Fredagspanelen 221: Valve Steam Deck, spelfusk med AI och kassa DRM-skydd

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 221: Valve Steam Deck, spelfusk med AI och kassa DRM-skydd

Sommar, sol och portabla speldatorer från Gaben. Det är dags för denna veckas upplaga av Fredagspanelen!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Wow trevligt. Antog att förra var sista inför sommaruppehåll, glatt överraskad 🙂

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Trevlig sommar!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av RVX:

Wow trevligt. Antog att förra var sista inför sommaruppehåll, glatt överraskad 🙂

Vi tänkte att vi i alla fall försöker att skippa sommaruppehåll i år. Men närmsta veckorna är det bara jag och noelia på plats så vi kommer ha att stå i. Men men, vi ska nog kunna lösa det.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Vi tänkte att vi i alla fall försöker att skippa sommaruppehåll i år. Men närmsta veckorna är det bara jag och noelia på plats så vi kommer ha att stå i. Men men, vi ska nog kunna lösa det.

Riktigt trevligt att höra 🙂
Paneler behövs alltid!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of the Bamse

Haha kul att höra att Noelia utbildar övriga redaktionen i hur man uttalar "Kompatibilitet"! (Jag har stört mig något infernaliskt på hur det sägs "kompabilitet"...)

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Första gången jag hör Noelia prata.
Antingen har jag bott under en sten eller så är det första gången hon är med i Fredagspanelen.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Första gången jag hör Noelia prata.
Antingen har jag bott under en sten eller så är det första gången hon är med i Fredagspanelen.

/Lifooz

Tror det var 2:a gången, första gången förra veckan om jag inte minns fel!

Hon är ett bra tillskott i gänget tycker jag!

Visa signatur

Rigg: Intel i7 4790K @ 4,7 GHz delid | Noctua NH-U12S | Asus Z97-A | Corsair 2x4+2x8 GB 2133 MHz DDR3 RAM | EVGA RTX 2080 XC Ultra GPU | Intel SSD 2x 800 GB | Acer Predator XB271HU IPS skärm | M-Audio AV42 monitorer | HyperX Cloud 2-lurar | HyperX Pulsefire FPS mus

Permalänk
Medlem

Välkommet med Noelia, påläst och förklarar bra, känns som hon gjort detta förr!

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Bra kemi mellan Jonas och Noelia. Får lite vibbar från gamla fredagspanelen när Jonas och Emil körde. Jonas håller hög standard som alltid, Noelia gör intressanta analyser och infallsvinklar.

Permalänk
Medlem

Noelia verkar vara en naturbegåvning bakom kameran om hon inte har erfarenhet sedan innan. Kommer fortfarande ihåg hur obekväm Jacob såg ut att vara i början. Väldigt stor kontrast

Permalänk
Skrivet av Motherofgod:

Noelia verkar vara en naturbegåvning bakom kameran om hon inte har erfarenhet sedan innan. Kommer fortfarande ihåg hur obekväm Jacob såg ut att vara i början. Väldigt stor kontrast

På tal om Jakob jobbar han kvar på Sweclockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

På tal om Jakob jobbar han kvar på Sweclockers?

Japp! Han var borta ett tag på grund av sjukskrivning men det var ett tag sedan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

På tal om Jakob jobbar han kvar på Sweclockers?

Det tror jag nog. Han drack väl läsk för inte så längesedan? Det är ju en exklusiv klubb för endast anställda.

Permalänk
Konsolpleb 🕹

@jacob folk undrar om du lever, svara ärligt ja eller nej

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dinkefing:

På tal om Jakob jobbar han kvar på Sweclockers?

Skrivet av trickeh2k:

Japp! Han var borta ett tag på grund av sjukskrivning men det var ett tag sedan.

Skrivet av Motherofgod:

Det tror jag nog. Han drack väl läsk för inte så längesedan? Det är ju en exklusiv klubb för endast anställda.

Skrivet av UndaC:

@jacob folk undrar om du lever, svara ärligt ja eller nej

I am alive! Tyvärr blev videonärvaron lidande på grund av flera orsaker under senvåren/tidig sommar, bland annat en långdragen influensa (inte corona!) vars symptom jag inte blev av med på flera veckor. Även om corona uteslutits och att jag mådde bra i övrigt kändes det inte fräscht att åka ned från Gävle och vara småhostig / snörvlig. Nu har jag semester och lovar att åter bli ett vanligare förekommande inslag igen efter semestern.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Skrivet av Jacob:

I am alive! Tyvärr blev videonärvaron lidande på grund av flera orsaker under senvåren/tidig sommar, bland annat en långdragen influensa (inte corona!) vars symptom jag inte blev av med på flera veckor. Även om corona uteslutits och att jag mådde bra i övrigt kändes det inte fräscht att åka ned från Gävle och vara småhostig / snörvlig. Nu har jag semester och lovar att åter bli ett vanligare förekommande inslag igen efter semestern.

Tack och lov! Jag har saknat dig Jakob! Det blir en riktigt spännande hårdvaruhöst och förhoppningsvis bättre tillgång på hårdvara och då vill vi ha dig här!