Hur många har installerat Windows 11 Insider Preview?

Permalänk
Medlem

@Eduardo_S
Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag ska ställa mig till Windows 11, men om jag vill installera det, väntar jag tills den officiella versionen har släppts. Det var också det alternativet jag röstade på i omröstningen.

Skrivet av Shudnawz:

Ja, den här utvecklingen med att ha "det nya snygga" och "det gamla fula" separerat och inte integrera all funktionalitet i "det nya snygga" (precis som Inställningar vs Kontrollpanelen) är bara hål i huvudet, och det måste dom verkligen få ordning på. Fort utav bara helvete.

Så det är fortfarande så i Windows 11. Det här med Inställningar vs Kontrollpanelen stör mig också. Fattar inte varför MS inte har tänkt på detta. Då de inte gjorde det med Windows 10, borde de ha hunnit gjort det nu till Windows 11.

Skrivet av Alphahanne:

Känner inte jag har lust vara försökskanin så väntar till släpp.

Samma här, om jag ens kommer att uppgradera. Att trixa med förhandsversioner och Insider Preview är ingenting för mig.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Så det är fortfarande så i Windows 11. Det här med Inställningar vs Kontrollpanelen stör mig också. Fattar inte varför MS inte har tänkt på detta. Då de inte gjorde det med Windows 10, borde de ha hunnit gjort det nu till Windows 11.

Inställningarna har de dock kommit rätt långt med i Windows 11.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Elgot:

Inställningarna har de dock kommit rätt långt med i Windows 11.

Ja, men dom har infört dubbel kontext-meny när man högerklickar på skrivbordet istället, tex.
Ett steg framåt, minst ett bakåt.

Alltså jag gillar Win11 hittills. Formspråket känns bra. Men jag tycker verkligen dom kunde hållit på det lite längre tills dom faktiskt var klara med att slå ihop allting till samma UI. Det är verkligen spretigt, och även om man flyttat MER så är det inte klart än.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, men dom har infört dubbel kontext-meny när man högerklickar på skrivbordet istället, tex.
Ett steg framåt, minst ett bakåt.

Det är ju en ny grej dock, och medan arbetet pågår finns den gamla. Två steg framåt (även om det totala intrycket kanske får ett tillfälligt bakslag).

Skrivet av Shudnawz:

Alltså jag gillar Win11 hittills. Formspråket känns bra. Men jag tycker verkligen dom kunde hållit på det lite längre tills dom faktiskt var klara med att slå ihop allting till samma UI. Det är verkligen spretigt, och även om man flyttat MER så är det inte klart än.

Just inställningarna känns väl rätt kompletta nu? Allt gammalt finns förstås inte, men mycket är det ju sannolikt väldigt få som tittar på ändå. Jag kan tänka mig att de känner sig rätt färdiga nu. Saknar du något särskilt?

Permalänk
Medlem

Nu har build 22000.71 släppts med lite nytt Tyvärr sitter jag i beta kanalen så jag får inte än ta del av det här

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Nu har build 22000.71 släppts med lite nytt Tyvärr sitter jag i beta kanalen så jag får inte än ta del av det här

Får se om den får bukt med dom buggar man haft då, så fort lagget försvinner så är jag i princip happy.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av RVX:

Får se om den får bukt med dom buggar man haft då, så fort lagget försvinner så är jag i princip happy.

De verkar tyvärr inte säga så mycket om just det:

Citat:

File Explorer:

  • Clicking the command bar button twice should now close any dropdown that appeared.

  • The new command bar should now appear when “Open folders in a separate process” is enabled under File Explorer Options > View.

  • This build addresses an issue where right clicking a file and selecting Open With > Choose another app might launch the file in the default app rather than opening the Open With dialog.

  • Fixed an issue the desktop and File Explorer context menu would stop launching.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

De verkar tyvärr inte säga så mycket om just det:

Fasiken, då är det nog att hoppas på för mycket vid denna testrelease också.
Fick tipset här igår om att prova med att först installera om 10:an, för att därefter hoppa på dev tåget. Hade tydligen hjälpt för vissa, det blir väl nästa steg. När man nu orkar

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fasiken, då är det nog att hoppas på för mycket vid denna testrelease också.
Fick tipset här igår om att prova med att först installera om 10:an, för att därefter hoppa på dev tåget. Hade tydligen hjälpt för vissa, det blir väl nästa steg. När man nu orkar

Om jag inte har missförstått så ska det komma ut i beta kanalen nu i Juli, vilket gör att du kan ladda ner ISO filen ifrån microsofts insider preview site och göra en ren installation istället för att installera Windows 10 och uppgradera.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Om jag inte har missförstått så ska det komma ut i beta kanalen nu i Juli, vilket gör att du kan ladda ner ISO filen ifrån microsofts insider preview site och göra en ren installation istället för att installera Windows 10 och uppgradera.

Ok, ja det verkar ju smidigare än att installera om det befintliga och sen det nya. Hoppas det stämmer.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kört ett tag på min gamla Surface Pro 3 från 2014.
Sitter en Intel Core i5-4300U i den och lirar hur bra som helst och inga större problem.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem

Nej, har ingen kompatibel hårdvara eller TPM

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IceKey:

Kört ett tag på min gamla Surface Pro 3 från 2014.
Sitter en Intel Core i5-4300U i den och lirar hur bra som helst och inga större problem.

Nej, om man inte visste annat är det ju uppenbart att det rör sig om ett sminkat Windows 10. Det är något lömskt med de där systemkraven.

Permalänk
Medlem

kör på alla mina laptops och en VM, riktigt nöjd faktiskt man vänjer sig snabbt med nya startmenyn samt nya utseendet.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nej, om man inte visste annat är det ju uppenbart att det rör sig om ett sminkat Windows 10. Det är något lömskt med de där systemkraven.

Fast denna har TPM oxå, från 2014.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Som tips så finns ju https://uupdump.net/ via man kan ladda ner det som en image fil om man vill utan att behöva vara med i windows insider. Är 3:e part men är open-source projekt på github och de har discord kanal och det laddar ju direkt från windows update servrar så är nog lugnt.

Vill tacka för tipset om denna sida Kunde fixa en uppdaterad ISO därifrån så jag kunde uppgradera min läckta version (build 21996) till nyaste 22000.71 utan att gå med i Insider 👍

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P