Relic avtäcker Company of Heroes 3

Permalänk
Melding Plague

Relic avtäcker Company of Heroes 3

Nästa äventyr utspelar sig i ett medelhavsinspirerat spellandskap och nyfikna kan redan prova den nya titeln i en tidig alfaversion.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen! Började nästan tappa hoppet.

Permalänk
Medlem

Med typ total war känsla också. Ser på lite gameplay nu så får se hur det känns efter det.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kan dom komma tillbaka till originalet till den känslan och atmosfären det spelet hade så är detta ett givit köp. Ettan var nog ett av dom bästa spelen i genren.
Tvåan blev jag jättehypad och väldigt besviken på. Jag tyckte att singelplayerkampanjen var innehållslös och jag gillade inte det nya systemet med olika comanders. Jag tror faktiskt inte att jag ens spelade färdigt kampanjen.

Permalänk
Testpilot

Fantastiskt!

Har åtskilliga timmar i både första och andra spelet. Ser fram emot vad de har att koka ihop – Om de nu bara kunde fixa så att Redeem-sidan för Steam-nyckeln till Tekniska Alfan inte gav en 404-sida hos SEGA så vore dagen gjord redan

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Testade det igår! Rätt kul, men känns att det är pre-alpha. Jag skörde mest på att bara bygga så mycket som möjligt och storma vilket fungerade bra fram tills jag stötte på tanks och machine guns. De kunde ta ut hela min trupp om de inte fick undsättning snabbt.

En del av spelet var lite clunky, speciellt Total War kartan. Pathfindingen var långt ifrån perfekt i rts. Lite andra smågrejjor och så crashade jag efter ca 1,5h spelande.

Men överlag har det stor potential.

Permalänk
Medlem

Härligt! Precis såhär ska man presentera ett spel (med en prealpha som är öppen för alla som är sugna) ☺️.
Ettan har jag betydligt fler timmar i än tvåan. Men hoppas 3:an kan bli en bra ersättare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Blev sugen på att testa inte spelat sedan 2 som jag fick med som spel med något grafikkort för långe sedan.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Nu behöver EA bara blåsa nytt liv i Sim City så är pandemin som bortglömd!

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddev:

Nu behöver EA bara blåsa nytt liv i Sim City så är pandemin som bortglömd!

Jaaaaa!

Permalänk
Medlem

Spelar 2:an fortfarande. 1:an gillade jag bara med modden Eastern Front installerad.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av napahlm:

Kan dom komma tillbaka till originalet till den känslan och atmosfären det spelet hade så är detta ett givit köp. Ettan var nog ett av dom bästa spelen i genren.
Tvåan blev jag jättehypad och väldigt besviken på. Jag tyckte att singelplayerkampanjen var innehållslös och jag gillade inte det nya systemet med olika comanders. Jag tror faktiskt inte att jag ens spelade färdigt kampanjen.

Jag kände väl samma sak ungefär. Har flera hundra timmar i ettan. Tvåan har nog inte fått mer än kanske 10 timmar. To be fair så är väl spelet antagligen bra också (det är ju ä rätt likt ändå) men jag gav det aldrig riktigt chansen.
Det här med att levla commanders och unlocks för att man spelat mer fick mig att tappa suget iaf.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Måste testas, men hade gärna sett att man gått åt lite större strider den här gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mkk:

Måste testas, men hade gärna sett att man gått åt lite större strider den här gången.

Tycker den mindre skalan tillåter till mycket mer strategi. Mycket micro som det är. Däremot är tactical pause en stor fördel. Älskar den funktionen. Att synkronosera attacker och flanka blir så mycket enklare.

Permalänk
Medlem

Så det är inte bara jag som blev besviken på tvåan. Trodde att jag var en minoritet. Kan inte riktigt säga vad det är jag inte gillar med tvåan förutom att det var tråkigt att bara spela som ryskt eller tysk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Så det är inte bara jag som blev besviken på tvåan. Trodde att jag var en minoritet. Kan inte riktigt säga vad det är jag inte gillar med tvåan förutom att det var tråkigt att bara spela som ryskt eller tysk.

De släppte DLC med USA och Britter även för tvåan vill jag minnas. Vissa saker gillade jag med tvåan. Coolt med väder och is på floder och sjöar man kunde skjuta sönder. Men jag växlade mellan ettan och tvåan då de var bra på olika saker. Framförallt var det trevligt att kunna blanda tyskar och allierade i samma lag mot AI istället för att vara tvugen att spela ena eller andra sidan med sina vänner. Men spelade man själv var not ettan lite vassare.

Hoppas verkligen att trean blir bra. Låter väldigt lovande att de lyssnar på spelarnas åsikter. Har inte hunnit testa pre-alphan ännu själv men såg klart intressant ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Så det är inte bara jag som blev besviken på tvåan. Trodde att jag var en minoritet. Kan inte riktigt säga vad det är jag inte gillar med tvåan förutom att det var tråkigt att bara spela som ryskt eller tysk.

Måste vara länge sedan då. Nu har du 5 typer att välja på
Ryska
Tyska Wermacht
Tyska Oberkommando West
USA
Brittiska

Kampanjer är det Ryssar vs Tyska Wermacht
USA vs Tyska (DLC)

Man kan hålla ögonen öppna då dom släpper DLC gratis ibland. Jag har nästan alla DLC och fick dessa gratis

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Är de bara jag som får error när man ska reedema alphan på steam?

Edit: verkar fungera nu

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Måste vara länge sedan då. Nu har du 5 typer att välja på
Ryska
Tyska Wermacht
Tyska Oberkommando West
USA
Brittiska

Kampanjer är det Ryssar vs Tyska Wermacht
USA vs Tyska (DLC)

Man kan hålla ögonen öppna då dom släpper DLC gratis ibland. Jag har nästan alla DLC och fick dessa gratis

Jo jag vet att det finns DLC men jag baserar spelet endast på basspelet.

Permalänk
Medlem

Kunde man enbart använda musen i previewen? Vart skapligt handikappad av det. Tar i alla fall bort spelet igen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN !!! <3

Denna är och har varit efterlängtad.
Har 1715 timmar i CoH 2 och drygt 500 timmar i 1:an.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av luddev:

Nu behöver EA bara blåsa nytt liv i Sim City så är pandemin som bortglömd!

Sim City Classic Remake

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Jo jag vet att det finns DLC men jag baserar spelet endast på basspelet.

Bara basspelet av första hade endast USA och Wehrmacht? Britterna och German Panzer Elite kom som separat del. Så ingen skillnad där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sienar:

Tycker den mindre skalan tillåter till mycket mer strategi. Mycket micro som det är. Däremot är tactical pause en stor fördel. Älskar den funktionen. Att synkronosera attacker och flanka blir så mycket enklare.

Större skala betyder inte mera micromanagement. Supreme Commander är ett väldigt tydligt exempel för det.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Större skala betyder inte mera micromanagement. Supreme Commander är ett väldigt tydligt exempel för det.

Håller helt med. Supreme Commander är mitt favorit RTS genom tiderna, utan konkurrens. Finns inget som kommer i närheten. Magiskt bra spel.

Men CoH har aldrig varit ett sånt spel. Det har varit små styrkor som använder sig av strategi och lite micromanagement för att vinna slagen där positionering är a och o. Wargame är väl mer större skala i så fall, också riktigt bra spel även om jag själv älskade Ruse som kom före. Synd att det aldrig blev så populärt.