Fotbolls-EM 2021 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Jag hoppades på Danmark.

Jag har velat att England åkt ut så fort som möjligt så vilket annat lag som helst, förutom England

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

[quote postid="19161201" userid="114046" name="jOnÄTÄn"]
Enda jag hoppades på efter att Sverige misslyckades var att England och Danmark inte skulle vinna. Så jag är nöjd.

Jag hoppades på Danmark.

Jag håller alltid på Sverige fram till de åker ut. Sen håller jag på det lag som representerar det land jag tycker mest om.
Danmark och England ligger inte högt upp på den listan, helt enkelt men det är helt baserat på magkänsla.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Trevlig final mellan två lag som jag gärna såg hade vunnit, höll dock en kvarts extra tumme för Italien.
Italien har varit stabilt sen dag 1 under mästerskapet och det var väl ingen överraskning att de skulle få till en kvittering när England backade hem såpass tidigt som de gjorde. England och straffavgörande är en oturlig kombination och det hjälpte inte att det italienska straffskyttet svajade lite när engelsmännens havererade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Pinsamt att de tar av sig silvermedaljerna...

Håller helt med.
Visa lite respekt tycker jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det här var INNAN matchen ens hade startat: https://www.youtube.com/watch?v=up425syJk0g

Rätt kul att det land som ska vara kända för "gentlemen", artighet och "stiff upper lip" har de absoluta sämsta fansen oavsett om de vinner eller förlorar.

Italien 100% värdiga vinnare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Det kommer att bli jakt på syndabockar i all engelsk media imorgon.

Det blir Southgate. Han bytte in ett antal spelare specifikt för att slå straffar, och så missar de alla tre. Sen har han varit allmänt ifrågasatt i början av EM och tidigare också, så det är nog inget snack om att det blir han.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Det här var INNAN matchen ens hade startat: https://www.youtube.com/watch?v=up425syJk0g

Rätt kul att det land som ska vara kända för "gentlemen", artighet och "stiff upper lip" har de absoluta sämsta fansen oavsett om de vinner eller förlorar.

Italien 100% värdiga vinnare.

Ja Brittisk "footballification" hör inte till mänsklighetens trevligaste fenomen.

Skrivet av mpat:

Det blir Southgate. Han bytte in ett antal spelare specifikt för att slå straffar, och så missar de alla tre. Sen har han varit allmänt ifrågasatt i början av EM och tidigare också, så det är nog inget snack om att det blir han.

Jag tror också det men nu verkar detta satts på paus en stund p g a de rasistiska dumheterna som vissa "supportrar" gett sig därhän åt.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Avstängd

Englands "fans" är en skam för hela sporten, förstår inte hur de kan ha så mycket värre fotbollskultur än alla andra rötägg i hela Europa tillsammans. Börjar bli dags att bötfälla landslag med supportrar som inte kan sköta sig.

Skönt att Italien vann.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Det kommer att bli jakt på syndabockar i all engelsk media imorgon.

Det verkar vara Southgate som får axla den rollen, mest troligen för att han lät unga oerfarna slå 3st straffar.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem

Har alltid varit svag för Italienska lag, då de ofta har riktiga karaktärer till spelare och en elegans i spelet. Så jag gråter inte över resultatet.

Det jag dock är mycket fundersam på är om de engelska spelarna fick order om att krypa ner i försvar efter första målet, eller om det blev någon form av kollektiv förlamning. Resultatet blev tyvärr att England till stor del spelade som de ibland gör när de är som tråkigast och sämst. Visst, Italien bjöds inte på några kontringar, likt i matchen mot Spanien (för hur tråkigt i mitt tycke Spanien än spelar så kryper de ändå närmare att göra mål allt eftersom... fast ibland rinner tiden ut), men att kallt räkna med att Italien plötsligt inte skulle lyckas att göra mål, då de varit ett av EM:s mest produktiva lag, känns lite väl optimistiskt. England ska vara glada att Italien trots sina framgångar inte riktigt har spelare typ 100%-Pirlo, utan ett lag som i genomsnitt spelar riktigt bra samtidigt som det gör förvånansvärt många misstag.

Nej, det hade blivit en antiklimax om England vunnit. De har inte övertygat förutom mot kanske EM:s svagaste motståndare Ukraina och om de inte ens väljer att visa upp något spel i finalen, ja då kan framgångarna lika gärna utebli.

Permalänk
Medlem

Ni kollar väl ikväll? Grym match senast mot Spanien!