Clavister E5 byta till pfsense går det?

Permalänk
Medlem

Clavister E5 byta till pfsense går det?

Hej,
Är det någo som vet ifall det går att byta OS på Clavister E5 eller E7 till pfsense?

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk
Hedersmedlem

Vet inte om min google-fu inte fungerar idag, men hittar inte så värst mycket info om hårdvaran. Dock ser det inte ut som x86-hårdvara vilket gör det svårt att få in pfsense. Finns ett gäng andra x86-burkar från Clavister som fungerar med pfsense dock.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Vet inte om min google-fu inte fungerar idag, men hittar inte så värst mycket info om hårdvaran. Dock ser det inte ut som x86-hårdvara vilket gör det svårt att få in pfsense. Finns ett gäng andra x86-burkar från Clavister som fungerar med pfsense dock.

Ja, det är inte x86 utan ARM. Lär inte gå.
Sedan tror jag att en Clavister är snabbare generellt än PFsense på samma hårdvara, men det kanske är vissa specifika funktioner såsom OpenVPN du vill åt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Talisker00:

Ja, det är inte x86 utan ARM. Lär inte gå.
Sedan tror jag att en Clavister är snabbare generellt än PFsense på samma hårdvara, men det kanske är vissa specifika funktioner såsom OpenVPN du vill åt?

nja, vill inte betala för en licens.

Visa signatur

____________
snälla använd citat för att få snabbare svar.

Permalänk

Förlåt inlägg i gammal tråd. Jag är nyfiken på om du använder din utdaterade Clavister. Jag är nyfiken på hur det är att använda en utdaterad programvara eller om du hittat någon annan lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jrylander:

Förlåt inlägg i gammal tråd. Jag är nyfiken på om du använder din utdaterade Clavister. Jag är nyfiken på hur det är att använda en utdaterad programvara eller om du hittat någon annan lösning.

Clavister fortsätter att fungera. Managering blir via web och ssh istället för manageringsserver. Inga prenumerationstjänster som IDS eller antivirus fungerar, men allt annat lirar som förut.