Microsoft utmanar med Clippys återkomst

Permalänk
Melding Plague

Microsoft utmanar med Clippys återkomst

I ett Twitter-inlägg utlovar de den gemformade assistentens återkomst till Microsoft 365 i utbyte mot gilla-markeringar, och levererar på löftet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Clippy förtjänar en plats som maskott

Permalänk
Medlem

Använde aldrig Clippy när den fanns i Office och jag kommer aldrig att uppgradera mitt MS Office 2007 som funkar till det lilla jag använder det till. Tyckte det var mer irriterande när Clippy poppade upp utan att man bett om det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Clippy är ju typ det första datorminne jag har, trevlig filur

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vissa saker kan göra sig bättre som bortglömda...

Permalänk
Medlem

Som emoji gör väl inget om Clippy finns, men fan om han återkommer som hjälpreda.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Skrivet av RVX:

Clippy är ju typ det första datorminne jag har, trevlig filur

Som hjälpreda var han ju inte så användbar, men hans olika animationer var lite roliga. Typ det man använde honom till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Som emoji gör väl inget om Clippy finns, men fan om han återkommer som hjälpreda.

Det vore ju en dröm, t.ex. om Clippy tog över Cortanas roll. Fast mer aggressivt implementerad förstår. Mycket mer aggressivt. Överallt i hela Windows. 😍

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas Torsson:

Som hjälpreda var han ju inte så användbar, men hans olika animationer var lite roliga. Typ det man använde honom till.

Nehe, verkligen inte!
Men han poppade upp nån gång då och med sitt lilla leende, inte kan man väl bli arg på en sån figur

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RVX:

Nehe, verkligen inte!
Men han poppade upp nån gång då och med sitt lilla leende, inte kan man väl bli arg på en sån figur

Hörde någon beskriva Clippys ögon som "stora och själfulla". Stora kan jag gå med på, men det senare vete fasen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Det vore ju en dröm, t.ex. om Clippy tog över Cortanas roll. Fast mer aggressivt implementerad förstår. Mycket mer aggressivt. Överallt i hela Windows. 😍

haha, eller hur? Varje gång man öppnar en applikation så kommer han fram och undrar om man vill ha hjälp. T.ex. i CoD:Warzone där han fråga om man vill ha hjälp att döda motståndaren för man är så dålig XD

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Hörde någon beskriva Clippys ögon som "stora och själfulla". Stora kan jag gå med på, men det senare vete fasen...

Tyckte nog det var en rätt så klockren beskrivning 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Stod inte ut med gemet men det fanns ju andra figurer också, katten Links gillade jag.

https://www.youtube.com/watch?v=ykGIcXKAXbI&t=76s

Permalänk
Medlem

hmm.. trodde han var canceled. hörde att han kring millenniumskiftet började ta droger och skriva massa rasistiska grejer på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Clippy är ju typ det första datorminne jag har, trevlig filur

Absolut, lite hatkärlek har man ju allt! Men den bör inte komma tillbaka hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Absolut, lite hatkärlek har man ju allt! Men den bör inte komma tillbaka hehe

Får väl börja betta på vad nästa comeback i datorvärlds-maskot racet blir ...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Lego Master

Grejjen med nostalgi är att den baserar sig på hur man kände DÅ. Att försöka återuppleva gamla saker NU kommer aldrig alstra samma känsla. Det är bara så det funkar med minnen.

Let the past die. Kill it if you have to.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Har aldrig saknat Clippy och visste faktiskt inte heller att han hade ett namn. Blev mest trött på att han hoppade fram då och då och har även för mig att det var lite roliga ljud varje gång som man blev rätt irriterad på.
Som en knapp är han väl välkommen tillbaka men absolut inte som någon animerad sak.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Jag tror jag saknar honom, men när jag tänker efter så blir jag bara irriterad när jag hör det knackande ljudet när Clippy sökte ens uppmärksamhet. Nej Clippy! Jag vill inte ha din hjälp, och inte heller att du petar på min skärm!

Permalänk
Avstängd

Kanske är en tidsfråga innan hunden får komma tillbaka, som är en stor ikon från XP.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av µiCro:

Jag tror jag saknar honom, men när jag tänker efter så blir jag bara irriterad när jag hör det knackande ljudet när Clippy sökte ens uppmärksamhet. Nej Clippy! Jag vill inte ha din hjälp, och inte heller att du petar på min skärm!

Så var det ja, han knackade på rutan. Visste att det var något ljud från fanskapet Saknar det inte.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Är det inte dags för det där fåret igen? Man hade det i Windows 95, det strosade runt på skärmen och bräkte, käkade eller sov..
Ibland hoppade han runt eller stångade ett fönster.

https://youtu.be/GEYyX9HtkPg

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av RVX:

Clippy är ju typ det första datorminne jag har, trevlig filur

Det tar nog faktiskt plats bland mina tidigare minnen också Det känns väldigt "skolans datorsal någon gång i typ mellanstadiet".

Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det tar nog faktiskt plats bland mina tidigare minnen också Det känns väldigt "skolans datorsal någon gång i typ mellanstadiet".

Ja, han dök upp lite överallt...när man minst anade det.
Skolan ja, fast hemma hos mig var det från en jobbdator som morsan fixade genom jobbet, en Dell Inspiron 4000 eller nånting

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Håll den där gamla gemfiguren på behörigt avstånd

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Paniken när man var liten och han dök upp och man lyckades aldrig klicka bort honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Grejjen med nostalgi är att den baserar sig på hur man kände DÅ. Att försöka återuppleva gamla saker NU kommer aldrig alstra samma känsla. Det är bara så det funkar med minnen.

Let the past die. Kill it if you have to.

Håller inte med, för vissa ting kan nostalgikänslan sitta kvar även om man återupplever det idag. Även om det är skit

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

The good ol days!:

Permalänk
Medlem

Som ett valbart alternativ, visst. Nu är det dock Microsoft i fråga och de kommer ju inte implementera det på ett som majoriteten skulle önska (dvs ett 100% frivillig alternativ och som är intuitivt använda utan att kännas "för mycket").