Smart dörr – sex månader senare

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Så länge allt funkar så är det väl ok. Men när det strular och du, eller dina barn, en dag inte kan komma in i ert hem p g a elektronikstrul så är det säkerligen inte lika roligt. Samt är garanterat sjukt dyrt att felsöka.

Är datorfantast men inte helt hundra på att all elektronik i vårt hem, våra bilar med mera uteslutande är av godo. Problemen de skall lösa är lite av "Dagens I-landsproblem" och problemen de i sin tur kan orsaka är legio och väldigt dyra.

.

Mycket bra sagt på min ära

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ang. dörrklockan så borde ni testat med en annan enhet än er surfplatta. Jag har själv haft olika telefoner som haft sega notiser. Bara för att vara på säkra sidan om det är plattan eller ringklockan som är seg.

Om man vill gå upp ett steg så kan "HIKVISION Porttelefonkit DS-KIS603-P" vara ett alternativ.
SD-kort, kan anslutas via POE, eller 12V och wifi medföljer även en svarsapparat om man inte har telefonen tillgänglig, kameran har även ONVIF stöd vilket öppnar för att den kan anslutas mot annan kamera övervakning.
Den har även en inbyggd taggläsare (mifare) om man har elslutbleck eller motorlås men de flesta använder inte den funktionen.
Det går förutom att använda IP så är det även möjligt att använda SIP.
Det finns även en variant som är mer vandalsäker DS-KIS604-S.
Dom är klassade för temperaturer ner till -40°C.
https://www.hikvision.com/content/dam/hikvision/products/S000...
https://www.hikvision.com/content/dam/hikvision/products/S000...
https://www.hikvision.com/content/dam/hikvision/products/S000...
Utomhusenheten till DS-KIS604-S finns även i en variant med 4st tryckknappar om man har behov av flera anknytningar och därutöver finns det modulära varianter som går att bygga ut till 500 enheter i samma system.
Trots ett överkomligt pris på villa varianterna så är det ett väldigt kompetent system som även fungerar i flerbostadshus mm.
Det är även möjligt att se andra kameror/övervakningskameror på svarsenheten även under samtal t.ex om någon skymmer kameran eller om man vill kontrollera andra ingångar innan man öppnar.
Om man har en reception så kan receptionen skicka meddelanden till svarsenheten om man har nytta av en sådan funktion och det är även möjligt att ha flera svarsenheter.

Permalänk
Medlem

Vi har nyss köpt en Yaleman Family L3 som vi fick ge 3500:-
Skånska byggvaror hade en drive när man köpte dörr av dem.

Tyvärr har inte dörren dykt upp än..

Men ändå en en intressant läsning

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Tror ngn skrev det men när någon skriver artikel förväntar jag mig en artikel och inte en video som jag antagligen inte kommer att kolla på eftersom det alltid är mycket långsammare än att läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Tror ngn skrev det men när någon skriver artikel förväntar jag mig en artikel och inte en video som jag antagligen inte kommer att kolla på eftersom det alltid är mycket långsammare än att läsa.

Alla är vi olika, personligen föredrar jag ett filmklipp före en skriven artikel.
Då kan jag göra annat samtidigt som jag erhåller informationen.