen så dom samarbetar nog med inköpen gissar jag?

Hur som helst.
Jag bokade ett Gigabyte 3080 Eagle på Webhallen oktober förra året... och senast den produktsidan blev uppdaterad är i början av april. Kanske skulle ha bokat på Komplett istället.

Hade egentligen inte tänk att skaffa ett nytt grafikkort förra året men så köpte jag en 4K TV (från webhallen) och insåg att mitt gtx1660 inte orkade med så många spel i 4K Är glad jag gjorde bokningen iaf om det nu ska ta 1 år att få tag i grafikkort man vill ha.

Visa signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX 3080 10GB GAMING OC V2.0 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11