Netflix kliver in på spelmarknaden nästa år

Permalänk
Melding Plague

Netflix kliver in på spelmarknaden nästa år

Bloomberg rapporterar att strömmad video får sällskap av spel under 2022, när Netflix nu anställer ansvarig för spelutveckling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Satsa på mer film istället eller gå ihop med någon av de andra film tjänsterna

Permalänk
Lego Master

Jag är inte säker på att uttrycket "pricing power" går att översätta till "mer prisvärd". Snarare handlar det om att de tänker sig att de kan ta mer betalt för detta. Isåfall hoppas jag att det blir valfritt, jag är då rakt inte intresserad av att spela på Netflix. Jag har precis sagt upp Geforce NOW för jag inte använde det, och jag ser inte att Netflix skulle kunna utveckla en bättre tjänst än det.

Släng ni pengar på det om ni vill, Netflix, men förvänta er inte att jag kommer stå och rycka i dörren när ni lanserar nåt. Och vänta er definitivt inte att jag kommer betala MER för nånting jag inte kommer använda.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag är inte säker på att uttrycket "pricing power" går att översätta till "mer prisvärd". Snarare handlar det om att de tänker sig att de kan ta mer betalt för detta. Isåfall hoppas jag att det blir valfritt, jag är då rakt inte intresserad av att spela på Netflix. Jag har precis sagt upp Geforce NOW för jag inte använde det, och jag ser inte att Netflix skulle kunna utveckla en bättre tjänst än det.

Släng ni pengar på det om ni vill, Netflix, men förvänta er inte att jag kommer stå och rycka i dörren när ni lanserar nåt. Och vänta er definitivt inte att jag kommer betala MER för nånting jag inte kommer använda.

Tror ändå många kan vara intresserade av det här. Sweclockare med high end-datorer är inte målgruppen för detta.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Shudnawz:

Jag är inte säker på att uttrycket "pricing power" går att översätta till "mer prisvärd". Snarare handlar det om att de tänker sig att de kan ta mer betalt för detta. Isåfall hoppas jag att det blir valfritt, jag är då rakt inte intresserad av att spela på Netflix. Jag har precis sagt upp Geforce NOW för jag inte använde det, och jag ser inte att Netflix skulle kunna utveckla en bättre tjänst än det.

Släng ni pengar på det om ni vill, Netflix, men förvänta er inte att jag kommer stå och rycka i dörren när ni lanserar nåt. Och vänta er definitivt inte att jag kommer betala MER för nånting jag inte kommer använda.

Nej, det stämmer – även om så ser ut att bli fallet till en början, eftersom de enligt uppgift inte planerar att ta extra betalt för spel. Ändrar till "rättfärdigar framtida prishöjningar" för att bättre återspegla detta

Permalänk
Sötast

Oooh, framtida ökad månadskostnad på bara låt säga en tjuga initialt, gånger alla konton, men endast en pytteliten del av användarna använder.... vilket i sig innebär stora extra vinster!

Permalänk
Medlem

Jag spelar knappt på TV:n så är inte intresserad att lägga 5690 + 100 kr i månaden för ett PS5/Xbox Series X med tillhörande online medlemskap. Det jag dock skulle kunna vara intresserad av är att betala en fast månadsavgift på ett par hundra för att få tillgång till att streama ett bibliotek av spel likt hur netflix gör med filmer. Så jag är positivt inställd till detta. Likt hur jag var positivt inställd till Stadia och fortfarande är positivt inställd till xCloud. Men jag tycker ändå att det känns som att Netflix inte är rätt person för jobbet. Jag tycker de borde fokusera på att egen producera filmer och serier. Och kanske på att inte avsluta grymma serier efter bara en säsong eller efter fetaste cliffhangern någonsin?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Wittwang:

Nej, det stämmer – även om så ser ut att bli fallet till en början, eftersom de enligt uppgift inte planerar att ta extra betalt för spel. Ändrar till "rättfärdigar framtida prishöjningar" för att bättre återspegla detta

Förvisso, men stora bolag har en lång och stolt historia av att "inte planera att göra" en sak som de sen gör med buller och bång, speciellt när det handlar om intäkter. Om spel på Netflix (mot förmodan) blir en hit, så kommer de garanterat inte låta det vara en otappad guldåder.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk

Om det kommer gå i samma spår som Bandersnatch så är jag all in, det var en fantastiskt rolig fredagskväll med polarna!

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem

Då är frågan, kommer det vara separata abonnemang som man kan välja vilket eller kommer man bli "påtvingad" båda och där med betala mer?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Allexz:

Oooh, framtida ökad månadskostnad på bara låt säga en tjuga initialt, gånger alla konton, men endast en pytteliten del av användarna använder.... vilket i sig innebär stora extra vinster!

Det lutar åt det ja, smart drag faktiskt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det är nästan så man undrar när Steam/Epic/EA skall börja streama filmer....

Permalänk
Medlem

Detta gillar jag inte.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ThomasLidstrom:

Det är nästan så man undrar när Steam/Epic/EA skall börja streama filmer....

Jag tror att Steam började med filmer 2015.

https://store.steampowered.com/search/?category1=992&sort_by=...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon138754:

LOL!!!
Cirkeln är sluten...

Permalänk
Inaktiv

Ingenting visas men känns redan mer lovande än Stadia.

Inget för mig, har redan xCloud om jag vill strömma från en bra tjänst. Men inte orimligt att Netflix vill in på en förmodligenväxande marknad.

Hade varit bättre att lägga detta som ett extra tillval, men hur man än vänder och vrider på det kommer man ändå få betala för det, oavsett om man vill ha det eller inte.

Permalänk
Medlem

Kan mycket väl vara så att dom vill satsa på E-sport längre fram. Sända egna tävlingar och mjölka det ordentligt med dokumentärer och serier.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.